پیگیری جدی برای پرداخت معوقات نمره دهی فرهنگیان / اعلام نتایج به محض وصول

وزیر آموزش و پرورش در اولین روز اردیبهشت در خصوص پرداخت معوقات معلمان گفت: حقوقی که پرداخت شد بر اساس رتبه سال 1401 بوده و بین رتبه پایه و رتبه شایستگی تفاوت وجود دارد و وجود دارد. تفاوتی که برخی می گویند با سازمان برنامه و بودجه وجود دارد. بله، این درست نیست. طبق قانون اعتباری و رتبه‌بندی مورد انتظار، این مابه‌التفاوت باید پرداخت شود زیرا در مبنای محاسبات تفاوت وجود داشته است که به دستور رئیس‌جمهور قرار است شنبه یا یکشنبه هفته آینده با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه داشته باشد. نتایج این جلسه تعیین پرداخت معوقات.

این سوال با عذرخواهی وزارت آموزش و پرورش همراه شد و پس از آن رئیس جمهور مستقیماً در این موضوع دخالت کرد و آیت الله رئیسی در دستوری خطاب به معاون اول خود در تاریخ 8 اسفند خواستار تشکیل جلسه ای با حضور مراجع ذیصلاح شد. مسئولان برای رفع مشکلات پرداخت حقوق معلمان، در مواجهه با سهل انگاری ها و سوء مدیریت های احتمالی، تصمیمات و نتایجی در این زمینه اعلام کردند.

بابایی با تاکید بر اینکه با وجود انتشار برخی شایعات جای نگرانی نیست و به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد، گفت: نتایج خوبی حاصل شده است و به محض نهایی شدن نتایج جزئیات را به فرهنگیان اعلام خواهیم کرد.

در این زمینه، مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا. وی توضیح داد و گفت: پیگیری ها و بررسی های لازم در حال انجام است و در سه روز گذشته با دستور ویژه رئیس جمهور هفت جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش برگزار شده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاههای مرتبط با این موضوع.

وی افزود: همچنین جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس از نهادهای ذیربط برگزار شد و موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

این در حالی است که با توجه به آنچه «تفاوت مبنای محاسبه فوق العاده طبقه بندی و بار مالی مربوط به آن با سازمان برنامه و بودجه کشور» عنوان شده است، پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان انجام شد. با تأخیر و در 8 اسفند به حساب واریز شد و باعث ناراحتی جامعه فرهنگیان شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از پیگیری جدی موضوع عقب ماندگی ها در طبقه بندی معلمان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هفت جلسه در این خصوص برگزار شده است و بر خلاف انتشار برخی شایعات، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402010702677/%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D9%88%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC

به گزارش ایسنا، وزارت آموزش و پرورش طی نیمه آخر سال گذشته اعلام کرد که در قالب اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، طبقه‌بندی نهایی و نهایی کلیه معلمان را تعیین و ابلاغ کرده است و حقوق پرداختی به معلمان خواهد بود. از این پس بر اساس رتبه بندی نهایی خود محاسبه و پرداخت می شود. .

همزمان و در روزهای اخیر در برخی شبکه های اجتماعی اظهاراتی مبنی بر عدم پرداخت معوقات معوقه از سوی دولت منتشر شد که روز گذشته معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبر منتشر شده در اطلاعیه ای را تکذیب کرد. با بیان اینکه شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم پرداخت معوقات معوقه به شدت تکذیب می شود، همچنین گزارش های منتشر شده در رسانه ها و فضای رسانه ای توسط معاون وزیر مبنی بر میزان مقرری و مهلت پرداخت شهریه و اخباری مبنی بر عدم تخصیص اعتبارات نقدی منتشر شده است. خبر رسمی فقط از سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش منتشر می شود.بدیهی است جعل اخبار پیگرد قانونی دارد.