بد نیست از مسیر آموزش در دنیای متاورس بهره مند شویم!

هدف از این همکاری بین PolyU و EdUHK ایجاد زیرساخت مشترک برای انجام تحقیقات بین رشته ای با تأثیر بر آموزش است.

کاربرد متاورس در رشته های مختلف

شاید بهتر باشد ابتدا تعریفی از «متاورس» ارائه کنیم.

همراهی دانشگاه ها با این تغییرات سریع در عصر مجازی می تواند تاثیر بسزایی در زندگی و کار اساتید، دانشجویان، کارمندان و محیط دانشگاه داشته باشد، به طوری که زمان آزمون مفاهیم و نوآوری ها در آموزش، یادگیری و پژوهش به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. برای ما.

در مطالعه دیگری، استفاده از یک اپلیکیشن واقعیت مجازی چند کاربره برای احیای بیماران مبتلا به ایست قلبی استفاده شده است. این برنامه به چهار کارورز پزشکی اجازه می دهد تا در یک “اتاق مجازی” باشند و به طور مجازی برای مراقبت از بیمار مبتلا به ایست قلبی همکاری کنند. همه اینها تحت فشار زمان واقعی و با حجم کاری به سرعت در حال تغییر، درک سیستماتیک، مهارت‌های تصمیم‌گیری بالینی و مکانیک کار تیمی و غیره ارائه می‌شوند.

2. به نقاط مختلف دنیا سفر کنید

این مرکز به طور خاص بر این موضوع تمرکز خواهد کرد که چگونه تجربیات فراگیر، از جمله تجربیات واقعیت مجازی و به طور کلی متاورس، می تواند پردازش شناختی، توجه، حافظه، عملکرد مغز و در نهایت نتایج یادگیری را بهبود بخشد.

تجربه آموزش مجازی در دوران کرونا شرایطی را برای دانش پژوهان ایجاد کرده است که آنها را قادر به پذیرش محیط های آموزشی جدید کرده است. علاوه بر این، در دنیای امروزی که فناوری در تمام جنبه های زندگی نفوذ کرده است، متاورس راه حل مناسبی برای دانشگاه ها است تا آموزش های متفاوت و بسیار کاربردی را برای دانشجویان خود به ارمغان آورند.

تماشای فیلم های مستند در کلاس راه بسیار خوبی برای شروع گفتگو در مورد مسائل علمی یا اجتماعی است. در این روش از دانش آموزان خواسته می شود که یک مستند را تماشا کنند و سپس در گروه های چند نفره درباره آن بحث کنند یا یک کار معادل را انجام دهند.

متاورز در علوم انسانی

در واقع Metaverse توسعه فناوری های مختلف است. این فناوری ها شامل واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی، هوش مصنوعی، بلاک چین و دنیای سه بعدی است.

متاورز در پزشکی

بد نیست از مسیر آموزش در دنیای متاورس بهره مند شویم!

3. شرکت در رویدادهای مهم علمی

1. فیلم های مستند بلند در متاورس

با این تفاسیر و با تجربه 2 ساله آموزش مجازی وقت آن رسیده است که ما نیز مانند سایر نقاط دنیا به سمت استفاده از فناوری در آموزش عالی کشور حرکت کنیم.

متاورس یک دنیای مجازی است که با ترکیب مفاهیم واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به دنبال این است که به کاربران خود این امکان را بدهد که هر کاری را که در دنیای واقعی انجام می دهند بدون نیاز به حضور فیزیکی در متاورس انجام دهند. . در واقع، متاورس را می توان به عنوان دنیایی بالاتر معرفی کرد که در آن محدودیت های دنیای فیزیکی از بین می رود و انسان ها ممکن است بتوانند در دنیای ایده آل خود زندگی کنند.

البته یکی از مصادیق این تغییر نحوه آموزش در دنیا بود. چه در سطح مدرسه و چه در سطح دانشگاه. آموزش در سراسر دنیا به صورت مجازی شده است و تمامی دانش آموزان، دانش آموزان و معلمان حدود 2 سال است که با تکیه بر اینترنت و فضای مجازی آموزش دیده اند.

بدون شک آینده آموزش در سراسر جهان به پیشرفت فناوری بستگی دارد. اما نوع خاصی از فناوری به نام «متاورس» توانایی تغییر آموزش را دارد.

از طرفی پیشرفت تکنولوژی در دنیا و دسترسی همگانی به اینترنت، کار را برای همه آسان کرده است. تجربه کرونا در سراسر جهان نشان داده است که با تکیه بر ابعاد مختلف فضای مجازی می توان آموزش را به شیوه ای جدید و کارآمدتر ارائه کرد.

Metaverse در حال ایجاد یک راه جدید برای ارائه آموزش است. اولین تاثیر آن بر آموزش این خواهد بود که سرعت انتقال داده ها در مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

با توجه به مزایای گسترده متاورس در پیشرفت تحصیلی دانشجویان، دانشگاه های سراسر جهان از فناوری متاورس در رشته های مختلف استفاده کرده اند. یکی از گسترده ترین کاربردهای متاورس استفاده از آن در زمینه پزشکی است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402010702662/%D8%A8%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85

در متاورس می توانیم به شهرهای مختلف سفر کنیم و مکان های طبیعی دنیا را ببینیم. در واقع، شما می توانید به لطف یک کلاه ایمنی مجازی به قطب شمال و قطب جنوب بروید.

استفاده از متاورس ها یا فراپلتفرم ها در آموزش پزشکی، قابلیت های فناورانه و آموزشی جدیدی را برای توسعه مهارت های دانشجویان پزشکی به ارمغان می آورد. در دنیای Metaverse، دانش‌آموزان می‌توانند مراقبت از بیمار، کسب دانش پزشکی، آموزش کار گروهی، استدلال تشخیصی و موارد دیگر را تجربه کنند. به عنوان مثال، یکی از کاربردهای متاورس در زمینه پزشکی استفاده از فناوری MR برای افزایش تجربه بالینی از راه دور است که توسط کارآموزان از طریق چشمان متخصص با استفاده از هدست مشاهده می شود. این فرمت جدید به تیم‌هایی از دانشجویان اجازه می‌دهد تا با بیماران، همکلاسی‌ها و اساتید تعامل داشته باشند و همزمان نتایج بالینی بیمار، تصویربرداری و مطالعات آزمایشگاهی را در کنار تخت مشاهده کنند.

به این ترتیب با توجه به کاربردی بودن و فنی بودن رشته های فنی و مهندسی، متاورس می تواند مورد استفاده گسترده دانشجویان رشته های مهندسی قرار گیرد تا از طریق ابزارهایی مانند هوش مصنوعی و دنیای سه بعدی، مدل سازی های مختلفی را در رشته خود تجربه کنند.

بد نیست از مسیر آموزش در دنیای متاورس بهره مند شویم!

کلمه metaverse ترکیبی از دو کلمه Meta + Universe است. کلمه متا از ریشه یونانی “فراتر” و آیه از کلمه universe به معنای “جهان” گرفته شده است. بنابراین، ما می توانیم متاورس را به معنای واقعی کلمه “فراتر از جهان” ترجمه کنیم.

ارتباط بین ذهن و بدن بسیار قوی است. بنابراین، کار با چیزهایی مانند فعالیت های تناسب اندام، حرکت بدن، مدیتیشن، یا تمرکز حواس می تواند به دانش آموزان در تمام جنبه های تحصیلی و در تمام جنبه های زندگی کمک کند. برخی از برنامه‌های تناسب اندام و مدیتیشن موجود در دستگاه‌های واقعیت مجازی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد در محیطی باشند که بتوانند در آن استراحت کنند تا بتوانند در محیطی آرام‌تر مطالعه کنند.

اخیراً، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ (PolyU) و دانشگاه آموزش هنگ کنگ (EdUHK) یادداشت تفاهمی برای ایجاد مرکز یادگیری همه جانبه و متاورس در آموزش امضا کردند.

بنابراین در بخش آموزش می توانید از کاربردهای فوق العاده متاورس بهره مند شوید. کاربردهای متاورس بسیار زیاد است، اما اگر بخواهیم نمونه هایی از این کاربردها را بیان کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

4. فعالیت های تناسب اندام را انجام دهید

در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از فناوری متاورس در علوم انسانی پیش می رود. مثلا دانشکده بازرگانی UPES در هند، یک دانشگاه راه اندازی اولین برنامه “مدیریت تجاری” را در Metaverse اعلام کرده است که به دانش آموزان درک جامعی از متاورس، بلاک چین و اکوسیستم های وب ارائه می دهد.

به گزارش ایسنا، حدود 3 سال است که شرایط زندگی روی زمین با قبل متفاوت است، دلیل این تفاوت به دلیل ویروسی است که به همه مردم جهان حمله کرده و روش زندگی را تغییر داده است. در طول این 3 سال که فراز و نشیب های زیادی در ابعاد مختلف زندگی بشر وجود داشته است، نکات بسیاری نمایان شده است که باید از آنها درس گرفت.

در متاورس، ما قادر به مشارکت و تعامل با دیگران در یک محیط اجتماعی هستیم. در یک محیط کلاسی، می توانیم شخصی را به صورت مجازی به کلاس درس خود دعوت کنیم. بنابراین ما می توانیم یک فضای مجازی داشته باشیم که در آن با هم همکاری کنیم. بنابراین ما می توانیم در این محیط تعاملات فردی و اجتماعی داشته باشیم، همچنین می توانیم رویدادهای ساختارمندتری داشته باشیم. از جمله این رویدادها کنفرانس ها یا کنفرانس ها یا سمپوزیوم هایی است که می توانیم در آنها شرکت کنیم و افراد دیگر از طریق آواتار مجازی با ما صحبت کنند. این یکی از دلایل اثبات انقلاب در آموزش با متاورس است.

متاورز در مهندسی

در دوران کرونا، همه ما استفاده از فضای آموزشی مجازی را درک کردیم، یادگیری و آموزش در فضای مجازی را در نرم افزارهای مختلف تجربه کردیم. بنابراین ما آماده هستیم تا از موفقیت اجباری دوران کرونا با فراهم کردن زیرساخت های موجود استفاده کنیم و برای آموزش به دنیای سه بعدی فرار کنیم!

بد نیست از مسیر آموزش در دنیای متاورس بهره مند شویم!

Metaverse یادگیری فراگیر را در آموزش عالی ترویج خواهد کرد. این سوال در تحقیقات دقیق در زمینه های مختلف اجرا می شود.

این برنامه دو ساله دارای یک برنامه درسی است که حول سه اصل اصلی طراحی شده است: دانش نظری از Metaverse، تجربیات همهجانبه از طریق Meta Labs، و تجربه عملی با شرکت هایی که در فضای Metaverse کار می کنند.