49000 کلاس درس برای تحویل سالانه 30000 کلاس به استانداردسازی سیستم گرمایش/آمادگی نیاز دارند.

خان محمدی با اشاره به گستردگی عملیات نوسازی مدارس در اقصی نقاط کشور گفت: در حال حاضر حدود 105 هزار مدرسه با 540 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که باعث پیشبرد نظام آموزشی می شود.

وی درباره روش های نوین مدرسه سازی نیز گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور شهرستان بهارستان که چندی پیش تصمیم به تاسیس 10 مدرسه داشت، از نظر روش های نوین ساخت و ساز و صنعتی سازی چندان وارد این حوزه نشده ایم. مدارس 15 کلاسه برای ماه آینده. برای ساخت و ساز در این شهر با حمایت جوانان نخبه، ساخت آنها را در قالب صنعتی سازی در دستور کار قرار داده ایم، امیدواریم با این روند مشکل ساخت مدارس حل شود و تا پایان 150 کلاس درس آماده تحویل شود. اکتبر، کسب و کار دانش می تواند قابلیت های خود را ارائه دهد و ما از آن استقبال می کنیم.

وی افزود: با همه این کارها با وضعیت ایده آل فاصله داریم و باید جلوتر رفت و به معماری داخل مدرسه بیشتر توجه کرد که تاثیر بیشتری در یادگیری خواهد داشت.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402010602237/%DB%B4%DB%B9%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس الگوی ایرانی اسلامی را یک اصل در ساخت و طراحی مدارس دانست. معماری ایرانی مکتب ایرانی که آخرین دوره آن اسفندماه سال گذشته برگزار شد در همین راستا تعریف شده است و دستوراتی برای نما و منظر مدرسه نیز به ترتیب آماده سازی داریم.

خان محمدی با اشاره به سرانه 5.2 متر مربعی فضای آموزشی کشور گفت: با استانداردی که در سند تحول مشخص شده فاصله داریم و باید از همه ظرفیت ها حداکثر استفاده را ببریم.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خان محمدی درباره استانداردسازی بخاری در مدارس گفت: آنچه می دانیم این است که 91 درصد کلاس ها از نظر گرمایشی استاندارد شده اند. و تنها در سال گذشته 725 میلیارد تومان برای این امر تخصیص داده شد اما همچنان 49 هزار کلاس درس نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی هستند که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مشکل برطرف و تکمیل شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از عملکرد این سازمان در سال 1401 و برنامه های آتی در سال جاری خبر داد.

وی گفت: در این راستا املاک بلااستفاده ارزش گذاری و سپس ارزش گذاری می شود و سازمان خصوصی سازی مجری این فرآیند است. خوشبختانه 100 درصد منابع حاصل از فروش املاک آموزشی در اولویت انجام پروژه های خیریه در محل مدرسه سازی هزینه می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمدرضا حافظی بنیانگذار فقید جامعه خیریه کشور و قدردانی از مشارکت خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی گفت: از 100 پروژه افتتاح شده 1 پروژه دهه فجر سال گذشته 518 کلاس با مشارکت خیرین افتتاح شد که امروزه از هر 2 کلاس درس با مشارکت و تلاش خیرین 1 کلاس ساخته می شود که نشانه بارز مردمی شدن در این زمینه است. ضمن اینکه نام خیرین مدرسه نیز بحث عمیق فرهنگی و تربیتی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: البته تجهیزات و استانداردسازی سیستم های سرمایشی را نیز ارائه می دهیم و با توجه به تغییر فصل در استان های گرمسیر باید از وسایل سرمایشی استفاده شود، اعتبار داده ایم. برای این موضوع و همچنین باید به اطلاع شما برسانم که با پیگیری های انجام شده در بودجه 1402 سهم ما از هزینه گازرسانی از 20 درصد به 50 درصد رسیده است که از آن برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع استفاده می کنیم.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از 730 هزار دانش آموز از کشورهای همسایه افزود: با گسترش مهاجرت از کشورهای همسایه، نیاز به فراهم کردن فضای آموزشی بیشتر شده است و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی که باید در کنار سایر دانش آموزان آموزش ببینند. همچنین نیاز بیشتری وجود دارد که اگر بخواهیم بار را سبک کنیم، اجماع و همکاری صورت گیرد و سازمان ها و مجامع بین المللی نیز مانند سایر کشورها به این دانشجویان کمک کنند. . در حال حاضر 110 مدرسه با همکاری سازمان های بین المللی در حال فعالیت هستند اما به 22 هزار کلاس درس فقط برای اتباع نیاز داریم.

آغاز صنعتی شدن با 150 کلاس درس در بهارستان با رعایت سبک صحیح یادگیری

وی راه های مشارکت در ساخت مدرسه را برشمرد و گفت: هرکسی با هر درآمد مالی و توانایی می تواند یک مدرسه خوب بسازد، در سال گذشته 8 مدرسه ویژه دانش آموزان خودروهای استثنایی در قالب کمپین “صحن حرم، مدرسه من” ساخته شده است. بر اساس منابع و امکانات شخصی خود، اکنون با تعمیر و تحویل خودروهای آموزشی به مناطق کم برخوردار، راه برای استفاده از تمامی توانایی ها روشن است.

خان محمدی افزود: طرح شهید عجمیان برای شادابی و بهسازی مدارس با همکاری گروه های جهادی دانش آموزی و اردوهای بسیجی و جهادی در ایام نوروز اجرا می شود و در تابستان 1402 ادامه خواهد داشت.

خان محمدی در پایان با اشاره به اینکه توسعه تولید نافی اعتبارات دولتی نیست، خاطرنشان کرد: تولید تولید یک فرصت طلایی دو ساله است که سعی داریم با دقت انجام دهیم و بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.تکمیل و تامین فضاهای آموزشی با افزایش ارزش دارایی های مازاد و استفاده نشده

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر ایمنی مدارس گفت: در حال حاضر با توجه به وقوع بلایای منابع طبیعی و وضعیت موجود 19 درصد مدارس فرسوده است که 6 درصد تخریب شده و 12 درصد نیاز به ارتقا دارد. کشور. مستعد زلزله، تسطیح سوال است. او بسیار قابل توجه است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2700 پروژه آموزشی، ورزشی و آموزشی، 1600 طرح در پایان شهریور ماه و 1100 طرح در دهه فجر 1401 به صورت متمرکز اجرا شده است. راه با حضور رئیس جمهور دکتر رئیسی.

آماده سازی برای ارائه 30000 کلاس درس در سال

6 درصد مدارس در شرف تخریب هستند

یک فرصت طلایی ایجاد کنید

شاداب سازی و بهسازی مدارس در ایام نوروز و تابستان با طرح شهید عجمیان

خان محمدی افزود: برای نوسازی یا نوسازی 19 درصد فضاهای آموزشی مذکور به 100 هزار کلاس درس نیاز داریم که با توجه به اهمیت بدنه مدرسه در فرآیند یادگیری، باید به جزئیات نیز توجه شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت ملی گاز ایران گفت: با حمایت دولت و مجلس و تحقق پیش بینی در حوزه اعتبارات، امیدواریم آسایش لازم برای یادگیری کودکان حاصل شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به قانون بهره وری گفت: یکی از راهکارهای صحیح دولت سیزدهم رفع موانع تولید اموال و دارایی های دولتی بود که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. نشست سران کشور تا املاکی که قابل استفاده برای رفع نیاز نیست به کار گرفته شوند برای این منظور 500 ملک شناسایی شده و تلاش می شود اموال موقوفه توسط خیرین اهدا نشود.

جامعه تأثیرگذار خیرین مدرسه ساز در حال ساختن خاطره گرانبهایی از مرحوم حافظی است

وی با اشاره به حضور نیروهای توانمند و جوانان نخبه و مهندسین با انگیزه جهادی در سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: فرآیند طراحی و نظارت بر ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی بر عهده همکاران در سازمان نوسازی است و در در شرایط فعلی، در صورت تامین اعتبار، ظرفیت تحویل داده خواهد شد. سالانه 30000 کلاس درس وجود دارد.