مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد

مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد

اسنا/اصفهان شامگاه سه شنبه (21 اردیبهشت 1403 هجری قمری) مراسم احیای مقام معلمی، دهه تعالی تعلیم و تربیت و تجلیل از اساتید نخبه دانشگاه اصفهان با حضور جمعی از اساتید و فضلا برگزار شد. از دانشگاه اصفهان.

در این آیین، حسین هرسج، رئیس دانشگاه اصفهان وی ضمن تبریک روز معلم گفت: امروز روز فتح اندلس در سال 92 هجری قمری است. اندلس اکنون اسپانیا است. 800 سال مسلمانان در آنجا مسلط بودند و دشمنان اسلام با جنگ ظالمانه کاری از دست مسلمانان بر نمی آمدند، اما با گسترش فساد و فحشا به ویژه در بین جوانان، مانند موریانه نفوذ کردند و جامعه را ویران کردند. تمدن اسلامی در آن قسمت از اروپا.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: باید به سخنان حضرت علی (علیه السلام) توجه کرد که فرمودند حقایق زیاد است اما عده کمی عبرت می گیرند. فکر می کنم تاریخ تکرار می شود. انقلاب شکوهمند نیز در معرض تهدید است. انقلاب ما توانسته در برابر همه تهدیدها و فشارها ایستادگی کند و امروز به نیروی اول منطقه تبدیل شده است.

مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد

وی افزود: قول صادقانه یعنی اینکه از نظر دستگاهی موفق بوده ایم. حقیقت این است که ما بعد از 45 سال به این قدرت رسیده ایم. ما در قول صادقانه خود، روندی را آغاز کردیم که حتی قدرت های بزرگ هم جرات انجام آن را نداشتند. اکنون در جهان افکار عمومی تغییر کرده است. دانشجویان این کشورهای بزرگ و مستکبر علیه اسرائیل و در دفاع از غزه تظاهرات می کنند. قصد من مقایسه اندلس و ایران، ایران مقابل ماست. این یک هشدار است و باید بدانیم که از درون می خواهند به ما آسیب برسانند.

هیرسگ تصریح کرد: عملیات موشکی و پهپادی ایران که با مخالفت همه قدرت‌های غربی روبه‌رو شد، با تلاش دانشگاهیان ما در شاخه‌های مختلف علمی محقق شد. باید به دانشگاه های ما برای اجرای برنامه True Promise تبریک گفت. کمک به جوانان ایرانی نیز بسیار مهم است. اساتید و معلمان می توانند تأثیر مثبتی بر این گروه ها داشته باشند و این مسئولیت نیز در کنار تدریس و کلاس درس بسیار مهم است. همه اساتید باید در جهت اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دو بعد علمی و دینی سهیم باشند.

آموزش با کیفیت سنگ بنای هر دانشگاهی است

همچنین، محمد فرمزی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان و دبیر تیم تعالی آموزشی دانشگاه اصفهان وی گفت: بدون شک کیفیت آموزشی زیربنای اساسی هر دانشگاهی است. مهمترین محصول تولید شده فارغ التحصیلان شایسته هستند. اساتیدی که امروز به آنها خدمت می کنیم در این زمینه برتری پیشرو هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: تعالی در آموزش و سازماندهی آن از اهمیت بالایی برخوردار است و این دهه تعالی از 8 تا 27 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: امروز در تعیین تقویم ملی، روز تعالی و آموزش ملی است. ما در چهل سال گذشته به دستاوردهای مهمی دست یافته ایم، البته نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باید برطرف شود. توسعه آموزش عالی از سال 1400 جزو برنامه های دانشگاه بوده و ما با آن راهپیمایی می کنیم. تنظیم، توقف و افزایش چرخه ها بخشی از برنامه های ما بود.

این عضو هیئت علمی گفت: رهبران بر اساس رهنمودهای مصوبه 1401 انتخاب و در سطح کشوری و کشوری شناسایی می شوند. شرط قرار گرفتن یک استاد در طرح تمایز یا برتری بر اساس قرارگیری وی در 20 درصد برتر دانشکده است. قبل از عید این برنامه را شروع کردیم و ادامه دادیم.

فارمرس خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی، تحقیقات آموزشی، کتابداری، فعالیت‌های فرهنگی و اخلاقی و کارآموزی حرفه‌ای از جمله مؤلفه‌های آن است. امروز 24 نفر برای طرح ارشد انتخاب شده ایم. همچنین از سه استادی که در سال گذشته انتخاب شده بودند، تقدیر می کنیم. به غیر از رهبران آموزشی، دیگران نیز مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.

احسان رئیسی، عضو هیئت علمی و رئیس گروه روابط عمومی دانشگاه اصفهان وی در خصوص سرود ویژه این دانشگاه که در مراسم امروز رونمایی شد، گفت: سرود دانشگاه بیش از نیم قرن است که در برنامه حضور دارد. دکتر هارسج دستور نصب این سرود را برای دانشگاه اصفهان صادر کرد و برای تحقق این امر از گروه های مختلف علمی و دانشگاهی و از چندین شهر کشور کمک گرفتیم.

مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد

رئیسی گفت: در نهایت بین آثار مختلف به توافق رسیدیم تا سرود و آهنگی که حاصل کار دو دوست عزیز از دانشگاه اصفهان و هنر اصفهان بود، رسمیت پیدا کند. از این رو سرایش محمود براتی، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان انتخاب شد و مهدی ترمحباف این آهنگ را ساخت. زندگی هر دو بزرگوار به دانشگاه و شهر ما اصفهان گره خورده است.

در پایان مراسم روز معلم از پژوهشگران، اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه اصفهان در سال 1402 هجری شمسی تجلیل و جوایزی اهدا شد.

مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403021108776/%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF