۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011908263/%DB%B1%DB%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%84%D9%87-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1

انتخاب گروه آزمایشی اصلی توسط داوطلب در صفحه اطلاعات آزمون از دیگر مراحل ثبت نام کنکور است که داوطلب باید گروه آزمایشی مورد علاقه خود را انتخاب کند و امکان تغییر گروه آزمایشی اصلی وجود ندارد. و گروه ذینفع برای کلیه متقاضیان پس از پایان مهلت ثبت نام ذکر شده است. در مرحله نهم ثبت نام، نوع سهمیه ها مشخص می شود و در صورت انتخاب سهمیه ای غیر از سهمیه مناطق، دریافت مدارک و کدهای مورد نیاز از ارگان های مربوطه الزامی است. ضمناً اطلاعات مورد نیاز متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران غیر از سهمیه مناطق تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1402 (نوبت دوم) پذیرش در دوره های با آزمون در کلاس های روزانه، نوبت دوم (عصر)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پیام. دانشگاه نور و موسسات آموزش عالی نور رشته های غیرانتفاعی و غیردولتی و نیز رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه شنبه 24 فروردین ماه منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و داوطلبان تا روز دوشنبه 14 فروردین ماه مهلت دارند. 21 برای ثبت نام در این آزمون.

به گزارش ایسنا، داوطلبان در مرحله اول ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه 1402 باید کد 19 رقمی سوابق تحصیلی را در سایت وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

همچنین لازم است اطلاعات مربوط به نوع نظام آموزشی داوطلب و همچنین کد فایل 19 رقمی مدرسه دریافتی از پورتال وزارت آموزش و پرورش را وارد و در مرحله هفتم ثبت نام وارد شود. کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای فارغ التحصیلان نظام سالانه واحد اجباری می باشد. ضمناً عنوان مدرک دانشگاهی، کد دانشجو و معدل تجمعی باید توسط داوطلب وارد شود.

در مرحله دوم، دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام باید از سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور انجام شود و متقاضیان موظفند شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند.

در مرحله سوم متقاضیان باید سری ثبت نام های تعداد گروه آزمایشی و گروه علاقه مندی (هنر و زبان های خارجی) را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت و هزینه خرید خود را پرداخت کنند. در مرحله چهارم داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور و سامانه آزمون سراسری 1402 ثبت نام کنند و در واقع داوطلبان اولین دوره آزمون سراسری 1402 (دی ماه 1401) می توانند با استفاده از کد ملی در نوبت دوم ثبت نام کنند. و پسورد دریافتی از سازمان سنجش پیامک می شود و در مرحله بعد داوطلبان باید به صفحه عضویت سامانه آزمون سراسری 1402 مراجعه کنند و داوطلبان جدید می توانند در این صفحه وارد و ثبت نام کنند.

داوطلبان کنکور در دهمین مرحله ثبت نام باید در صفحه اطلاعات تکمیلی اطلاعات خود مبنی بر عدم نقص یا معلولیت و نوع آن را مشخص کنند و در نهایت داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری 1402 در مرحله نهایی نهایی. و مرحله یازدهم برای ثبت نام الزامی است، باید خلاصه فایل ثبت نام را ارسال کنند و در صورت صحت این اطلاعات را تایید کنند.

آپلود عکس جدید از متقاضیان با فرمت مشخص در صفحه تصویر کاربر، مرحله پنجم ثبت نام است و متقاضیان جدید برای شرکت در این آزمون باید این عکس را آپلود کنند. در مرحله ششم ثبت نام، بندهای مربوط به اطلاعات هویتی داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری 1402 تکمیل شود.

11 مرحله ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه 1402 توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.