کیفیت آزمون عملی صلاحیت دندانپزشکی ارتقا می‌یابد

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان رشته‌ دندانپزشکی موفق به قبولی در تمام آیتم‌های آزمون عملی صلاحیت بالینی دندانپزشکی شدند، اظهار کرد: نوبت‌های آتی این آزمون نسبت به دوره اول ارتقا می‌یابد.

دکتر رضا یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج مرحله عملی آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی اواخر هفته گذشته به اطلاع دانشجویان رسید، اظهار کرد: ، مرحله تئوری آزمون صلاحیت بالینی با حضور یک هزار و ۲۴۰ دانشجوی رشته دندانپزشکی در روز پنج‌شنبه ۹ مهر ماه برگزار شد و زمان برگزاری مرحله عملی نیز روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر ماه بود.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از دانشجویان شرکت‌کننده در مرحله تئوری موفق به شرکت در آزمون عملی شدند، اظهار کرد: دانشجویانی که موفق شده بودند حد نصاب قبولی در آزمون تئوری برای شرکت در آزمون عملی را به دست بیاورند در ۱۱ آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند که شامل ۳ آزمون عملی و ۸ آزمون اسلایدی بود. حدود ۸۰ درصد از دانشجویان موفق شدند که این ۱۱ آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز در یک یا چند مورد قبول شدند. 

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی درباره برگزاری نوبت‌های آتی این آزمون گفت: اصل و شیوه برگزاری این آزمون تغییر نمی‌کند اما آزمون‌های بعدی نسبت به اولین آزمون ارتقاء می‌یابد. آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی برای نخستین‌بار در سال جاری برگزار شد و قبولی در این آزمون، شرط دانش‌آموختگی دانشجویان به حساب می‌آید.

دکتر یزدانی با بیان اینکه ورودی‌های رشته دندان‌پزشکی از سال ۹۷ به بعد ملزم به شرکت در این آزمون هستند؛ اظهار کرد: بازهم تاکید می‌کنم، قبولی در آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته محسوب می‌شود. دانشجویانی که ترم دهم خود را سپری کرده‌اند و در نیم‌سال نخست سال تحصیلی آتی در ترم یازدهم مشغول به تحصیل می‌شوند باید در این آزمون شرکت کنند.

وی ادامه داد: این آزمون در دو بخش «تئوری» و «تئوری_عملی» برگزار می‌شود. آزمون تئوری شامل ۶۰ پرسش می‌شود و شرط قبولی در آزمون تئوری کسب ۷۰ درصد نمره کل است. قبولی در مرحله آزمون تئوری، شرط شرکت در مرحله تئوری_عملی به حساب می‌آید. امتحان تئوری از «بایدهای آموزشی» گرفته شد؛ دانشجویان باید از آنچه آموخته باشند و کارهای کلینیکی که در طی ۱۰ ترم تحصیلی خود انجام داده‌اند، مورد ارزیابی قرار گرفتند. 

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402082014506/%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AF