کهگیلویه و بویراحمد ۴۴۲ مدرسه نیاز دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در مجموع به ۴۴۲ مدرسه نیاز جدی دارد.

«حسنعلی عزت‌خواه» روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۳۵ مدرسه نیاز به بهسازی دارند و ۱۰۷ مدرسه جدید باید ساخته شود.

وی اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۳هزار و ۳۸۳ دانش آموز دارد که در ۳۱۹۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰۰۰مدرسه در سطح شهرهای استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۲۱ هزار و ۷۳۱ دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

عزت‌خواه تصریح کرد: ۶۶.۳۹ درصد دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند در حالی که ۳۱.۳۵ درصد آموزشگاه‌ها و مدارس در شهرها واقع شده اند.

وی ادامه داد: همچنین ۶۸.۶۵ درصد مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها واقع شده اند این در حالی است که ۳۳.۶۱ درصد دانش آموزان این استان معادل ۶۱ هزار و ۶۵۲ دانش آموز را در خود جای داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مساله از یک جهت جای شکر دارد که به مناطق روستای استان رسیدگی شده و مدارس به خوبی و با عدالت توزیع شده اند اما نگرانی هایی هم دارد چراکه وجود ۶۶.۳۹ درصد دانش آموزان استان در ۳۱.۳۵ درصد مدارس استان منجر به افزایش تراکم می شود که این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت آموزش می شود.

عزت‌خواه تاکید کرد: ۱۰۷ مدرسه استیجاری و دو شیفت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۷۰درصد این تعداد در شهرستان بویراحمد واقع شده اند.

وی اظهار کرد: ۲۷۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی در استان وجود دارد، بعضی از مدارس سیستم گرمایشی ندارند و برخی هم سیستم گرمایشی استاندارد و مناسب ندارند. ۲۳۲ مدرسه نیاز به ایزوگام دارد که در فصل زمستان سقف آنها «چکه» می‌کند و شرایط نامناسبی را ایجاد می‌شود. ۷۱۷ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد حیاط است که اثر زیادی در روحیه همدلی و نشاط دانش‌آموزان دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۷۰۸ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به گازکشی و ۵۰۶ مدرسه نیاز به سرویس بهداشتی دارد. البته منظور نیست که سرویس بهداشتی در این مدارس نیست بلکه خیلی از این مدارس باید سرویس بهداشتی آنها بازسازی و تعمیر شود و همچنین بعضی از مدارس با کمبود سرویس بهداشتی روبرو هستند. برای نمونه مدرسه‌ای که ۶۰۰ دانش آموز دارد، پنج سرویس بهداشتی جوابگو این تعداد دانش‌آموزان نیست.

انتهای یپام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402082115433/%DA%A9%D9%87%DA%AF%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D9%88%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%DB%B4%DB%B4%DB%B2-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF