دریچه زیر فن کوئل شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک

از طریق آن می توان به راحتی تجهیزات و سیستم ها را سرویس و تعمیر دریچه فن کویل نمود. هوای بازگشتی به سیستم را افزایش می دهد و به پخش مطبوع هوا کمک می کند. قبل از سفارش ساخت به سازنده باید اندازه داخلی کلاف در طول و عرض گرفته شود و اطلاع داده شود تا میزان بادخور از آنها کسر گردد.

ولی با توجه به ابعاد بزرگ دریچه های زیر فن کوئل وزن این دریچه ها در صورت تولید با جنس آهن بسیار سنگین میشود. در نظر داشته باشید که نصب هر یک از انواع دریچه های بازدید فن کویل با توجه به ساختار مختلف، بسیار متفاوت می باشد و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند می توانند به بهترین شکل، دریچه های مورد نظر شما را نصب کنند. حال در مدل وزن دار درب دریچه از روی چهارچوب دریچه کاشی شده و پس از بازدید از دستگاه مجددا در جای خود قرار می گیرد. دریچه زیر فن کویل ساده را می توان با یک پیچ از منشور فریم و با یک پیچ مخفی ثابت کرد. برای ساخت دریچه زیر فن کویل ابتدا چهارچوبه محل نصب دریچه را سایز می زنیم .

همانطور که اشاره گردید درب این دریچه دسترسی فن کویل به وسیله‌ی قفل زیمنسی باز و بسته می‌گردد که امنیت بیشتری نسبت دیگر قفل ها خواهد داشت. از جمله خصوصیات این دریچه دسترسی فن کویل جدانشدنِ درب دریچه دسترسی فن کویل از ساختار فریم است و نصاب یا تعمیرکارِ دریچه دسترسی فن کویل با بازکردنِ قفل به راحتی درب دریچه دسترسی فن کویل را باز و پس از تعمیر و بازدید فن کویل مجددا آن را می بندد. در زمان ساخت درب دریچه دسترسی فن کویل به حاشیه درب دریچه دسترسی فن کویل به میزان یک سانت لبه داده می‌گردد که‌این لبه‌ی یک سانتی هم باعث استحکام درب دریچه دسترسی فن کویل می‌گردد و هم باعث جلوگیری از تاب خوردگی و دِفرمه شدنِ ساختارِ درب دریچه دسترسی فن کویل می‌گردد. پس از عملیات رنگ کوره‌ای و خارج کردنِ دریچه دسترسی فن کویل از داخل کوره،برای محافظت از سطوح دریچه دسترسی فن کویل از گزند ضربه و یا خشدار شدنِ سطوح دریچه دسترسی فن کویل از کاورِ مشمایی برای ضربه گیر کردنِ دریچه دسترسی فن کویل استفاده شود تا دریچه دسترسی فن کویل در زمان انتقال به به پروژه و عملیات نصب، دچار آسیب و صدمه نشود. درب دریچه دسترسی فن کویل لولایی ساده بواسطه‌ی یک رشته لولا از یک یا دو طرف(بنا به ابعاد و نوع کاربردِ دریچه دسترسی فن کویل) به فریم دریچه دسترسی فن کویل متصل می‌گردد.

یکی از دو حالت لولایی یا وزنه‌ای برای دریچه دسترسی فن کویل ساختمان قابل سفارش است. پس از آماده سازیِ چهارچوبه و ساختارِ اولیه‌ی فریم دریچه دسترسی فن کویل باید نسبت به‌ایجاد و تعبیه‌ی جای پیچ ها اقدام کرد.جای پیچ ها روی فریم در دو قسمت امکانِ تعبیه خواهد داشت.نمای فریم دریچه دسترسی فن کویل اولین جایی هست که می‌توان جای پیچ ها را روی آن قسمت تعبیه کرد.در این حالت دریچه دسترسی فن کویل به صورت پیچ از رو نصب می‌گردد. اگر بخواهیم جای پیچ ها روی نمای فریم دریچه دسترسی فن کویل دیده نشود باید این جای پیچ ها را بر روی دیواره‌ی داخلیِ فریم دریچه دسترسی فن کویل ایجاد کرد.به‌این مدل نصبِ دریچه دسترسی فن کویل، مدلِ پیچ مخفی یا پیچ از تو گفته می‌گردد.

دریچه زیر فن کوئل شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک

تولید این دریچه فن کویل با بهترین آلیاژ و رنگ خاص علاوه بر کارکرد بهتر فن کویل، تاثیر زیادی در محیط داخلی ساختمان خواهد داشت. انتخاب یکی از حالت‌های لولایی یا وزنه‌ای نیز به سلیقه و تشخیص معمار وابسته است. دریچه های بازدید پانچی یا دریچه زیر فن کویل گریل خور، با یک شیار که بر روی ورق ایجاد می شود راه عبور هوا را به سمت دستگاه ایجاد می کند. جنس فریم قاب دریچه فن کویل گریل خور یا پانچی از جنس آلومینیوم و یا آهن می باشد ورق پانچ این نوع دریچه نیز از جنس آلومینیوم و یا آهن قابل ساخت می باشد . یکی از ارزان ترین دریچه های زیر فن کویل، دریچه زیر دستگاهی گریل خور یا پانچی میباشد. دریچه بازدید فن کویل طرح اسلوتبه بهترین شکل ممکن هوای فضا را به دستگاه منتقل میکند و از ظاهر مناسبی برخوردار میباشد.جنس این محصول آلومینیوم میباشد و پوشش آن رنگ کوره ای الکترواستاتیک است که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار میباشد.

استفاده از رنگ کوره‌ای استاتیک موجب ماندگاری رنگ و خاصیت ضد زنگ‌زدگی دریچه فن کویل آلومینیومی شده و تنوع رنگی بالا آن به طراحان داخلی جهت دکور سقف کمک خواهد نمود. نحوه ی باز و بسته شدن این محصولات نیز به شکل لولایی بوده و شما می توانید قفل های زیمنسی را بر روی فریم های این دریچه ها مشاهده کنید. جنس بسیاری از دریچه های فن کویل لولایی از آلومینیوم بوده که می توانید از طول عمر مفید بسیار بالایی برخوردار بوده و عملکرد خوبی را نیز برای شما به ارمغان آورد.

کاربردهای دریچه های بازدید فن کویل

البته با توجه به لولایی بودن نوع این دریچه زیر فن کویل حتماً بادخور ضخامت لولا نسبت به یکی از ابعاد که لولا بر روی آن نصب شده است ، لحاظ گردد . به طور معمول لولا ی درب دریچه زیر فن کویل روی ابعاد طولی تعبیه خواهد شد تا بیشترین توان نگهدارنده را داشته باشد . برای شکیل تر شدن ساختار درب دریچه زیر فن کویل از مدل های متنوع دیگر نیز استفاده می شود.بطور مثال دریچه زیر فن کویل گل سقفی (تک گل و دوگل) با شیاری در محیط درب دریچه زیر فن کویل،هوای مورد نیاز جهت دستگاه فن کویل را به راحتی تامین می نماید.

دریچه بازدید فن کویل گل سقفی لولادار

شما می توانید مدل های مربوط به این محصولات را به راحتی از وب سایت اینترنتی شرکت تهویه نظری مورد مشاهده و بررسی قرار دهید و از این طریق با توجه به نیاز خود، یکی از مناسب ترین و ایده آل ترین آن را تهیه نمایید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این تجهیزات، به جدول های عرضه شده در این وب سایت مراجعه کرده و از این طریق بهترین راهنمایی را برای خرید دریچه های فن کویل به دست آورید. در ساخت درب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی از انواع درب ها از جمله درب مشبک،خطی و گل سقفی استفاده فراوانی میشود.در این مورد نیز میزان ورود هوای محیط از طریق دریچه زیر فن کویل به محفظه ی داخلی فن کویل،بواسطه ی شیار یا معبر هوا که بر روی درب تعبیه شده بستگی دارد.بعنوان مثال شیارها یا معابر هوای عبوری بر روی دستگاه هایی با توان بالاتر باید بزرگتر از موارد دیگر باشد.

  • پس ابتدا فریم در محل مورد نظر جای گذاری میشود ، سپس در ب وزنه ای آن رویش قرار می گیرد .
  • زمانی که فن کویل به بیشترین هوای بازگشتی جهت بهبود کارکرد خود نیاز داشته باشد از دریچه مشبک یا لانه زنبوری فن کویل استفاده خواهد شد.
  • در فضاهایی که دریچه های دمشِ هوا به صورت اسلوت طراحی و اجرا شده، برای هماهنگی بیشتردریچه دسترسی فن کویل طرح اسلوت جهتِ تناسبِ نمایِ دریچه دسترسی فن کویل و نمای دریچه های دمشِ هوا، از دریچه دسترسی فن کویل خطی با طرح اسلوت استفاده می‌گردد، که ‌این دریچه دسترسی فن کویل، به وسیله‌ی ورودیهای دریچه اسلوت که بر روی ان نصب شده وظیفه‌ی مکشِ هوا را به درونِ محفظه‌ی فن کویل به عهده می‌گیرد.
  • پوشش رنگ بر روی سطوح داخلی و بیرونی دریچه فن کویل هم باعث محافظت سطوح آن در برابر صدماتی از قبیل خش دارشدن و هم باعث تناسب نمای آن با نمای محیط میگردد.دریچه فن کویل را میتوان بصورت پیچ از رو و هم بصورت پیچ مخفی میتوان در محل خود تعبیه کرد.

در کلیه مکان‌هایی که در آن‌ها فن کویل‌های سقفی استفاده شده باشد به دریچه آن نیاز می باشد . در صنعت تهویه مطبوع، کانال اسپیرال جزو سریعترین و مقرون به صرفه ترین کانالهای فلزی است که هم اکنون درزمینه داکت های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد.این محصول هم دارای ظاهری شکیل و هم کیفیتی فراتر از انواع دیگر کانالهای هوا می باشد،بطوریکه استفاده ازآن در صنعت تهویه مطبوع به امری اجتناب ناپذیر مبدل شده است. چنانچه خروج هوا از زیر این دستگاه صورت پذیرد، این درب ها باید حتما باید دارای شیار باشند.