دانشجویان پیشنهادهای اجرایی خود را برای اصلاح نظام آموزش پزشکی ارائه دهند

هدف اصلی آموزش، ایجاد انگیزه در دانشجویان است 
 

دکترباقری فرد ضمن اعلام حمایت از طرح ایده های نو دانشجویان، افزود: ارائه مجوز برای تاسیس دانشکده های علوم پزشکی در سطح کشور و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان به تکمیل زیر ساخت‌های لازم و حفظ کیفیت آموزشی بستگی دارد. 
 

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی به برگزاری پنجاهمین آزمون دستیاری در 21 اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: تمام سعی ما در برگزاری آزمون های جامع ، رعایت انضباط آموزشی است.

دکتر باقری فرد با بیان این مطلب که دانشجویان نباید در برابر سختی ها و مشکلات ناامید شوند، افزود: هدف اصلی آموزش، ایجاد انگیزه در میان فراگیران است و این انگیزه، زمینه ساز ارتقاء یادگیری است. 

وی خاطر نشان کرد: آیین نامه المپیاد علمی مورد بازنگری قرار گرفته و برگزاری این آزمون از حالت منحصر کنکوری، خارج شده است. همچنین دامنه استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان هم گسترش یافته است. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی با دانشجویان عضو کمیته تخصصی توسعه آموزش گفت: به منظور اصلاح سیستم آموزش پزشکی، آماده شنیدن نظرات عملیاتی دانشجویان و ایده های نو نخبگان از مجرای مرکز مطالعات هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: به منظور حل مشکلات، بهبود وضع موجود، اصلاح  فرآیندها و تحول در نظام آموزشی، دانشجویان نظرات و راهکارهای عملیاتی خود را از طریق مرکز مطالعات وتوسعه آموزش پزشکی ارائه دهند و در بازنگری کوریکولوم ها و قوانین آموزشی ما را یاری رسانند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402021609361/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در این دیدار خطاب به دانشجویان عضو کارگروه های کمیته مرکزی توسعه آموزش وزارت بهداشت، بیان کرد: شما دانشجویان، سرمایه های بالقوه هستید که آینده نظام پزشکی را می‌سازید. 

وی عنوان کرد: همه دانشجویان در همه رشته های وابسته به علوم پزشکی نخبه هستند و برای رشد متوازن باید به همه گروه‌های آموزشی توجه و در این راستا سرمایه گذاری شود.