بازنگری شاخص‌های اجرای «برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی»

دکتر حسن‌زاده با اشاره نتایج حاصل از نشست هم اندیشی معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، دبیران کلان مناطق آمایشی، رؤسا و دبیران کارگروه‌های دانشگاهی و تخصصی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی توضیح داد: در این نشست گزارش ارزیابی موضوعی کارگروه‌های دانشگاه‌های کلان مناطق ارائه و راهکارهای اجرایی برای عملیاتی کردن موفق برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی مطرح شد. 

وی به مشارکت خوب دانشگاه‌های کلان مناطق در اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری اشاره کرد و افزود: تمام تلاش که در بررسی مجدد و بازنگری این برنامه به منظور قابلیت اجرایی شدن  شاخص ها از سوی دانشگاه های علوم پزشکی است، به طوری که دانشگاه ها بتوانند این شاخص ها را به صورت عملیاتی اجرا کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تصریح کرد: به منظور اجرای موفق برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی باید از پتانسیل و توانمندی های موجود در دانشگاه های علوم پزشکی بهره‌برداری شود.

نایب رییس شورای کشوری برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از بازنگری شاخص های تدوین شده در جهت اجرای عملیاتی این برنامه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

دکتر حسن‌زاده به تشریح محورهای اصلی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی پرداخت و افزود: همگرایی و هم افزایی تجارب، تقویت تعامل بین دانشگاهی، کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، پاسخگویی اجتماعی، اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای، استفاده از فناوری های نوین در ارتقای یادگیری، بین المللی سازی آموزش، مدیریت جامع کیفیت در آموزش و تحقق مرجعیت علمی از مهم ترین اهداف اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402021609433/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1

وی با بیان اینکه کارایی و اثر بخشی جزو محورهای اصلی بهره وری هستند، ادامه داد: در راستای افزایش اثربخشی و کاهش هزینه‌ ها، دانشگاه ها باید اساتید و دانشجویان را برای حضور فعال در جامعه و ایفای مسئولیت اجتماعی ترغیب کنند. 

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا حسن‌زاده در حاشیه بیست و چهارمین همایش آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی با هدف ارتقای کارایی و اثربخشی سیستم آموزشی مصوب شده و شاخص‌های مربوط بعد از ارائه نظرات کارگروه های کشوری، مورد بازنگری قرار گرفته و شاخص های تکمیلی در اردیبهشت ۱۴۰۲ به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.