بیماری “دانشگاه‌گرایی” گریبانگیر دانش‌آموزان – ایسنا

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ما با بیماری دانشگاه‌گرایی مواجه هستیم که باید با هدایت تحصیلی فرایندی، مطلوب و اجرای برنامه‌های توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای، زمینه رفع این مسئله را فراهم کنیم.

محمد مهدی کاظمی در این آیین، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: ما با بیماری دانشگاه گرایی مواجه هستیم که باید با هدایت تحصیلی فرایندی، مطلوب و اجرای برنامه‌های توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای زمینه رفع این مسئله را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: اگر دانش آموز بعد از خروج از آموزش و پرورش یک مهارت داشته باشد چرخه فقر و بیکاری قطع شده و کار و اشتغال برای وی فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، انعقاد دوازده تفاهم‌نامه آموزشی مهارتی و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار صنعت در استان خراسان رضوی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.

کاظمی تاکید کرد: حل مسئله اشتغال و تولید از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص امکان پذیر است و نیاز ضروری امروز کشور مهارت آموزی است. تقویت نیروی انسانی و توسعه آموزش‌های مهارتی باید با مشارکت ذینفعان اصلی بازار کار یعنی کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و اصناف انجام شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی با تاکید بر ضرورت ایجاد هنرستان های جوار کارخانجات، گفت: بیش از۴۰ هنرستان جوار کارخانجات در کشور در سال گذشته ایجاد شده و قطار توسعه آموزش‌های مهارتی تازه حرکت خود را آغاز کرده و نتایج مثبت آن به زودی مشاهده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صرفا یک سیاست نیست بلکه ضرورت است، زیرا با تحقق و اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مسائل ازدواج، جوانی جمعیت، بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402050302115/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با شناسایی استعداد و علایق دانش آموزان زمینه تقویت آن‌ها در دوره اول متوسطه فراهم می‌شود و با مشاوره و هدایت تحصیلی مناسب، دانش آموز به سمت علاقه خود و نیازهای کشور راهنمایی می‌شود و ماحصل آن توسعه متوازن در آموزش متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کشور است.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت اقتصادی، صنعت، تولید و اشتغال یکی از موضوعات مهم کشور در حال حاضر است و پیشرفت کشور با نقش آفرینی آموزش و پرورش محقق خواهد شد؛ ادامه داد: نکته قابل توجه این است که همیاری و همراهی سایر دستگاه‌ها، نهادها و بخش‌های دولتی و غیردلتی در این امر ضروری است.