آغاز ثبت‌نام در «پویش مهر»

براساس اعلام معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، فرآیند ثبت نام در پویش مهر امسال در رشته‌های مختلف آغاز شد.

به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده در این باره گفت: در مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رئیس جمهور با حضور در جمع دانش آموزان و تغییر نام این طرح به «پویش مهر» و تغییر روند در مسیر سالهای گذشته، با بیان اینکه کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است، از آنها درخواست کردند که در بازدیدها، پیشرفت‌ها را با قلم و بیان خود به تصویر کشیده و گزارش‌های آن را به مدرسه و معلمان ارائه کنند و در مرحله بعد این گزارش‌ها برای دیگر دانش‌آموزان و والدین و همچنین برای دیگر مدارس به نمایش گذارند و سپس در شهرها و استان‌های دیگر و به شکل یک جشنواره در سراسر کشور برگزار شود.

وی افزود: از جمله تفاوت‌های طرح پویش مهر با پرسش مهر، می‌توان به این نکته اشاره کرد که این طرح به دلیل ماهیت پویشی خود، دارای استمرار زمانی است و دانش آموزان پس از جمع آوری اطلاعات و تولید آثار خود، آن‌ها را به صورت میدانی به نمایش عمومی می گذارند و به روایت آن ها می پردازند.

باقرزاده ادامه داد: دستورالعمل پویش ملی مهر در نظر دارد با اضافه کردن قالب و بستر جدید و تغییر در ملزومات اجرایی طرح، با استفاده از ظرفیت های میدانی و روایتگری مستمر دانش آموزان از پیشرفت‌های کشور، کیفیت اجرایی آن را افزایش دهد.

معاون وزیر بیان کرد: فراخوان پویش مهر با اهداف جلب مشارکت فعال دانش آموزان، شناسایی علل و عوامل پیشرفت و توسعه کشور، افزایش حس مسئولیت پذیری مخاطبان، ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، آشنایی با روند جهانی شدن و حفظ هویت ملی و دینی طراحی و ارائه شده است.

به گفته باقرزاده، رشته‌های پویش شامل پوستر، پادکست، داستان کوتاه، ویدئوکست، سرود، شعر، موشن گرافی، فیلم کوتاه و مستند است.

بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، وی اضافه کرد: دانش آموزان علاقه‌مند تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند برای ثبت‌نام به سامانه my.medu.ir بخش نورینو مراجعه و از قسمت مسابقات فرهنگی هنری دسته بندی پویش مهر را انتخاب و در رشته مورد علاقه خودشان ثبت نام کنند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402091812716/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%88%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%87%D8%B1