آشنایی با محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما
او همچنین باید بتواند دلیل افزایش و کاهش تعداد دنبال کنندگان یا میزان تعامل مخاطبین با صفحهی برند را تحلیل شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب کند. این نکته را به یاد داشته باشید که آژانس دیجیتال مارکتینگ یک آژانس تبلیغاتی نیست. درواقع شرکتهای تبلیغاتی با با رسانههای جمعی سنتی سروکار دارند اما شرکت دیجیتال مارکتینگ بر مدار اینترنت میچرخد. پس برای آنکه بدانید خدمات آژانس دیجیتال مارکتنیگ دقیقا چه کاری انجام میدهد به نکات زیر توجه کنید.
در مورد بخش آنلاین مارکتینگ در ادامه مقاله مفصل صحبت خواهیم کرد اما بهتر است قبل از آن، ببینیم آفلاین مارکتینگ چیست و چطور می توان آن را شناسایی و از آن استفاده کرد. از نگاهی دیگر نسبت «بازاریابی دیجیتال» به «بازاریابی کلاسیک» نسبت «موبایل» به «تلفن ثابت» است. در ابتدا موبایل وسیله ای جانبی و حتی اضافی نسبت به «تلفن ثابت» تلقی میشد.
- در نهایت، اگر روی ترافیک ارگانیک، سئو و شبکه اجتماعی تمرکز کنین، در بلند مدت شانس موفقیت بالایی دارین.
- مثلا اکثر مخاطبین اینستاگرامتون جوان هستن و میم های بامزه و ویدیوهای کوتاه رو دست دارن.
- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک بازاریابان را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند.
- علاوه بر این، تحقیق کلمه کلیدی شبکه اجتماعی هم میتونه برای بازاریابی محصولات یا خدماتتون در کانال های مختلف مناسب باشه.
- اگر روی تکنیکهای درونگرا، مانند سئو، شبکههای اجتماعی و تولید محتوا تمرکز کنید، اصلاً به بودجه هنگفتی نیاز نخواهید داشت.
- محتواهای بصری همواره به دلیل تاثیرگذاری بیشتر، مورد توجه بشر قرار گرفته است.
این موضوع شامل حفظ سرعت و امنیت سایت و همچنین تحقیق و آزمایش هر بخش قبل از اجرای آن در وب سایت است. این نوع از تبلیغات چون جایگاه خاصی ندارند و با شکل ظاهری واسط کاربری هماهنگی دارند توجه کاربر را به خود جلب میکنند و باعث افزایش نرخ کلیک میشوند. روشهای سنتی و هزینهای که بابت سئو میپردازید مدتها زمان برده تا نتیجه را نشان دهد، اما این روش در همان لحظه نتیجه حاصل شده را نمایش میدهد.
دیجیتال مارکتینگ B2C
دنیای مدرن امروز با سرعتی زیاد در حال پیشرفت است و اگر همگام با آن پیش نرویم، این ما هستیم که عقب میمانیم. دنیایی که روز بهروز به سمت دیجیتال پیش میرود و تمام کسب و کارها برای موفقیت، باید حضوری فعال در فضای دیجیتال داشته باشند. پیش از هر چیز بهعنوان فردی که میخواهد در این حوزه فعالیت کند، باید بدانیم که فضای مجازی اصطلاحی غلط است و باید بگوییم فضای دیجیتال. با ما همراه باشید تا در این مقاله از پرمونطرح، با مفهوم دقیق دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) و آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم.
کتاب دیکشنری کسب و کار اینترنتی
توضیحاتی که ما در آن درس ارائه کردهایم، باعث میشود بهتر متوجه شوید که دیجیتال مارکتینگ یعنی چه و این دانش چه کمکی به کسب و کار شما میکند. همچنین باعث میشود یادگیری بهتری داشته باشید و ظرفیتهای واقعی دیجیتال مارکتینگ را بهتر بشناسید (بازاریابی دیجیتال را نه کوچک بشمارید و نه انتظارات غیرواقعبینانه از آن داشته باشید). بازاریابی محتوایی علاوه بر فروش مستقیم محصولات خودتان میتواند با ترکیب شدن روش دیگری به نام همکاری در فروش باعث معرفی خدمات و محصولات سایتهای دیگر شده و برای شما پورسانت قابل قبولی از فروش آنان به همراه داشته باشد.
پاسخ هیچکدام از این نوع سوالات در بازاریابی آفلاین را نمیتوان به طور دقیق داد. هنگام خرید، مصرفکنندگان از شما میخواهند توضیح دهید که چگونه نرمافزار و ویژگیهای آن سودمند خواهد بود. تصمیمی که مصرفکنندگان میگیرند، در مقایسه با کسبوکارهایی که محصولی را از طریق بازاریابی B2B میخرند، بیشتر بر حسب احساسات است. برای درک بهتر روابط عمومی در فضای آنلاین، می توان آن را با روابط عمومی سنتی مقایسه کرد.
بازاریابی درون گرا به فارسی به کلمات مختلفی ترجمه شده است که از جمله آنها میتوان به عباراتی مانند “بازاریابی جاذبه ای” یا “بازاریابی درونی” اشاره کرد. در واقع هدف از بازاریابی درون گرا یا بازاریابی جاذبه ای هدایت مخاطب هدف (کاربری که به دنبال خرید محصول یا خدمات ماست) به سمت وب سایت است. بازاریابی درون گرا بر خلاف روشهای بازاریابی و تبلیغات سنتی بر روی مخاطب هدف تمرکز میکند و بر اساس روش های تولید محتوا (بازاریابی محتوا) کاربر را جذب می کند.
طرف تقاضا، تبلیغ کنندهها به دنبال جلب مخاطب بیشتر و دستیابی به اهدافی مانند آگاهی از برند، فروش یا لید جنریشن(سرنخ فروش) هستند. با توجه اینکه برگزاری یک کمپین تبلیغاتی و حصول نتایج موفق، نیازمند صرف هزینه و زمان قابل توجهی هست، پیشنهاد میکنیم در صورتی که در این خصوص اطلاعات و تخصص کافی ندارید، از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما استفاده نمایید. سئوی صحیح، باکیفیت و زودبازده از جمله خدمات بازاریابی دیجیتال شرکت های این حوزه محسوب میشود؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت استراتژی سئوی مدون، میتوانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید. در بازاریابی آنلاین با استفاده از ابزارهای دیجیتال که در ادامه به آن اشاره خواهد شد با سرعت بیشتری میتوان با مخاطبین هدف کسب و کار خود در ارتباط بود.
حتی اگر از یک استراتژیست سئو تمام وقت بهره نمی برین، باز هم نباید تحقیق کلمه کلیدی رو نادیده بگیرین. طبیعتا این محتوا باید برای مخاطب هدفتون جذاب و مفید باشه، چرا که هدف اصلی بازاریابی محتوایی افزایش آگاهی برند و نرخ تولید سرنخ هستش. بازاریابی درونگرا روی تولید محتوای با کیفیت که مورد نیاز مخاطب باشه تمرکز داره. اگر قرار نیست تولید محتوا رو برون سپاری کنین، تنها هزینه ای که انجام میدین در واقع زمان هستش. به هر حال، بعد از مشخص شدن بزرگترین و مهمترین اهداف کسب و کارتون، تعیین یک استراتژی کارآمد برای دیجیتال مارکتینگ خیلی آسون تره. تبلیغات نیتیو به تبلیغاتی اشاره داره که اساسا محتوا محور هستن در کنار محتوای غیر پولی در یک پلتفرم نمایش داده میشن.