60 موسسه تحقیقاتی، ارتباط مدارس با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور

به گفته وی، دستیابی به چنین هدفی مستلزم توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی در سطح مدرسه است; دانش آموزانی که می توانند به عنوان بازوان موثر اکوسیستم فناوری و نوآوری انتخاب شوند و آینده علمی و فناوری کشور را تضمین کنند.

به گفته معاون علمی ریاست جمهوری، گنجاندن سرفصل های تخصصی بیوتکنولوژی در کتاب های درسی مدارس و اصلاح سرفصل ها و سرفصل های آموزشی کتاب های زیست شناسی مدارس را ضروری دانست و گفت: همه این اقدامات در کنار هم می تواند در ارائه یک فرد ماهر موثر باشد. و نیروی کار کارآمد در زمینه بیوتکنولوژی .

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011908438/%DB%B6%DB%B0-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D8%A7-%D8%AD%D9%84%D9%82%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D9%85-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88

دبیر ستاد توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 60 پژوهشکده پیوند دهنده مدارس به بازیگری در اکوسیستم فناوری و نوآوری تبدیل شده اند، گفت: باید نیروی انسانی شایسته در سطوح پایه تربیت کنیم. آموزش و پرورش برای رفع نیازهای کشور خودکفا شود.

وی حفظ و ارتقای این دستاورد را از اولویت های ستاد توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری دانست و افزود: دانشمندان و دانش موجود کشور این نوید را می دهد که در آینده، بدون نیاز به دارو و واکسن، بازار خارجی نخواهد داشت.

قانعی تصریح کرد: برای ورود فعال مدارس این منطقه; باید یک ارتباط معنادار و پایدار بین مدارس، دانشگاه ها، استارتاپ ها و صنعت ایجاد شود. برای این منظور با 60 پژوهشکده در کشور قرارداد منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی گفت: رسیدن ایران به رتبه دهم جهانی و تبدیل شدن به قطب برتر منطقه در حوزه بیوتکنولوژی یکی از اتفاقات قابل توجه و ویژه ای است که با تلاش دانشمندان و جوانان ایرانی و با حمایت نهادها اتفاق افتاده است. و بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری.