کمبود معلم جهانی شد – ایسنا

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402021005436/%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

با توجه به اینکه تأثیر کامل اختلالات بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ ناشناخته باقی مانده، این گزارش نشان داد که هزینه‌ها شامل جبران خسارات گسترده یادگیری است که بحران یادگیری پیشین را تشدید می‌کند. اکنون تنها نیمی از کودکان و نوجوانان پس از اتمام تحصیلات خود و با حداقل مهارت خواندن برای آینده آماده هستند.

به نقل از ویفروم، در این گزارش آمده است که افزایش سه برابری تعداد معلمان پیش دبستانی در کشورهای کم‌درآمد مورد نیاز است و در کشورهای با درآمد متوسط پایین تا سال ۲۰۳۰ باید ۲ برابر شود. همچنین تعداد معلمان مدارس ابتدایی باید نزدیک به ۵۰ درصد در کشورهای کم‌درآمد افزایش یابد.

این گزارش نشان می‌دهد که اگر کمک‌کنندگان به تعهدات کمک‌های خود عمل کنند و آموزش‌های پایه را در فقیرترین کشورها در اولویت قرار دهند، می‌توان حدود یک‌سوم از این شکاف را پر کرد.

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس گزارش جدید یونسکو، بسیاری از کشورها ممکن است در رسیدن به اهداف آموزشی ملی خود برای سال ۲۰۳۰ شکست بخورند؛ مگر اینکه ۹۷ میلیارد دلار بودجه اضافی دریافت کنند.

بیشترین شکاف مالی مربوط به کشورهای جنوب صحرای آفریقا با ۷۰ میلیارد دلار در سال است. این منطقه بیشترین فاصله را با استانداردها دارد؛ به‌ طوری‌ که ۲۰ درصد از کودکان در سن دبستان و تقریبا ۶۰ درصد از جوانان در سن دبیرستان در مدرسه حضور ندارند.

دوسوم کشورهای با درآمد کم و متوسط به پایین هزینه‌های آموزشی عمومی خود را در سال اول پس از شروع همه‌گیری در سال ۲۰۲۰ کاهش دادند.