کره جنوبی، با کمترین نرخ باروری در جهان

در حال حاضر “یون سوک یول” رئیس جمهوری کره جنوبی به سیاست گذاران دستور داده است تا گام های موثرتری برای مقابله با این مشکل پیدا کنند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی این نهاد دولتی در کره جنوبی، نرخ باوری سالانه در این کشور ۰.۸۱ درصد تنزل یافته است که کمترین رقم در جهان به شمار می آید.

تا کنون هیچ آمار رسمی در این خصوص که چه تعداد از جوانان تمایل به ازدواج یا بچه دار شدن ندارند، منتشر نشده است. اما سوابق اداره ملی نشان می دهد که در سال گذشته حدود ۱۹۳ هزار ازدواج در کره جنوبی وجود داشته است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از جوانان در کره جنوبی می گویند که برخلاف والدین، پدربزرگ و مادربزرگشان احساس تعهد به داشتن خانواده نمی کنند.

بر اساس این گزارش، نرخ جمعیت برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ در کره جنوبی به کمترین میزان خود رسیده است.

این در حالی است که این رقم در سال ۱۹۹۶ حدود ۴۳۰ هزار بوده است. داده های این سازمان همچنین نشان می دهد که سال گذشته حدود ۲۶۰ هزار و ۶۰۰ نوزاد در کره جنوبی متولد شده اند که نسبت به ۶۹۱ هزار و ۲۰۰ نوزاد در سال ۱۹۹۶ با افت شدید روبرو شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84952019/%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از روزنامه آساهی شیمبون ژاپن، اداره آمار کره جنوبی در ماه سپتامبر اعلام کرد که میانگین نرخ باروری در کره جنوبی با افت شدیدی روبرو شده است.

به باور کارشناسان، کمبود جمعیت می تواند به اقتصاد کره جنوبی که دهمین اقتصاد جهان به شمار می آید، آسیب وارد کند. کارشناسان می گویند کمبود جمعیت سبب کاهش شمار نیروی کار، افزایش تعداد افراد مسن و هزینه ها رفاهی و در نتیجه کاهش تعداد مالیات دهندگان می شود که این مسائل در مجموع به اقتصاد این کشور آسیب وارد می کند.