چگونه مدرسه قوی خواهیم داشت؟ | یکی از راهبردهای مهم در توسعه




یکی از راهبردهای مهم در توسعه متوازن مبتنی بر عدالت، ایجاد بسترهای لازم برای دستیابی به مدرسه قوی هست.

– علیرضا کاظمی کارشناس آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم در توسعه متوازن مبتنی بر عدالت، ایجاد بسترهای لازم برای دستیابی به مدرسه قوی هست، اظهار کرد: مدرسه قوی مقدمه ای برای ایجاد مدرسه کارآمد هست و زمانی مدرسه کارآمد خواهد بود که ظرفیت لازم برای کشوری قوی و آباد دارا باشد و در شمای کلی نیازمند پیاده سازی و طراحی آن در فضای آموزشی مدرسه هستیم.

وی ادامه داد: در این قاعده، مدرسه یک ارگان آموزشی ـ کاربردی خوهد بود که مبتنی بر برنامه ریزی و مشارکت همه اضلاع (معلم، محصل، والدین و جامعه) به یک ارگان پیشران توسعه متوازن تبدیل خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه لازمه دستیابی به این مهم، تفویض اختیار، تمزکززدایی، مشارکت، تصمیم سازی و تصمیم گیری است، اضافه کرد: اگر خواهان مدرسه کارآمد هستیم، لازمه آن دادن اختیار و فروکاستن از تمرکز شدید بروکراسی حاکم بر آن هست.

وی با اشاره به اینکه مشارکت خواهی و مشارکت جویی از الزامات کارآمد کردن مدرسه هست، افزود: مشارکت در ابعاد مختلف از جمله دادن اختیار به شوراهای مدرسه اعم از شورای دبیران، شورای دانش آموزی ، انجمن اولیا و مربیان و .


برچسب ها: مدرسه – توسعه متوازن – آموزش و پرورش – آموزش – کارشناس آموزش و پرورش – لازم – توسعه


آخرین اخبار سرویس:



چگونه مدرسه قوی خواهیم داشت؟

چگونه مدرسه قوی خواهیم داشت؟




همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn14020859320671684608/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D9%82%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%9F