پرداخت فوق‌العاده ویژه برای نیروهای اداری از همین ماه/معلمان با سابقه درخواست بازنشستگی ندهند

صحرایی در پاسخ به تماس یکی از خدمتگزاران مدرسه از استان خراسان جنوبی که به بیماری ام اس مبتلا شده است، گفت: حقوق یک موضوع و بحث کلی است و حقوق سرایداران در تمام کشور متاسفانه پایین است و تعیین آن به تنهایی در دست ما نیست. یک هدیه و وام کم بهره برای شما درنظر گرفته می‌شود تا بتوانید پیگیر درمان خود به شکل بهتری باشید. فوق‌العاده ویژه و تسهیلاتی از این دست را در دست پیگیری داریم. متاسفانه فوق‌العاده ویژه شامل سرایداران نمی‌شود اما در حال تلاش و پیگیری هستیم که راهکار جایگزینی برای بهبود دریافتی سرایداران و همکاران اداری که شامل رتبه بندی نمی‌شوند، به کار بگیریم.

برقراری بیمه تکمیلی فرهنگیان تا تیرماه/بیمه دانا مشکلات را برطرف کند 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به تماس یکی دیگر از هموطنان از استان اصفهان که عنوان داشت ساخت یک مدرسه شش کلاسه خیرسازی در یکی از مناطق به علت مشکلات اعتباری تکمیل نشده است گفت: بررسی می‌کنیم و بازدید میدانی انجام می‌دهیم؛ اگر مدرسه تا ۹۰ درصد پیشرفت کرده باشد تا اول مهرماه تکمیل و افتتاح می‌شود.

صحرایی همچنین در پاسخ به سوال یکی از فرهنگیان که نسبت به دریافتی پایین و سختی‌های معیشتی گلایه داشت گفت: حقوق طبق قانون پرداخت می‌شود و حقوق انبارداران، سرایداران و خدمتگزاران مدارس تابع یک قانون است. ما پیگیری‌هایی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم آن را بهبود دهیم. البته یک مبلغ یک میلیون تومانی رفاهی هرماه به همکاران خدماتی پرداخت می‌شود.

پرداخت فوق‌العاده ویژه برای دو دسته از نیروهای اداری آموزش و پرورش از همین ماه

معلمان با سابقه ۳۰ سال تدریس درخواست بازنشستگی ندهند 

مدیر یکی از مدارس شاهد استان البرز نیز گلایه‌هایی پیرامون بیمه تکمیلی فرهنگیان داشت و خدمات آن را شایسته همکاران فرهنگی ندانست. سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: بیمه تکمیلی طلایی فرهنگیان در این دولت احیاء شده است. قرارداد بیمه تکمیلی آموزش و پرورش از مهمترین و بزرگترین قراردادهای بیمه‌ای کشور است و اگر رضایت از سوی فرهنگیان وجود داشته باشد این قرارداد پس از نظرسنجی تمدید می‌شود. قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان تا تیرماه برقرار است. از بیمه دانا می‌خواهیم اگر مشکلی در استانی وجود دارد و یا میزان پوشش این بیمه در استانی کم است آن را پیگیری و مشکل را برطرف کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از همکارانی که ۳۰ سال خدمت کرده‌اند می‌خواهیم درخواست بازنشستگی ندهند و در مهر ۱۴۰۲ نیز استمرار خدمت داشته باشند و همکاری خود را با آموزش و پرورش تداوم بخشند.

رسیدگی به درخواست‌های تغییر رسته همکاران اداری به آموزشی در طول تابستان  

وی همچنین در واکنش به اظهارات تماس یکی از معلمان که به رتبه‌اش در طرح رتبه بندی معلمان اعتراض داشت گفت. اعتراض شما کاملا وارد است. ۹۰ درصد معلمان با همین شیوه رتبه بندی شده‌اند، ۱۰ درصد مابقی هم باید تعیین تکلیف شوند تا بتوانیم به اعتراضات رسیدگی کنیم و پس از پایان رسیدگی به اعتراضات آیین نامه رتبه بندی را اصلاح کنیم. دولت سیزدهم رتبه بندی را به اجرا درآورد و بپذیریم که اگر رتبه بندی اجرا نمی‌شد اشکالاتش احصاء نمی‌شد. ۷۰ درصد همکاران از رتبه‌های اعلامی‌شان راضی بوده‌اند و ۳۰ درصد اعتراض کرده بودند که رسیدگی به اعتراضات از اردیبهشت انجام می‌شود.

پرداخت ماهانه یک میلیون تومان به نیروهای خدماتی آموزش و پرورش 

مقدم زاده، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در پاسخ به این سوال گفت: توافق نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارت مسکن در سال ۹۷ منعقد شد. وزارت مسکن دائما نظرات متفاوتی داشته، تغییرات دولت را داشته‌ایم. تا امروز جلسات متعددی با وزارت مسکن برگزار شده و به جمع بندی روشنی نرسیده‌ایم. وزیر مسکن هم تغییر کرد و این جلسات باید تداوم یابند. حقیقت این است که ما تسهیل کننده این قرارداد بوده‌ایم و نقش مستقیم نداشته‌ایم و قرارداد فرهنگیان با وزارت مسکن بوده است.

وی ضمن تماس با مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و دستور ویژه برای پیگیری و حل مشکل عدم پرداخت کامل حقوق این معلم خرید خدماتی ظرف یک هفته آینده افزود: تاکنون چهارماه از حقوق معوقه همکاران حق التدریس پرداخت شده است. اگر مشکلات اداری در برخی شهرها ایجاد شده و همکاری هنوز حقوقش را دریافت نکرده پیگیری های لازم را انجام می‌دهیم تا حقوق معوقه پرداخت شود.

رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی از ماه جاری 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در حوزه ارتباطات مردمی اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش در حوزه ارتباطات مردمی در بین ۳۰ دستگاه، هفتم است. همچنین در بخش پاسخگویی برخط ۶۱۳۳ دارای رتبه هشتم، در بخش محتوایی ستاد ارتباطات مردمی دارای رتبه نهم و در بخش ملاقات چهره به چهره دارای رتبه دوازدهم است.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی که به منظور پاسخگویی برخط به سوالات مردمی امروز در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافته بود در پاسخ به تماس یکی از معلمان خرید خدمات استان آذربایجان شرقی مبنی بر وضعیت استخدامی و عدم پرداخت کامل معوقات حقوقی گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر ظرفیت استخدامی به ما تخصیص یابد، معلمان خرید خدمات در اولویت هستند. در آزمون استخدامی جذب آموزگار که اخیرا برگزار شد نیز ۴۰ درصد نمره آزمون و ۶۰ درصد نمره مصاحبه است که سابقه تدریس همکاران حق التدریس در حین مصاحبه به عنوان امتیاز لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402021005576/%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86

 

مکاتبه با وزیر مسکن در راستای پیگیری تغییر قیمت پروژه مسکن معلمان و اقساط آن

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به سوالات مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پاسخ داد و چند دستور ویژه برای حل مشکلات معلمان صادر کرد.

وی در پاسخ به سوال آخرین و پانزدهمین شخصی که در تماس با مرکز ارتباطات مردمی مشکل خود را پیرامون پروژه مسکن معلمان در پرند مطرح کرد و گفت که مسکن‌ها آماده تحویل و در مراحل نهایی قرار دارند اما پروژه سه مرتبه تغییر قیمت داشته و اقساط سنگینی دارند که پرداخت آنها مشکل است عنوان کرد: مکاتبه‌ای با وزیر مسکن در این زمینه خواهیم داشت.

صحرایی در پاسخ به تماس دیگری پیرامون عدم شمولیت نیروهای اداری در رتبه‌بندی گفت: از همین ماه برای دودسته از کارکنان اداری که مشمول رتبه بندی نشدند (کارکنان واحد حقوقی و واحد فناوری) فوق‌العاده ویژه‌ای تصویب شده و از همین ماه پرداخت خواهد شد. اقداماتی را در این راستا دنبال می‌کنیم. تقاضاها و درخواست‌های تغییر رسته همکاران اداری به آموزشی نیز در طول تابستان رسیدگی می‌شوند.