هیچ نیروی دولتی نباید له یا علیه فردی درانتخابات ورود پیدا کند/لزوم تدوین طرح آموزشی ویژه اتباع

وی ادامه داد: بارها رهبر معظم انقلاب در مورد آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده تأکیداتی را داشته‌اند که باید امروز این تأکیدات به برنامه تبدیل شود.

لزوم تدوین طرح آموزشی ویژه اتباع

استاندار تهران تاکید کرد: در حال حاضر هیچ موضوعی مهمتر از امتحانات نهایی و برگزاری اطمینان بخش این امتحانات نیست. باید با اجرای منظم و اعتمادبخش به خانواده‌ها این اطمینان را بدهیم که روش جدید آموزشی که مواد امتحانی در تعیین حد نصاب برای ورود به دانشگاه موثر است با اطمینان و ضریب خاطر به بالا برگزار می‌شود. البته برای تحقق این مهم باید از روش‌های غیر امنیتی و غیر پلیسی استفاده کنیم و این اطمینان را ایجاد کنیم. در حقیقت باید با کار فرهنگی برای تقلب جرمی غیر قابل بخشش بتراشیم و دانش آموزان اینگونه تربیت شوند. برخی اقدامات نیز باید به گونه‌ای اجرایی شود که آشکار نشود. چرا که عیان شدن آنها فضا را غیر آموزشی و امنیتی می‌کند. باید برای این موضوعات تدابیر لازم را بیندیشیم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402023120304/%D9%87%DB%8C%DA%86-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85

استاندار تهران با تاکید بر اینکه هیچ فرد دولتی نباید له یا علیه کسی در انتخابات ورود پیدا کند، گفت: در آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های دولتی با توجه به دو وجه مسئولیت دولتی و وجه اخلاقی، هیچ کس نباید له یا علیه فردی در انتخابات ورود پیدا کند.

فخاری تاکید کرد: گاهی امر بدی مدام تکرار می‌شود و به عادت تبدیل می‌شود. در برخی حوزه‌ها در آموزش و پرورش عقب هستیم که باید با اقدامات جهشی عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

فخاری تاکید کرد: به فرمانداران تاکید می‌کنیم در تعاملی صحیح در حوزه شهرستانی برای حضور حداکثری در انتخابات با کمک آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین ما از دو وجه یعنی مسئولیت دولتی و وجه اخلاقی نباید له یا علیه کسی در انتخابات وارد شویم. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و در سطوح آموزشی این موضوع مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم تدوین طرح آموزشی ویژه اتباع گفت: به عنوان یک پیشنهاد اعتقاد دارم باید طرح آموزشی مجزایی با توجه به نگاه انسان دوستانه و لزوم ترویج فرهنگ آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی برای اتباع تدوین شود؛ اما این برنامه باید به صورت خاص برای اتباع تدوین شود و به گونه‌ای هزینه‌های آموزش را نیز خود آنها متقبل شوند. البته این موضوع در حد یک پیشنهاد است که از سوی بنده مطرح می‌شود و باید به صورت کامل به موضوع ورود پیدا کنیم و بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری در نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و دهه کرامت گفت: برای رشد آموزش و پرورش و تربیت و تعالی نسل آینده باید فرمایشات مقام معظم رهبری را به برنامه تبدیل کنیم. موضوعاتی که رهبری درباره مباحث توسعه‌ای آموزش و پرورش مورد تأکید قرار می‌دهند باید توسط تیمی به برنامه تبدیل شوند تا مشخص شود چگونه می‌تواند از این رهنمودها برای رسیدن به نتیجه مناسب استفاده کرد.

استاندار تهران تاکید کرد: اگر فردی می‌خواهد در حوزه آموزش و پرورش از سایر استان‌ها به تهران بیاید بهتر است با اعمال محدودیتی اول به شهرستان‌های استان تهران برود. لذا نیاز است روی این موضوع بررسی داشته باشیم و گزارشی در این خصوص ارائه شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: تمرکز ما در حوزه دانش آموزی و مشارکت بخشی دانش آموزان در انتخابات است. در تمام طول انقلاب آموزش و پرورش سهم بزرگی در همه انتخابات‌ها داشته و امسال نیز برای رأی اولی‌ها باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود و برای ورود آنها جهت تعیین سرنوشت آینده فضای مناسبی فراهم شود. در حقیقت دانش آموزان باید بدانند برای چه در انتخابات شرکت کنند. بی تردید باید تناسبی میان همه ارکان پذیرش کننده نیروی انسانی در همه سطوح آموزش و پرورش ایجاد شود. در حقیقت ما تنها در حوزه کمبود معلم دغدغه نداریم و در بخش‌های مختلف حوزه آموزشی مشکل داریم که باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.