هشدار سازمان سنجش به داوطلبان فاقد سوابق تحصیلی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای ثبت نام داوطلب پرونده یا مشخصاتی ایجاد می شود که فرد می تواند از ابتدای ثبت نام تا پایان تحصیل از آن استفاده کند و با افزودن تمامی اطلاعات فرد ثبت می شود. : این کار بین سازمان سنجش و آموزش انجام شده است و داوطلب می تواند به صورت خودکار پرونده تحصیلی خود را برای سال آینده بررسی و در صورت مشاهده ناهنجاری آن را اصلاح کند. یکی از مسائل ما اختلاف معدل بود و این پوشه می تواند مغایرت ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه آزمون سوابق تحصیلی پایه 12 در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: برای رفاه حال متقاضیان سعی شده است آزمون سوابق تحصیلی به صورت یکپارچه و در راحت ترین محل سکونت و نزدیک به فرد برگزار شود. نمره آموزش و پرورش سطح شده بر نمره کل داوطلب تأثیر می گذارد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پور عباس با حضور در برنامه تلویزیونی فرانت لاین به تشریح جزییات دومین دوره آزمون سراسری 1402 و همچنین برنامه های آتی دستگاه آزمون در خصوص این آزمون پرداخت و گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی فرهنگی انقلاب، داوطلبان می توانند در آزمون امسال در دو نوبت شرکت کنند و نمره کسب شده توسط داوطلب به مدت دو سال اعتبار دارد. در واقع بالاترین نمره کل ملاک قبولی است و تجزیه و تحلیل آماری ما نشان داد که اکثر داوطلبان در مرحله اول آزمون شرکت کردند تا خود را محک بزنند و تعداد بیشتری از داوطلبان در مرحله دوم آزمون شرکت خواهند کرد. .

عباس با تاکید بر تاثیر قطعی نتایج مدارس در کنکور امسال افزود: در سال گذشته تاثیر نتایج مدرسه با تاثیر مثبت اعمال شد به طوری که اگر نمره فردی ضعیف بود این تاثیر اعمال نمی شد اما امسال ، تأثیر 40 درصد سوابق تحصیلی «حتمی» است.

برای عباس زمان برگزاری الکترونیکی آزمون ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: زیرساخت های فنی برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیکی از نظر فنی آماده است، فقط در حوزه اجرا و برگزاری باید شرایط برگزاری الکترونیکی آزمون ها فراهم شود که این کار پیچیده ای است. و امیدواریم محقق شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کسانی که تحصیلات رسمی ندارند یا می خواهند آن را تقویت کنند، حتما در آزمون خرداد ماه در آموزش و پرورش شرکت کنند. ثبت نام این آزمون با آموزش آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

برای عباس با بیان اینکه داوطلبانی که در پایه دوازدهم هستند باید در آزمون خرداد سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: داوطلبی که در شهریور سوابق تحصیلی ایجاد کند در کنکور 1403 در نظر گرفته می شود و در صورت نداشتن سوابق تحصیلی نمره وی می شود. صفر می شود، رد می شود و این نمره به نمره داوطلب اضافه می شود و برای داوطلب منهای 2000 یا 300 می شود. در واقع نمره خام دبیرستان 0-20 و نمره کنکور 35-100 است که این نمرات را متعادل می کنیم تا قابل تشخیص باشد و نمره صفر روی نمره کل داوطلب تاثیر بدی دارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه افراد فاقد تحصیلات رسمی باید در آزمون آموزش و پرورش خورهاد شرکت کنند، گفت: نمره داوطلبی که سابقه تحصیلی نداشته باشد صفر رد می شود و این امر تأثیر شکننده ای بر داوطلب خواهد داشت. نمره کل.

وی گفت: داوطلبان کنکور 1402 در هر نوبت امتحانی مجموعه ای از نمرات دریافت می کنند و این نمرات کاملا مستقل از یکدیگر است که کدام یک از بالاترین نمرات پذیرفته می شود.

پورعباس با تاکید بر شرکت بیش از 253 هزار نفر در نوبت دوم کنکور 1402 خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که بیش از یک میلیون و یک میلیون و دویست هزار نفر در کنکور دوم شرکت کنند. داوطلبانی که در اولین کنکور سال 1402 شرکت کرده بودند و بسته به نمره خود می توانند در نوبت دوم شرکت کنند.

عباس در خصوص اتصال سازمان سنجش به پنجره دولت الکترونیک نیز گفت: تعداد تست های زیادی داریم و هر نفر به طور میانگین 5 بار به سایت سازمان سنجش مراجعه می کند. اکنون ما یک فروشگاه واحد ایجاد کرده‌ایم و هر داوطلب می‌تواند برای هر شغلی از این فروشگاه درخواست دهد. اما مراحل اولیه اتصال به پنجره واحد دولتی انجام شده و نیاز به اقدامی است. در این زمینه هماهنگی های لازم با وزارت ارتباطات و دولت صورت گرفته و در نظر داریم این کار را انجام دهیم. امیدواریم اقدامات مورد نظر ما انجام شود و آزمون بعدی از پنجره وحدت دولت انجام شود.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دومین دوره کنکور سراسری 1402 در روزهای چهارشنبه 23 و پنجشنبه 24 تیرماه سال جاری برگزار می شود. در نهایت داوطلبان رشته خود را در اواسط مرداد ماه انتخاب می کنند و نتایج نهایی در شهریور ماه اعلام می شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011908331/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF