نگرانی از تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس مدارس تهران

به گزارش ایسنا، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به همراه اعضای شورای معاونین این سازمان با رئیس و مدیرعامل جمعیت خیرین مدرسه ساز کشور دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011506410/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

وی با بیان اینکه بهتر است سرانه استاندارد هر شهر را ملاک و شاخص توسعه فضاهای آموزشی قرار دهیم، گفت: باید بتوانیم شاخص های دقیقی از فضاهای آموزشی و نیروی انسانی و دانش آموزی هر شهر تهیه کنیم و بر این اساس، به کارمندان و نمایندگان دولت پاسخگوی پارلمان است.

وی با بیان افزایش 500 درصدی نذورات استان اصفهان در جشنواره خیرین مدرسه ساز، افزود: همه باید تلاش کنیم تا خیرین در مدرسه سازی پیشگام باشند. با توجه به حجم پروژه های کمک کننده نیمه تمام، امسال بیشترین تلاش باید به سمت پروژه های کمک کننده باشد. خیرین می خواهند پروژه هایشان در زمان مناسب تکمیل و به دانش آموزان تحویل داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، لازم به ذکر است در این جلسه بر پیگیری نشست اعضای خیرین مدرسه ساز کشور با هدایت عالی و همچنین تلاش برای کاهش تعداد مدارس دوطرفه و طرفین آمادگی کامل خود را برای توسعه فعالیت در سال جدید اعلام کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم توجه به عدالت آموزشی و آموزشی در روند ساخت پروژه های آموزشی و پرورشی، گفت: استان ها از نظر میزان جذب منابع استانی و تعهد خیرین متفاوت هستند. برخی از استان ها از نظر اعتبارات استانی وضعیت نامناسبی دارند و خیرین در این استان ها کمتر در حوزه مدرسه سازی فعالیت می کنند، بنابراین باید تلاش کنیم خیرین را به این استان ها تشویق کنیم.

حمیدرضا خان محمدی گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده در سال 1401 ارائه کرد و گفت: پس از تغییراتی که در رهبری سازمان به وجود آمد، جشن تولیت مدرسه به زیبایی برگزار شد و تعهد قابل توجهی نسبت به آن انجام شده است. گذشته.

خان محمدی بر لزوم بازنگری و نهایی شدن اساسنامه مجامع در سطح مناطق تاکید کرد و گفت: مجامع نواحی فرصت مناسبی برای توسعه تعهدات مردم در حوزه مدرسه سازی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور گفت: با توجه به شعار مردمی سازی دولت، این فرصت مناسبی است تا رئیس جمهور در جشنواره پایانی خیرین مدرسه ساز در کشور شرکت کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در تهران در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای تبیین نیازهای استان برای جذب تعهدات جدید و تشویق خیرین به ساخت مدارس جدید در تهران است. بنابراین از این پس باید نیازهای شهر تهران در جلسات مختلف با خیرین مطرح و مطرح شود تا افراد بهتری برای ساخت مدارس جدید تصمیم گیری کنند.

در ابتدای این دیدار ناصر خوخلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با ابراز نگرانی از تراکم دانش آموزان به ویژه در شهر تهران، گفت: با این تعداد دانش آموز در کلاس های درس، بهره وری افزایش می یابد. کاهش چشمگیری داشته باشد و باید در سال جدید تلاش شود تا احداث مراکز جدید از تراکم دانش آموزان در استان های پرتراکم کاسته شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از تراکم دانش آموزان به ویژه در شهر تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: با این تعداد دانش آموز در کلاس های درس، بازدهی بسیار کاهش می یابد و باید برای جدید تلاش کرد. سال برای کاهش تراکم دانش آموزان در سال جدید با ساخت مراکز جدید استان های پرتراکم کاهش یافته است.