نکات مهم در طراحی داخلی رستوران; نمونهکار رستوران سنتی و مدرن

در این رستوران مانند بسیاری از رستوران ها شما شاهد این مسئله نیستید که هر نوع غذایی را فقط در یک بشقاب مشخص سرو گردد. پیش از هر چیزی لازم است مشخص کنید چه چیزی رستوران شما را تعریف میکند. زمانی که بدانیم چه مولفه ها و فاکتورهایی می توانند به ما در این فرایند کمک کنند، می توانیم هرچه بهتر و ساده تر به تزئین دکوراسیون داخلی این فضاها بپردازیم. برای آگاهی از استاندارد کفپوش رستوران و کافیشاپ و آشنایی با انواع کفپوشهایی که در این فضاها مورد استفاده قرار میگیرند، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. اگر متعهد هستید که فضایی دنج و آرام برای مشتریان خود فراهم کنید، سعی کنید کفپوشهایی را انتخاب کنید که عایق سروصدا هستند. بنابراین، سعی کنید کفپوشهایی را انتخاب کنید که سطح آنها به راحتی تمیز میشود. لازم است که کارکنان رستوران به راحتی دیده شوند و دردسترس باشند. باید اطمینان پیدا کنیم یک روایت قوی وجود دارد که با جزییات طراحی برای مخاطب به نمایش در می آید و لذا لازم و ضروری است که هر یک از جزییات نقش خود را به درستی ایفا کنند و هیچ جزیی بی تدبیر و یا غیر ضروری نمیباشد.

اما نمی توان گفت که حستوران فقط به دلیل دکوراسیون خاص آن معروف شده و تبدیل به بهترین رستوران فرشته شده است، قطعا دلایل دیگری وجود دارد که این رستوران از دیگر رستوران ها متمایز کرده است، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. طراحی فضای رستورانی قوانین و قاعدههای خودش را دارد این نظر که مشتری چگونه وارد شود، کجا سفارش بدهد و چگونه تحویل بگیرد، کجا سرو شود و در نهایت نحوه پرداخت چگونه باشد در طراحی دکوراسیون مدرن کافه رستورانها بسیار حائز دکوراسیون داخلی رستوران و فست فود اهمیت میباشد. در عوض، آن ها تصویر روشنی از اینکه مشتری مورد نظر آن ها کیست، دارند. برای اینکه با این روش بیشتر آشنا شوید، بهتر است مقاله 7 نکته برای انتخاب پنجره مجازی مناسب را مطالعه کنید.

14. آینه تمام دیوارها. استفاده از تابلوهای تزئیناتی در سرتاسر سالن و دیوارها مطابق با سبک طراحی رستوران سنتی و مدرنیته یکی از بهترین انتخابها است. بتن، کفپوشی همهکاره، بادوام و مقاوم است که میتوان از آن در هر رستورانی با هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. کفپوشی که تجهیزات خاص روی آن قرار خواهد گرفت، باید صاف باشد. اگر به فکر راهاندازی رستوران هستید، علاوه بر برنامهریزی جهت خرید تجهیزات و گرفتن مجوزهای لازم، باید به فکر طراحی رستوران خود هم باشید. یک رستوران سنتی به اندازه کافی از جذابیت های بصری جهت لذت بردن مشتریانش برخوردار است. منطقه ی ساخت از دو جهت تاثیر گذار است؛ اول جغرافیای منطقه اجرا به جهت طراحی، به طور مثال طراحی اجرای رستوران در منطقه ی ساحلی قاعدتا طرح متفاوتی با رستوران های داخل شهری یا بین راهی دارد.

از غروب آفتاب تا پاسی از شب نیز گروه موسیقی سنتی، انواع موسیقی گوشنواز و آرامش بخش محلی را اجرا میکنند. طراحی بخش مدیریت در بازسازی رستوران باید در محلی مشرف به سالن و البته در صورت امکان کمی بالاتر از تمامی نقاطی که مشتریان در آنجا به صرف غذا و نوشیدنی مشغول هستند، باشد. اصلی ترین بخش از رستوران فضای صرف غذا است. این خلاقیت در سرو غذا یکی از مهمترین معیارهایی می باشد که این رستوران را تبدیل به خاص ترین و زیباترین رستوران فرشته کرده است. چه نوع قهوه ای سرو کنید. چه معیاری حستوران را تبدیل به یک رستوران خاص کرده است ؟ قطعا برای بسیاری که تا به حال به این رستوران نرفته اند این سوال پیش می آید که ما با چه معیاری می توانیم با این صراحت کلام بگوییم، که حستوران زیباترین رستوران فرشته می باشد. چه کسی گفته است که دستمال، چنگال و سفره نمی توانند به عنوان تزیین عمل کنند؟

در این مقاله قصد داریم مولفه هایی برای طراحی رستوران و چگونگی اثرگذاری انها بر تجربه و رفتار رستورانهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع ما انتخاب میکنیم تا چه تجربه ای را برای مشتری های خود ایجاد کنیم. در عوض آنها تصویر روشنی از مشتری های خود دارند. و همه ما به دلیل اینکه از بچگی با این سبک غذا رشد پیدا کرده ایم، به خوبی می توانیم بین غذاهای اصیلی ایرانی خوب و بد را تشخیص بدهیم.شما زمانی که وارد این رستوران فرشته می شوید، با منو غذایی خاص رو به رو می شوید که دارای آیتم های غذایی می باشد که هرکدام از آنها یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی می باشد. حستوران دارای منو غذا خاص و منحصر به فرد در مکانی خاص می باشد. گفتنی است این رستوران، دارای دو شعبه است. او معتقد است در ابتدا دو موضوع مهم در طراحی رستوران وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اما در آخر نکته ای که باید اضافه کنیم این است که برای ایجاد یک ست شیک و جذاب برای رستوران ها در کنار مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی توجه به نورپردازی محیط، تزئینات دیوارها و کفپوش های یک رستوران نیز بسیار مهم دکوراسیون داخلی رستوران است.

طراحی دکوراسیون داخلی کافه و رستوران به وسیلهی گل میتواند زیبایی آن را دو چندان کند. شاید این کفپوشها زیبایی چندانی نداشته باشند، اما مقاومت و ماندگاری بالا، آنها را به گزینهای ایدهآل برای رستورانها تبدیل کرده است. اما با این حال بسیاری از افرادی که مبادرت به افتتاح رستوران می کنند متوجه این مسئله نیستند و با کمترین خلاقیت و هزینه ای در طراحی رستوران، رستوران خود را افتتاح می کنند.اما بسیاری از رستوران ها نیز وجود دارند که دارای معماری و دکوراسیون بسیار زیبایی هستند اما به لحاظ سرویس دهی و غذاها دچار نقص می باشند. رستورانها و کافیشاپها هم از این قاعده مستثنی نیستند. رستورانها محل سرو و میل غذا هستند؛ چیزی که مستقیما با سلامتی و تندرستی افراد در ارتباط است.

و از نظر معماری به صورت اصیل و قدیمی طراحی شده است.معماری این رستوران دارای سبک منحصر به فردی می باشد. شاید وجود شلف های مختلف برای یک عابر شلوغ و برای فردی دیگر دلپذیر به نظر برسد. در واقع، المان ها باید طوری باشند که یک تصویر ذهنی زیبا در ذهن مشتری ها ایجاد کنند و سبب شوند مخاطبان با سفره خانه شما ارتباط خوبی گرفته و به محیط آن علاقه پیدا کنند. رستورانی در جذب مشتری موفق است که علاوه بر کیفیت غذا، در دکوراسیون و چیدمان داخلی نیز بهترین باشد. یکی دیگر از بهترین رستوران های کرج، کافه رستوران سرآشپز است. یکی از مواردی که این روزها از محبوبیت بین مردم برخوردار است، اجرای موسیقی زنده به هنگام سرو غذا در رستوران یا کافی شاپ ها است. یکی دیگر از رستورانهای خوب با فضای باز در تهران رستوران برج میلاد در محدوده غرب تهران است که با منوی کاملاً ایرانی برای ناهار و شام، صبحانهی ایرانی و فرنگی و اجزای موسیقی زنده پذیرای مشتریان است.

در طراحی این کافی شاپ بیش از ۲۰۰ درب، پنجره و پنجرههای کرکرهای بکار برده شده و طراح با وسواس خاصی آن را به دکوراسیون اضافه کرده است. با این وجود معمار و یا طراح داخلی به ما کمک مبکنند تا فضای داخلی رستوران را به درستی بیارایید و در اختیار مشتری ها قرار دهید. برای راحتی مشتریان و جذاب کردن فضا حتماً با یک طراح در مورد دکوراسیون داخلی و ظرفیت و محل قرارگیری صندلی و میزها راهنمایی بگیرید. نورپردازی نیز می تواند به این شکوه اضافه کند و فضا را کلاسیک تر نشان دهد. قرار دادن چراغها به صورت کلی بر روی میزها باعث میشود فضای داخلی رستوران بسیار شیک و منظم نشان داده شود. 6. در کنار اینکه به راحتی تمیز می شود باید در برابر فرسایش ناشی از وسایل سنگین و مواد اسیدی و بازی که در رستوران استفاده می شود نیز مقاومت بالایی نشان دهد. فرش های طرح دار هندسی، کوسن و ملافه های بافته شده در رنگ های گرم، درخشش و راحتی را به فضای داخلی می بخشد. تام بنیانگذار و مدیر خلاق یک شرکت معماری و طراحی داخلی است.

این باغ و ویلا در منطقه قادر آباد صفاشهر می باشد که با توجه به درخواست کارفرمای محترم به سبک نئو کلاسیک طراحی گردیده است. کافه چای بار در باغ تاریخی انجمن خوش نویسان ایران قرار دارد. دکوراسیون داخلی باید به گونه ای طراحی شود که احساس راحتی آرامش را در مشتری به وجود آورد به گونه ای که مشتری مایل به ترک رستوران نباشد و این تمایل سبب شود بار دیگر نیز، رستوران شما را جهت گذراندن اوقات فراغت انتخاب نماید. این سوال که چگونه میخواییم مشتری را حذب کنیم میتواند شروعی برای ساختن برند و یک مجموعه پیرامون نقطه نظر مشتری می باشد .

در طراحی دکوراسیون کافه نورپردازی اهمیت ویژه ای دارد همچنین رنگ متریال باید دلنشین باشد. نمونه ای که در بالا مشاهده می کنید یکی از رستوران های به سبک ایتالیایی رسمی می باشد که در شهر میلان واقع شده است. سبک صنعتی رایج ترین سبک طراحی دکوراسیون برای کافی شاپ های امروزی است. باید با قاطعیت نیز این مسئله را گفت که قطعا تجربه حضور در حستوران یکی از بی نظیرترین و فراموش نشدنی ترین خاطراتی است که هرکسی در حستوران بوده آن را تجربه کرده است. و قطعا هرکسی که وارد این رستوران شده است، اگر از او درباره این رستوران سوال بپرسید، قبل از هرچیزی در رابطه با معماری و دکوراسیون حستوران برای شما صحبت خواهد کرد و در ادامه در مورد غذاهای آن برای شما تعریف خواهد کرد. حستوران دارای یکی از بهترین منو های غذایی در رابطه با غذاهای ایرانی می باشد. در ضمن برای افرادی که دوست دارند غذایشان را در فضای باز و سرسبز میل کنند، این شعبه رستوران ارکیده دارای محیط روباز است. در دکوراسیون رستوران چوبی، می توان میز، صندلی، دیوار، کف و حتی محیط خارجی را بر اساس این عنصر طراحی کرد. در طراحی داخلی این فضا شاهد ترکیب چند رنگ غالب از جمله طوسی-قهوه ای وسایل چوبی، کفپوش لمینت، و رنگ دیوارها هستیم.