نظام تعلیم و تربیت کشور دانش‌بنیان شود

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: نظام تعلیم و تربیت ما نیز باید دانش‌بنیان شود و باید پدیرفته شود که فناوری و نوآوری در دنیای امروز کمک کننده ارتقای آموزش و پرورش است و لازم است دست اندرکاران این حوزه، علم و فناوری را دست کم نگیرند و از نوآوری در جهت ارتقای کیفقت آموزش و پرورش مدد بگیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد صادق خیاطیان در رویداد و نمایشگاه «یک تجربه نوآورانه برای کودکان و نوجوانان» که در محل ساختمان صندوق نوآوری برگزار شد، برگزاری رویداد امروز را یک تجربه جدید در حوزه کودکان و نوجوانان دانست و گفت: با نشاطی که امروز ایجاد شد، بیشتر مصمم شدیم که به این حوزه بپردازیم.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به حوزه تعلیم و تربیت در کشور، اظهار کرد: هر گامی که در این حوزه برداشته شود، اثرات مثبتی در پی خواهد داشت؛ از این رو در خواست ما از مسؤولان این حوزه این است که برای ارتقای کیفیت حوزه تعلیم و تربیت برنامه ریزی بیشتر داشته باشند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با طرح این سؤال که چرا صندوق چنین رویدادی را در حوزه کودکان و نوجوانان برگزار کرده است، خاطر نشان کرد: اگر از اقتصاد دانش‌بنیان و گذار از اقتصاد نفتی و منبع محور و خام فروشی به سمت اقتصاد دانش و فناوری صحبت می‌شود، یکی از الزامات و محورهای آن نیروی انسانی خلاق و با استعداد است. نیروی انسانی نوآور و خلاق جزء الزامات اقتصاد دانش‌بنیان است.

خیاطیان یادآور شد: حتما نیاز است که نخبگان از سنین کودکی با یک برنامه‌ریزی دقیق با حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیان و نوآوری آشنا شوند و این رویداد یک رویدادی است کمک می‌کند کودکان و نوجوانان و جوانان با این حوزه‌ها آشنا شوند و هم روحیه خودباوری را نیز در آنها تقویت می‌کند.

وی آشنا شدن نوجوانان با دستاوردهای فناورانه کشور را از دیگر مزایای برگزاری این رویداد نام برد و گفت: دستاوردهایی که در این نمایشگاه عرضه شده، حاصل تلاش افرادی است که در زمانی پشت میزهای مدرسه نشسته بودند و امروز به این توانمندی رسیدند و توانسته‌اند حتی داروهای ضد سرطان نیز تولید کنند.

وی با بیان اینکه این اقدامات به جوانان انگیزه می‌دهد و این علامت سؤال را پاسخ می‌دهد که شما نیز می‌توانید به این درجه برسید، گفت: نظام تعلیم و تربیت ما نیز باید دانش‌بنیان شود و باید پذیرفته شود که فناوری و نوآوری در دنیای امروز کمک کننده ارتقای آموزش و پرورش است و لازم است دست اندرکاران این حوزه، علم و فناوری را دست کم نگیرند و از نوآوری در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پرورش مدد بگیرند.

خیاطیان ابراز امیدواری کرد: این رویداد به شما این انگیزه را بدهد که در مسیر توسعه فناوری که ابزار اقتدار هر کشور است، قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402071711509/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%D8%AF