نحوه تبلیغات در گوگل

البته چون هزینه پرداختی به دلار است، با توجه به نوسانات و افزایش قیمت دلار، شاید برای وبمسترهای ایرانی ترسناک به نظر برسد. با توجه به محدودیت گوگل برای نمایش تبلیغات در سایتهای فارسیزبان، تبلیغات در موتور جستجو در ایران بیشتر مورد توجه شرکتهای ایرانی قرار گرفته است. گوگل از طریق دانش و مجموعهای از فعالیتهای اینترنتی و با کمک افراد و روش نسبتاً مستقیم می تواند به کسب و کارهای ایرانی کمک کند. این آژانس ها با وجود اینکه در ایران خدمات میدهند اما در یک کشور خارجی شرکتی را ثبت کردهاند و از آن طریق پرداختهای مشتریان را انجام میدهند. برای اینکه در این مرحله دچار مشکل نشوید، یک تور کمکی برای شما در نظر گرفته شده که اگر روی گزینه Get started کلیک کنید، مراحل کار را به شما نشان می دهد. به گفته گوگل، تطابق گسترده (Broad Match) به تبلیغ شما اجازه میدهد تا برای جستجو در عبارات مشابه و تغییرات مرتبط، از جمله مترادفها، اشکال مفرد و جمع، غلط املایی احتمالی، ریشه کلمات نشان داده شوند. پس بهتر است از کلمات کلیدی مناسب که اشتباهات دستوری و املایی نداشته باشند، استفاده کنید.

یکی از مهمترین و جالبترین مزایای این روش تبلیغاتی، این است که گوگل بصورت کاملاً هوشمند، تلاش میکند تا تبلیغ شما را به هدفمندترین کاربر ممکن نمایش دهد. نحوه نمایش آنها بدون صدا است و تنها به اختیار کاربر صدایشان پخش میشود. تبلیغات گوگل ادز کار ساده ایست و تنها کافیست یک اکانت برای خود در آن ایجاد کنید و همان طور که گفتیم، برای ثبت نام در آن هزینهای پرداخت نمیکنید و کاملا رایگان است، اما برای قرار دادن آگهی باید اکانت خود را شارژ نمایید. لذا پرداخت هزینه تبلیغ تنها به بازدید از سایت شما بستگی دارد. اگر تیم خدمات مشتری دارید که آماده پشتیبانی این تماسها و تبدیل مخاطب به مشتری است، حتما شماره تلفن خود را به تبلیغ اضافه کنید. با این روش میتوان تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش داد. با این مثال ساده می توانید به خوبی درک کنید که گوگل به دلیل قدت بالا و محبوبیت که میان مردم به دست آورده است ( تقریبا 80 درصد مردم از موتور گوگل استفاده می کنند ) می تواند در تبلیغات کسب و کار شما بسیار بسیار قدرتمند تر عمل کند. کم کم شما در ذهن مخاطبان بالقوه و هدفمند تبدیل به یک برند خواهید شد که این مخاطبان به خوبی حوزه ای که در آن فعالیت دارید را می شناسند و هر زمان که کلمه ای مربوط به آن حوزه در میان آن ها رد و بدل شود ، نام مجموعه شما ، اولین نامی خواهد بود که به زبان خواهند آورد.

در هر ساعت از شبانه روز که تمایل داشته باشید میتواند فایل اکسل یا نمودار خطی روند رشد کلیکها و یا هزینههای گوگل خود را مشاهده کنید. تمامی تنظیمات کمپین همچون روز و ساعات اجرا تبلیغات و دیگر موارد هماهنگ و اجرا می گردد. پیش از این راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در برنامه موبایل امکان پذیر نبود. مثلاً اگر کسب و کار شما یک رستوران است، شما میتوانید آدرس دقیق (امکان نمایش روی گوگلمپ) رستورانتان، ساعات کاری، لینک به صفحه منوها در سایت و … اگر برای کسب و کار خود سایت دارید یا به فکر طراحی وبسایت هستید این تبلیغات تاثیر مثبتی روی فروش و آگاهی از برند شما دارد. نکته چهارم هم بر روی کیفیت آگهی تبلیغاتی تاکید دارد زیرا بعد از مبلغ پیشنهادی تبلیغ کننده، تاثیر زیادی بر پیروزی در مزایده گوگل دارد. نکته: این آپدیت هم اکنون برای کاربران اندروید و ios منتشر شده است. این شبکه گوگل شامل میلیونها وبسایت است که به صورت اصولی انتخاب شده و میتوانید تبلیغات خود را در آنها منتشر کنید. گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند.

بهطور مثال شما باید به چشم ببینید که آن شرکت، در زمینه SEO و PPC چه اقداماتی انجام داده و دانش و اطلاعاتش تا چه میزان به کارش آمده است. با مطالعه این مقاله، اطلاعات خود را در زمینه تبلیغ در گوگل افزایش دادید. پس از ساخت اکانت در گوگل ادز، پیشنهادات خود را در مورد مبلغ و کلمات کلیدی عنوان میکنید و در ادامه این گوگل است که تصمیم میگیرد که آگهی تبلیغی شما را در صفحه اول خود قرار دهد یا خیر. به دلیل محبوبیت و اهمیت بالایی که CPC دارد در ادامه به توضیح کامل تری از CPC یا همان پرداخت هزینه به ازای هر کلیک می پردازیم و با چند مثال سعی می کنیم این روش را بهتر درک کنید. امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ چرا که این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل را مشخص میکنند. برخی تصور می کنند گوگل صرفا برای نمایش تبلیغ از یک شبکه استفاده می کند اما تبلیغات به دو روش Google search network و Google display network نشان داده می شود. در پایان باید گفت هزینه ها در روش search network بالاتر از روش display می باشد.

قدم بعدی در طراحی سایت، تبلیغات است که بتوانید فروشگاه خود را معرفی کنید. اگر شما صاحب یک شرکت و یا برند هستید و قصد دارید محصولات خود را با مشتریان به اشتراک گذاشته و یا اینکه خدمات خود را به آن ها ارائه دهید، به راحتی می توانید با تبلیغات در گوگل به این مهم دست پیدا کنید. به عنوان مثال؛ اگر خدمات و محصولات شما برای افراد بزرگسال مناسبتر است، خدمات تبلیغات گوگل را به گونهای تنظیم کنید تا تبلیغ در ساعتهای اداری و در روزهای غیر تعطیل، به نمایش درآیند. یکی از اصلی ترین مزایای تبلیغات گوگل ادوردز به عنوان یک بستر تبلیغاتی، دسترسی بسیار زیاد آن است.

در پایان هم متن تبلیغ را نوشته و کمپین خود را ایجاد نمایید. در پایان نیز منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما در قسمت کامنتها هستیم تا هم ما و هم مخاطبان پلازا از تبلیغ در گوگل آنها استفاده کنیم. چرا که با دیوار بلند، ضخیم و غیرعادلانهای به نام تحریمها روبرو هستیم! ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ پویا خدمات تبلیغات گوگل را به شما ارائه میدهیم و در این راه همراهتان هستیم. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ پویا، این کمپینها و گروههای تبلیغاتی گوگل را ایجاد و مدیریت میکنیم تا شما را به اهدافتان برسانیم. شرکتهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما یک اکانت اختصاصی ایجاد میکند تا بتوانید از خدمات تبلیغات گوگل استفاده نمایید.

به همین دلیل است که از این روش بسیار کم استقبال میشود. خیر، ما مدت بسیاری است که در زمینه ادوردز فعالیت داریم و به دلیل رسمی بودن فعالیت خود، هیچگاه با این مشکل مواجه نشدهایم. ممکن است نظرات آقای خادم الفقرا، مدیر دیجیتال مارکتینگ مجموعه آهن آنلاین در مورد همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین در زمینه تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) برایتان جذاب باشد. مانند تخفیف، ارسال رایگان و بسیاری موارد دیگر مناسب زمینه کاری شما. آژانسهای تبلیغاتی مشتریان بسیاری در حوزهی کاری شرکت شما داشتهاند که با توجه دادهها و درسآموختههای کمپینهای تبلیغاتی اجراشده، دیگر نیاز به آزمون و خطا روی کمپین شما (آزمایشهای متعدد روی متن آگهی و یا صفحه فرود و همچنین امتحان کردن کلمات کلیدی مختلف) نخواهند داشت.

با توجه به توضیحات فوق میتوان گفت که حذف تبلیغات پاپ اپ در کامپیوتر یکی از مهم ترین معضل هایی بوده که کاربران اینترنتی و یا اشخاصی که در حوزه اینترنت فعالیت دارند با آن رو به رو هستند. در حقیقت می توان گفت گوگل برای هیچ کلمه ای مبلغ تعیین نمی کند و این رقبا هستند که مشخص می کنند هر کلمه کلیدی چه عددی را به خود اختصاص می دهد؟ خدمات تبلیغات گوگل هدفمند و اصولی هستند و سبب میشود تا شما وقت و هزینههای خود را برای جامعه هدف بزرگ و الک نشده به هدر ندهید و حداکثر بازدهی و سود را از سرمایه خود به دست آورید.

راه دوم که اکثرا این را انتخاب میکنند، اینگونه است که شما به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مراجعه میکنید و از طریق آنان، اکانت خود را شارژ میکنید. در ادامه این راهنمای کامل، شما را با نحوه تبلیغ از طریق گوگل ادز آشنا میکنیم. در ادامه به صورت خلاصه گزینههای مختلف را بررسی کردهایم. امروزه کسب و کارهای موفق در حال بازاریابی محصولات و خدماتشان در اینترنت هستند. حال در پنجره پیشرو به سراغ Content بروید بر روی آن کلیک کنید. در ادامه شما میتوانید برای کمپین خود، گروههای تبلیغاتی که به آنها ادگروپ (Ad group) نیز گفته میشود را ایجاد کنید. در ادامه به چند مورد از مهمترین انواع تبلیغات گوگل اشاره میکنیم. در ادامه نیز میتوانید آگهی تبلیغاتی خود را برای یک جنسیت و رده سنی مشخص محدود کنید.

در نهایت، قبل از ارسال آگهی خود، برای آخرین بار آن را بررسی کنید تا اشتباهات املایی یا دستوری را بررسی کنید. یعنی شاید هزار نفر تبلیغ شما را ببینند ولی هفصد نفر روی آن کلیک کنند یعنی سی صد بار تبلیغ شما آن هم به صورت رایگان نمایش داده شده است که می تواند یک گزینه و آپشن خوب برای انتخاب این نوع تبلیغ باشد. برای مثال ممکن است بنر شما حداکثر درون یک سایت معتبر یک میلیون بار دیده شوداز طرفی نیز شاید همان تبلیغ در گوگل ، 100 هزار بار هم دیده نشود ،شاید در نگاه اول با خود فکر کنید که این موضوع می تواند دلیل خوبی برای انتخاب نکردن گوگل ادز باشد در حالی که مهم ترین نکته را فراموش کرده اید. شاید برای شما این سوال به وجود آید که چرا باید در گوگل محصولات خود را تبلیغ کنیم؟ یعنی اگر محصولات شما به گونهای هستند که امکان ارسال به کشورهای اطراف را ندارید و یا اینکه اصلا محصولات شما در کشوری غیر از کشور خودتان مشتری ندارد، میتوانید محدوده را به گوگل اطلاع دهید تا تبلیغ شما برای مخاطبان بیربط نمایش داده نشود. هدف گذاری شعاعی به شما این امکان را میدهد تا شعاع خاصی را از محدوده جغرافیایی خود هدف گیری کنید.

چرا که این فرایند باعث مشخص کردن جایگاه صفحه وبسایت کسب وکار شما در این رتبه بندی میشود. در حالی که سئو یک روش طولانی مدت است که در آن شما بابت یک بار هزینه برای همیشه وب سایت خود را نزد گوگل دارای اعتبار می کنید و در نتایج جستجو با یک رتبه خوب نمایش داده خواهید شد. آزانس های معتبر معمولا دارای حساب بین امللی هستند و با توجه به اینکه کمپین های زیادی را در گوگل ادز اثبت کرده اند به خوبی می توانند زمان مناسب، کلمات کلیدی با ارزش و بهینه را انتخاب کرده و با پایین ترین قیمت مزایده های گوگل را برنده شوند. اما نتایج تبلیغاتی همان طور که از نامشان پیداست، به نتایجی گفته میشود که دارای خدمات تبلیغات گوگل ادز هستند. در مقابل با تبلیغات در گوگل ادز میتوان با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به سرعت به جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت. وقتی مشغول مطالعه این مطلب هستید، حتما تصمیم خود را برای تبلیغات در صفحه اول گوگل گرفته اید و بدنبال تعیین قیمت تبلیغات گوگل ادز هستید، پس تا انتهای این مطلب همراه باشید و حساب شده گام برداید.

همه این موارد در انتشار یک آگهی تبلیغاتی پرفروش به شما کمک میکند و باعث میشود با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی و سود را به دست آورید. در این مورد گوگل رفتار کاربران در صفحه شما را مورد بررسی قرار میدهد، و اول از همه میبند که شما مورد پسند کاربر هستید یا خیر، برای افزایش LandingPage Experience با طراحی گرافیکی شما و جلوه بصری صفحه تان خوب باشد، دکمه ها به اندازه و در جاهای مناسب قرار داده شده باشند، صفحه بهینه و سریع باشد و کاربر برای لود شدن صفحه زیاد صبر نکند. این باعث میشود که از ظرفیتهای محدودتری برای تبلیغات استفاده کنند درحالیکه رقبایشان با تمام قوا از همه ظرفیتهای ممکن استفاده میکنند. این یعنی هزینههای شما نصف یا حتی کمتر میشود و در عوض بازدهی تبلیغتان به طرز قابل توجهی زیاد خواهد شد. هر چقدر امتیاز کیفی شما بالاتر باشد، هزینه کمتر تبلیغاتی با موقعیت بهتری در گوگل را تجربه می کنید. اگر نمره کیفیت گوگل بالا باشد، می تواند متوسط هزینه کلیک را تا ۵۰% کم کند. در واقع عدد پیشنهادی شما برای هرکلمه مشخص کننده نمایش تبلیغات شما در آن کلمه است و هرچقدر نرخ تبدیل کلمه مورد نظر شما بالاتر باشد، قطعاً هزینه تبلیغات شما نیز بالاتر خواهد بود.