موسسات نوع آزمون محدود است/ وزارت بهداشت در رشته المپیاد مرجع می شود

وی با بیان اینکه دانشجویان پیراپزشکی خواستار تجلیل از نخبگان این رشته ها شده اند، گفت: این موضوع نیز مورد تکریم قرار گرفته و اقداماتی در این زمینه انجام شده است. همچنین اقداماتی در راستای خدمت رسانی به سامانه خدمات عمومی نخبگان انجام شده است.

دکتر باقری موضوع عدالت آموزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در نظر داریم دوره های آموزشی برگزار کنیم تا موسسات شبه فاتح محدود باشند و وزارت بهداشت تنها مرجع در زمینه المپیاد باشد. ما می خواهیم تا حد امکان افراد شایسته برنده جوایز شوند.

مدیرکل امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای توجه به نخبگان و تمرکززدایی «کمیته بازتابی» تشکیل داده ایم. علاوه بر این، تشکیل «کمیته مرکزی دانشجویان» از دیگر اقداماتی است که انجام شده است. بیش از 500 دانشجو از سراسر کشور به درخواست ما برای تکمیل فرم عضویت پاسخ مثبت دادند. این دانش آموزان می توانند به ما در تصمیم گیری کمک کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی باقری عصر امروز 7 فروردین ماه در نشست با دانشجویان مستعد و نخبگان وزارت بهداشت که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت همواره بر موضوع حمایت از نخبگان تاکید دارد و گفته است که از نخبگان حمایت می کنیم. رهبری همواره از اسناد برتر به نفع نخبگان حمایت می کند. هشدار قاطع رهبری مبنی بر حمایت از نخبگان منجر به شکل گیری اقدامات خوبی برای حمایت از این قشر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داریم با تمامی دانشگاه های علوم پزشکی ارتباط داشته باشیم و به همین منظور در نظر داریم با مناطق بزرگ جلساتی داشته باشیم.

وی گفت: پس از بررسی سوابق داوطلبان در سازمان سنجش متوجه شدم که رتبه داوطلب کنکوری که 90 درصد نمره المپیاد دانشجویی را کسب کرده است در کنکور 20 هزار است. کنکور و پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، مشهد یا شهیدبهشتی نباید به گونه ای باشد که بین رقابت و خلاقیت تفاوت ایجاد کند.

مدیر امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتظار می رود المپیاد علوم پزشکی از آزمونی به فرآیندی تبدیل شود تا افراد خلاق در این روند دیده شوند.

دکتر باقری با بیان اینکه اردوگاه پیشرفت راهیان راه اندازی شده است، گفت: این اردو در کنار المپیاد علوم پزشکی قرار می گیرد تا برگزیدگان المپیاد در کنار بهورزان قرار گیرند. راه های پیشرفت قبل از المپیاد شکل می گیرد. از شما نخبگان می خواهم اجازه دهید این تغییرات سخت شکل بگیرد، اما المپیاد عملی خواهد بود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402012714247/%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF

وی با بیان اینکه نحوه توجه به نخبگان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما تمرکززدایی بود، یعنی فقط به استان تهران توجه نکنیم و استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید نخبه در سراسر کشور. .

وی گفت: دکتر باقری فرد (معاون آموزش و پرورش وزارت بهداشت) تاکید دارد که توانمندسازی باید در کانون توجه قرار گیرد و گفت: تسهیلات نباید تنها به کمک های مادی محدود شود. وقتی از دانشگاه های علوم پزشکی در مورد وضعیت نخبگان فرهیخته سوال می کنیم، از وضعیت این افراد اطلاعی ندارند. موضوع اطلاع رسانی وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی در کانون توجه قرار گرفت.

وی گفت: ایجاد و تربیت شبکه نخبگانی جهان اسلام را در دستور کار قرار داده ایم و می توانیم از دستاوردهای نخبگان کشورهای محور مقاومت استفاده کنیم.

دکتر باقری با بیان اینکه تعریف واژه نخبگان را تغییر دادیم، گفت: با توجه به این موضوع جلساتی را با بنیاد ملی نخبگان برگزار کرده ایم. ما سوال نخبگان را در حوزه های علمی، فرهنگی و پژوهشی تعریف کرده ایم. ما می خواهیم نخبگان از نظر علمی و اخلاقی تجلیل شوند.