معلمان و دانش آموزان در رشته های علوم پایه در فرهنگ سازی و تربیت جامعه نقش دارند

دبیر علمی شانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران از برگزاری مسابقه نقشه ذهنی مسیرهای ایمونولوژیک برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا فلک با اعلام این خبر درباره مقالات ارسالی به شانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی از ایران گفت: بیش از هزار مقاله از ایران به دبیرخانه شانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ارسال شده است. پیش بینی می شود پس از داوری، حدود 900 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر پذیرفته شود.

مدیر گروه ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: سخنرانی های علمی در سی و چهار پنل علمی مرتبط با حوزه های مختلف ایمونولوژی از جمله واکسن، بیماری های عفونی، کووید 19، آلرژی، سرطان، پیوند، انتقال خون ناباروری، کنترل و تنظیم پاسخ‌های ایمنی، متابولیسم ایمنی، بیماری‌های خودایمنی، ناهنجاری‌های ذاتی و اکتسابی سیستم ایمنی، ایمونوژنتیک، ایمونولوژی ورزشی، ایمونولوژی تغذیه، ایمونوفارماکولوژی، تأثیر آلودگی‌های محیطی بر سیستم ایمنی، نانوایمونولوژی، بیوتکنولوژی، نانو کاربرد ایمونولوژی در تشخیص آزمایشگاهی و اخلاق در تحقیقات پایه و بالینی.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، شانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران با شعار “ایمونولوژی برای عموم” از 18 تا 19 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی واقع در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود. علوم.

وی با تاکید بر حضور گسترده دانشجویان در این کنگره گفت: نزدیک به 1200 دانشجوی کارشناسی ارشد در شانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران ثبت نام کرده اند که نیمی از آنها حضوری و مابقی به صورت آنلاین شرکت خواهند کرد. .

وی از برگزاری میزگرد با سردبیران مجلات ایمونولوژی در شانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران خبر داد و گفت: مجلات در دنیا به سمت دسترسی آزاد پیش می روند، بنابراین چاپ مقاله بسیار پرهزینه است و گاهی به دو تا سه هزار دلار می رسد.

دکتر فلک با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که به جای خروج این پول از کشور، مجلات ملی را با سرمایه گذاری بهتر و بیشتر تبلیغ کنیم، افزود: ترویج مجلات ملی به نمایش بهتر تولیدات علمی پژوهشگران ایرانی کمک می کند و همچنین از تاخیرهای طولانی می کاهد. . دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای چاپ مقالات و برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه.

دکتر فلک گفت: نقشه مفهومی و تصویرسازی آن کمک می کند تا بدانیم خلاصه یک فعالیت از ابتدا تا حصول نتیجه چیست؟ در نتیجه، پوشش موضوعی بیشتری خواهید یافت و ارتباط جزئیات را بهتر درک خواهید کرد.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران تصریح کرد: مسابقه ایجاد آثار مرتبط با معرفی مسیرهای ایمونولوژیک در قالب نقشه مفهومی در شش موضوع علمی شامل کووید-۱۹، بیماری التهابی روده، سرطان و درمان آن با لنفوسیت‌های کشنده طبیعی، اندومتریوز و ویتامین D. بیماری‌های خودایمنی و پیوندی و رژیم‌های سرکوب‌کننده ایمنی حفظ می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسابقه طراحی و بازنمایی مسیرهای مرتبط با ایمونولوژی برای اولین بار در کشور اجرا می شود، افزود: این بخش نقش هنر را در خلق آثار بزرگ علمی به ویژه در تهیه نسخه گرافیکی برجسته می کند. خلاصه مقالات علمی

دکتر فلک ادامه داد: متخصصان علوم آزمایشگاهی، پزشکان عمومی، داروسازان، متخصصان ایمونولوژی و آلرژی بالینی و همچنین متخصصان بالینی در بیش از ده رشته از جمله داخلی، آسیب شناسی، جراحی عمومی، روماتولوژی، غدد درون ریز، نفرولوژی، قلب و عروق، زنان و زایمان. و تولد و … از شرکت کنندگان این کنگره هستند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402012612998/%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87

وی با اشاره به حضور پانزده مدرس خارجی از آمریکا، آلمان، ژاپن، سوئد و سایر کشورها به صورت حضوری و آنلاین گفت: تهران، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد و همچنین دانشگاه تریبت مدرس در زمینه ارسال و مقاله داروها بیشترین سهم را داشتند.

وی توجه به موضوع مسئولیت اجتماعی در شانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران را وجه تمایز با سایر کنگره ها برشمرد و افزود: اساتید و دانشجویان علوم پایه هیچ درمانی مستقیم انجام نمی دهند بلکه در تشخیص و تشخیص مشارکت می کنند. درمان بیماران و همچنین در فرهنگ سازی و آموزش جامعه نقش دارد.

مدیر گروه ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه این مشکل در زمان شیوع کرونا بیشتر نمایان شد، ادامه داد: اگر ایمونولوژیست، ویروس شناس و زیست شناس مولکولی نبود، نمی توانستیم واکسن و واکسن بسازیم. مرگ و میر ناشی از کرونا ادامه خواهد داشت.