مدارس هیأت امنایی؛ مساله یا راه حل؟ | ایده ایجاد بستری برای



پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 00:002023-12-06اجتماعي


ایده ایجاد بستری برای مشارکت مردم در مدارس هیأت امنایی به نتیجه نرسیده است و در عمل با تبدیل مدارس با کیفیت دولتی به هیأت امنایی و دریافت شهریه، – به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مدارس هیأت امنایی یکی از انواع مدارس دولتی هستند که تفاوت آنها با مدارس دولتی عادی، دریافت شهریه اجباری از خانواده ها و برگزاری کلاس های فوق برنامه و در نتیجه ساعت آموزشی بیشتر به نسبت این مدارس است.

در حالی که طبق آیین نامه این مدارس، هیأت امنا اختیارات مختلفی دارند و باید در اداره مدرسه مشارکت داشته باشند حتی تعیین مدیر مدرسه به پیشنهاد هیأت امنا است اما هم اکنون این اتفاق رخ نمی دهد.

* محروم کردن بخشی از دانش آموزان از خدمات با کیفیت در گزارشی که اخیراً مرکز پژوهش های مجلس درباره مدارس هیأت امنایی منتشر کرده است، فعالیت این مدارس بررسی و تأکید شده است که در مدارس هیأت امنایی، ایده ایجاد بستری برای مشارکت و خرید خدمات به نتیجه نرسیده است و در عمل با تبدیل مدارس با کیفیت دولتی به هیأت امنایی و دریافت شهریه، بخش بزرگی از ظرفیت های آموزش و پرورش از دسترس عموم دانش آموزان خارج شده و مدارسی غیر رایگان با شهریه کمتر از مدارس غیردولتی شکل گرفته که به معنای تعمیق ناعدالتی های آموزشی است.


برچسب ها: هیأت امنایی – مدارس – هیأت – مدارس دولتی – مرکز پژوهش های مجلس – دولتی – برگزاری


آخرین اخبار سرویس:



مدارس هیأت امنایی؛ مساله یا راه حل؟

مدارس هیأت امنایی؛ مساله یا راه حل؟




همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn14020904828204464128/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%87%DB%8C%D8%A3%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%9B-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D9%84%D8%9F