ما به دنبال تلفیق کار عملی و نظری در چارچوب المپیاد دانشجویی وزارت بهداشت هستیم

وی گفت: تا زمانی که این دانشجویان در دانشگاه های تیپ دو بیشتر از 5 نفر نباشند نمی توانند از سهمیه خود استفاده کنند. در دانشگاه های درجه دو دانشجویان خوبی وجود دارد.

وی ادامه می دهد: انگلیس وارد عرصه دفاعی شده است. المپیاد در ایالت های آمریکا نیز متفاوت بود. کانادا نیز یک رقابت تیمی ایجاد کرده است.

دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: نابغه منجر به شکل گیری ایده و فکر می شود و این ایده و این فکر باید به ثمر بنشیند.
وی با بیان اینکه باید پدری باشیم که اندیشه را به میدان حضور بیاوریم، تاکید کرد: باید قدر شما و افکارتان را بدانیم تا این راهگشا باشد.

وضعیت مهاجرت نخبگان مطلوب نیست

رئیس سازمان خدمات کشوری با بیان اینکه حفظ نخبگان حفظ اندیشه است، تصریح کرد: مهاجرت نخبگان در حوزه سلامت یکی از دغدغه های ماست. بررسی نمودار مهاجرت بسیار آزاردهنده است و شیب هشدار دهنده ای دارد. ما باید تابع نخبگان باشیم، آنها را در کشور نگه داریم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

دبیر پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی پزشکی گفت: به دنبال ادغام کار عملی و نظری در المپیاد دانشجویی وزارت بهداشت هستیم.

دکتر عابدی با بیان اینکه در المپیاد علمی دانشجویان پزشکی سه ارزش تعیین شد، گفت: «شفافیت»، «صداقت» و «انصاف» را در المپیاد گنجانده ایم و قصد داریم المپیاد دانشجویی علوم پزشکی را از رقابت تبدیل کنیم. در یک فرآیند

به گزارش ایسنا، در دیدار با دانشجویان و نخبگان مستعد وزارت بهداشت که عصر امروز 7 فروردین ماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. دکتر گیلدا اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی یزد به عنوان نماینده هیئت علمی شرکت کرد. وی از دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت خواست که سهمیه استعدادهای درخشان دانشگاه های سطح 2 وزارت بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی لحاظ شود.

دبیر پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان پزشکی درباره المپیاد ریاضی بلژیک خاطرنشان کرد: به نظر می رسید این المپیاد تلفیقی از کار تئوری و عملی بود. ما به دنبال تلفیق کار تئوری و عملی در المپیاد هستیم.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402012814304/%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA

دکتر رئیس زاده درباره اعلام مرحله دوم انقلاب گفت: نگاه خوش بینانه به آینده بیش از هر چیز دیگری در این اعلامیه است. به گفته مدیریت، بدون داشتن چشم انداز خوش بینانه از آینده نمی توان قدمی برداشت.

وی با بیان اینکه دو کشور اردن و اندونزی در عرصه المپیاد بهترین هستند، افزود: اردن به موضوع مهارت در آموزش و بستر ارتباطی توجه دارد. علاوه بر این، موضوع دیجیتالی شدن در کانون توجه اندونزی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر فرشید عابدی عصر یکشنبه 7 فروردین در دیدار با دانشجویان مستعد و نخبگان وزارت بهداشت که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: تصمیم بر این بود که در المپیاد علمی دانشجویان پزشکی تغییراتی ایجاد شود. در این زمینه المپیادهای کشورهای دیگر را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در حوزه دانش آموزی المپیادی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به آینده امیدوار باشید. مشکلات وجود دارد، اما شما می توانید پرواز کنید. امکان ندارد در مسیر پرواز جغد و شاهین وجود نداشته باشد.