فلاحی: در بحث آموزش و پرورش نهادهای مختلف شکست خورده اند

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش مشکلاتی از جمله کمبود سرانه آموزشی، کمبود فضای کافی و کمبود معلم دارد. به دلیل کمبود چند نهاد مختلف، وزارت آموزش و پرورش را قربانی کردیم. نهادهای مختلف توجهی به این موضوع نداشته اند و وزیر نباید تنها قربانی باشد. چرا با وجود دستور رئیس جمهور اقدامات لازم در این مورد انجام نشد؟

فلاحی با اشاره به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در زمان تصویب قانون درجه بندی سه ماه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد در حالی که طلب آنها سه سال بود. یک استاد دانشگاه 30 سال به صورت متناوب ارتقا پیدا کرد، اما از وزارت آموزش و پرورش خواستیم با 54 میلیون مدرک در مدت سه ماه برای یک میلیون معلم اقدام کند.

وی با بیان اینکه مجلس با تأخیر به موضوع پرداخت حقوق معلمان در اسفند ماه رسیدگی کرد، گفت: مجلس باید 20 روز پیش یعنی قبل از عید به این موضوع رسیدگی می کرد تا این اتفاقات رخ نمی داد اما کمیسیون آموزش فقط فراخوان داد. جلسه دیروز

به گزارش ایسنا، احمد حسین فلاحی در تذکری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در حاشیه بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره علل و عوامل تاخیر در پرداخت حقوق معلمان در اسفند ماه 1300 اظهار کرد: : باید به وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011506129/%D9%81%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی گفت: در بحث آموزش و پرورش باید به نهادهای مختلف شکست خورده توجه شود و وزیر تنها قربانی نباشد.