طراحی پله برقی-ساخت اصولی و طراحی پله برقی-معرفی مهم ترین فاکتورها برای طراحی پله برقی

طراحی پله برقی-ساخت اصولی و طراحی پله برقی-معرفی مهم ترین فاکتورها برای طراحی پله برقی

پله برقی یک راه پله متحرک و عمودی بوده که می تواند نفرات را در جهت بالا و پایین حرکت دهد و برای حمل و نقل بهترین گزینه است. ما در اینجا همه چیز را در مورد پله برقی شرح می دهیم تا شما شناخت بهترین از این تجهیزات صنعتی داشته باشید. در مکان هایی که امکان نصب آسانسور وجود ندارد پله برقی بهترین گزینه بوده که بازدهی خوبی هم دارد. در این سايت ما به معرفی پله برقی پرداختیم تا شما را با نمونه های مختلف این دستگاه و کارایی آن آشنا کنیم. – درجه حفاظت موتور و قطعات الکتریکی IP54 انتخاب می‌شود، این امر به دلیل امکان ورود آب به داخل سازه پله برقی از طریق کفش خیس یا برفی، چتر خیس یا اجسام خیس است.

قیمت اسانسور برای ۴ طبقه و پله برقی ها به طور کلی درست در فضای باز قرار دارند، جایی که به نظر می رسد همه قسمت های متحرک قابل مشاهده هستند. افسانه های متعددی در طول بیش از یک قرن استفاده ایجاد شده است که بسیاری از آنها باعث می شوند پله برقی خطرناک تر از آنچه هستند به نظر برسند. ترس از پله‌های برقی، همچنین به عنوان اسکالافوبیا شناخته می‌شود، بسیاری از مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر دچار ترس از پله هستید، ممکن است زمانی که در بالای پله برقی هستید احساس کنید که به دام افتاده اید و احساس می کنید ممکن است از پله برقی سقوط کنید یا پایین بیایید.

هرگاه پله برقي بعنوان عامل اصلي جابجائي مسافر بين طبقات انتخاب شود، پيشنهاد مي گردد که در مجاورت پله برقي، راه پله اي نيز در نظر گرفته شود . همچنين ممکن است لازم باشد که آسانسور ويلچربري در مجاورت پله برقي درنظر گرفته شود تا معلولين بتوانند از آن استفاده نمايند. درنهايت، رعايت هارموني پله برقي با دکوراسيون داخلي محل نصب نيز بايستي مورد توجه قرار گيرد. معماران و طراحان داخلي مي توانند طيف وسيع و متنوعي از سلايق و رنگ ها را براي دستگيره و حفاظ هاي پله انتخاب نموده و سفارش دهند. درجه حفاظت موتور و قطعات الکتریکی IP54 انتخاب می‌شود، این امر به دلیل امکان ورود آب به داخل سازه پله برقی از طریق کفش خیس یا برفی، چتر خیس یا اجسام خیس است. این سیستم معمولاً ایست –رو (Stop & Go) نامیده می‌شود و تردد افراد به وسیله چشم الکترونیکی یا وسایل مکانیکی کنترل می‌شود.

هزینه پله برقی به ظرفیت آن بستگی دارد؟

شکاف هایی که بین پله و دیوارها قرار دارد اگر چه با برس ها پوشیده شده اما خطراتی را به همراه دارد و ممکن است دست یا پای کودک درون آن قرار بگیرد. برخی پله ها با ارتفاع زیاد ساخته می شوند و افرادی که ترس از ارتفاع دارند نمی توانند از آن استفاده کنند. از دیگر معایب پله برقی می توان به تردد تنها با مای پیاده اشاره کرد چون حمل و نقل لوازم کار دشواری است‌. زمانی که پله برقی خاموش است نباید از آن استفاده کرد چون روشن شدن ناگهانی آن خطرات زیادی را به همراه دارد. ما لیست قیمت انواع پله برقی را در اختیار شما قرار می دهيم تا بتوانید با مقایسه آنها با توجه به بودجه خود خرید را انجام دهید. قیمت پله برقی در ایران بر اساس فاکتورهایی چون جنس و کیفیت و سایز و همچنین برند مشخص می گردد.

دستگیره پله برقی و محرک آن

سرعت دستگیره نسبت به پله ۲± است که چیزی در حدود ۶ ثانیه تاخیر می تواند باشد. هر تاجر و صاحب کسب و کاری متوجه می شود که اگر پله برقی در یک روز شلوغ کاری خارج شود، می تواند عواقب شدیدی داشته باشد؛ بنابراین، باید شرکتی را پیدا کنید که بتواند به طور مؤثر تعمیرات را انجام دهد. حال در این قسمت میخواهیم شما را با اجزای اصلی پله برقی آشنا و در مورد هر کدام از اجزا توضیحات مختصری به شما عزیزان و مخاطبان ارائه دهیم. اما مقایسه ظـرفیت واقعی جابه‌جایی مسـافران در پله‌برقی با ظرفیت جابه‌جایی محاسـبه شده مطابق با تصویر این واقعیـت را می‌نمایاند که هر چه سرعت حرکت پله‌برقی بیشتر می‌شود فاصله بین ظرفیت جابه‌جایی واقـعی و محاسبه شده نیز بیشـتر است. اما در پله های برقی با عرض ۸۰ سانتی متر یک نفر با یک بچه امکان ایستادن دارند، و در پله های با عرض ۱ متر دو نفر به راحتی می توانند در کنار هم بایستند.

  • پلتفرم های بالا و پایین پله برقیوظیفه این پلتفرم ها در پله برقی، جای دادن قسمت های منحنی حفاظ، موتور، گیربکس و پله ها می باشد.
  • ارتفاع این مدل دستگاه معمولا کم تر از ۶ متر می باشد و از پله هایی با زاویه ۳۵ درجه در ساخت آن ها استفاده مرجع می شود.
  • در طراحی پله برقی به فاصله عمودی بین طبقات برای به دست آوردن شیب درست باید توجه گردد.
  • تعداد پله های یک پله برقی دو برابر تعداد پله هایی است که شما می بینید.

این چیدمان معمولا در پاساژ های کم تردد و یا لابی بعضی از هتل ها استفاده می گردد . در ساختمان هایی که طول ساختمان در راستای حرکت پله برقی باشد نیز از این مدل چیدمان استفاده می شود. پله برقی ها معمولا در عرض های رایج ۶۰۰ میلیمتر ، ۸۰۰ میلیمتر و ۱۰۰۰ میلیمتر ساخته می شوند .لازم به ذکر است امکان ساخت پله برقی با عرض های ۴۰۰ میلیمتر و ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ میلیمتر در شرایط خاص نیز میسر می باشد .

تابلو فرمان پله برقی

این پله برقی ها معمولا در ایستگاه های مترو، فرودگاه ها، در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد نصب می گردند، و توانایی این را دارند که در طول 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی تردد افراد باشند. در پله برقی و رمپ نیز برای راه اندازی و به جریان افتادن حرکت آنها در قلب این تجهیزات احتیاج به موتور است تا قدرت محرکه لازم برای کارکردن پله برقی توسط این موتور تامین گردد. موتورهایی که در پله برقی استفاده می گردد، معمولا همان موتور گیربکس سه فازی است که در آسانسورها نیز کاربرد دارد. در پله برقی و رمپ ها معمولا از موتورهایی استفاده می کنند که تعداد قطب بیشتری داشته باشند، زیرا تعداد قطب بیشتر در این موتورها سبب می گردد، تا موتور حرکت نرم و بدون تکانی را داشته باشد.