طراحی مطب پزشکی

بهتر است صندلی مُراجع به سوی در ورودی باشد، چرا که باعث می شود احساس امنیت و آزادی داشته باشد. این سبک به دلیل داشتن فضاهای باز و عاری بودن از عناصر زیادی باعث بزرگتر و دلبازتر دیده شدن فضای درمانی نیز می شوند . به همین دلیل بهترین رنگ ها برای ترکیب شدن و استفاده در طراحی دکوراسیون فضای درمانی رنگ های روشن ، ملایم و خنثی می باشند . بنابراین بهتر است که بیماررا تا جایی که امکان دارد، از مواجه شدن با مکان های ناشناخته و متفاوت دور کنیم، یکی از راه کار های خیلی موثر در این زمینه استفاده از رنگ هماهنگ در اتاق درمان و اتاق انتظار می باشد، چرا که با سپری شدن اوقاتی از بیمار در مکان لابی انتظار و عادت کردن به رنگ آن فضاف زمانی که بیمار وارد اتاق پزشک شود، احساس آرامش بیشتری خواهد کرد. مراجعین به کلینیک زنان و زایمان در شرایط خاصی به سر میبرند به همین خاطر طراحی کلینیک باید به گونهای باشد که امکان دسترسی به بخشهای مختلف کلینیک و استفاده از خدمات بری آنها ب راحتی امکان پذیر باشد. استفاده کنید. همین طور امکان این که از گلدان های کوچک بر روی میزهای کاریا کابینت های دندانپزشکی استفاده کنید، بسیار زیبا می باشد.

پیشتر فقط کلینیکهای اطفال مطب خود را متناسب با روحیات و خلق و خوی کودکان دیزاین میکردند اما امروز در کلینیک های بیشتری شاهد این اتفاق هستیم. بد نیست بخشی از دیوارها را نیز به لوح تقدیرهای اهدایی به پزشک اختصاص داده و نظر بیماران را به این نکته ریز اما تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی مطب تان نیز جذاب تر نمایید. مطلوب ترین نورپردازی، نور طبیعی است که مستقیماً وارد فضای اتاق معاینه شود اما اگر اتاق شما نورگیر نیست و منبع اصلی نور در مطب دندانپزشکی ، چراغ های فلورسنت است ، چند لامپ یا لامپ گرمتر اضافه کنید تا فضای اتاق جذاب شود. بهتر است در نور پردازی اتاق انتظار از نور های نقطه ای استفاده شود تا روشنایی ملایم و غیر مستقیم باشد. به همین دلیل جایگاه معاینه بیمار اهمیت ویژه ای دارد و باید به گونه ای طراحی شود که دور از چشم مراجعه کنندگان دیگر باشد. یکی دیگر از مزایای لیزر درمانی افزایش جریان خون است.

با گذشت زمان یا به دلیل آسیبدیدگی، دیسکهای گردن و کمر فرد فشرده و منجر به بروز بیماریهای جدیتری از جمله بیرونزدگی، دیسکهای دچار فتق یا دژنراتیو، درد سیاتیک یا سندرم فاست میشوند. در صورت ابتلای فرد به دردهای مزمن، این شاک ویوها فرآیند التهابی جدیدی ایجاد میکنند که باعث میشود مغز با ارسال مواد مغذی لازم برای بهبود روند درمانی واکنش نشان دهد. این مسئله اهمیت ارزیابی دقیق فیزیوتراپی زانو را برای درک کامل مشکل بیشتر نشان میدهد. کلید یک درمان فیزیوتراپی موفقیتآمیز برای زانو، یک ارزیابی دقیق برای تشخیص صحیح مشکل زانو درد است. متخصص فیزیوتراپی شما پزشکی بسیار ماهر با مهارتهای تشخیصی فوقالعاده جهت تشخیص و جلوگیری از آسیبهای اسکلتی-عضلانی و ورزشی است.

فیزیوتراپی که به آن درمان فیزیکی نیز اطلاق میشود بخش مهمی از برنامه درمانی برای اکثر افراد مبتلا به بیماریهای مرتبط با بخشهایی از بدن، درد مفاصل، درد عضلات، فلج، ناهنجاری و سایر موارد است. این روش توسط متخصصین فیزیوتراپی در کلینیکها انجام میشود که بخشی از تیم متخصصان مراقبتهای بهداشتی هستند. معمولا اولین مکانی که بیمار و همراهان وی هنگام مراجعه به یک مطب وارد آن می شوند. دکوراسیون مطب روانشناسی چگونه طراحی می شود؟ استفاده از گیاهان می تواند یکی از بهترین اکسسوری های موجود برای دکوراسیون مطب باشد . وسعت فضا را در طراحی داخلی میتوان با افزایش روشنایی سطوح محصور کننده اطراف آن و کاهش کنتراست بین عناصر موجود در آن و پس زمینه شان، افزایش داد.

میتوان بخشهای مختلف این کلینیک ها را با کمک پارتیشنهای چوبی یا شیشهای از یکدیگر جدا کرد و به هر یک از خدمات فضای مجزایی را اختصاص داد. یک قانون کلی این است که اگر یک مفصل آن طور که باید حرکت نمیکند، درمانهای دستی مفصل یا مانوپولاسیون (دستکاری) میتوانند به این مشکلات کمک کنند. لیزر درمانی کم توان (LLLT) (لیزر تراپی اسکولیوز)، در کلینیک فیزیوتراپی روشی غیر تهاجمی و بدون درد است که سلولها را تحریک میکند و باعث ترمیم بافت میشود. درمان فشارزدایی ستون فقرات در کلینیک فیزیوتراپی راه حلی مدرن و غیر تهاجمی برای درمان افرادی است که از درد گردن یا کمر رنج میبرند. بدون شک حس اطمینان، آرامش و راحتی برای افرادی که به این گونه مراکز مراجعه می­ کنند اهمیت زیادی دارد و تنها یک طراحی مناسب، جذاب و منحصر به فرد می­ تواند به داشتن چنین محیطی کمک کند. ارتفاع میز رسیپشن باید با اندازه ای باشد تا افرادی که با ویلچر هستند به سادگی بتوانند با منشی ارتباط برقرار کنند. می توانید تصاویری از مناظر مختلف را در مانیتور نمایش دهید یا اگر او فرد با دل و جراتی است می توانید نمونه ای از کاری که در بر روی دندان او انجام می دهید را به نمایش دربیاورید.

این روشها نقش بسیار مهمی در دستیابی به تعادل مناسب در بدن دارند. انتخاب ترکیب رنگ درست و نورپردازی مناسب می تواند فضای دلپذیری را ایجاد کند که مراجعه کنندگان از گذراندن زمان خود چه برای انتظار و چه برای درمان خسته نشوند و روحیه خوب خود را حفظ نمایند. متخصصین فیزیوتراپی در ارزیابی حرکت فیزیکی مهارت دارند و میتوانند به شما نشان دهند که چگونه از مفاصل خود محافظت و عضلات را تقویت کنید، حرکات کششی جهت بهبود عضلات رگ به رگ شده انجام دهید و تحرک و همچنین حرکت و فعالیت عضلاتی را که فلج شدهاند را بهبود بخشید.

حین طراحی این کلینیکها باید توجه زیادی داشت چراکه ممکن است پرداخت و توجه زیاد به بخش زیبایی دکوراسیون، موجب غفلت از راحتی استفاده از کلینیک شود. انواع مختلفی از روشهای ماساژ در کلینیک فیزیوتراپی ارائه میشوند. روشهای آزادسازی میوفاشیال به طور ویژه فاشیا را هدف قرار میدهند و بر عضلات، اعصاب، مفاصل، احشاء و سایر بخشها در سراسر بدن نیز تأثیر میگذارند. کاهش درد از طریق تأثیر روی سیستم عصبی بدن جهت آزادسازی طیف وسیعی از مواد شیمیایی مانند اندورفین و سروتونین صورت میگیرد. برای رسیدن به بهترین نتایج ، باید تمام مراحل درمان فیزیوتراپیتان متناسب با نیازها و شرایطتان صورت بگیرد. فضای سالن انتظار مدرن از دیوارهای آجری و صندلی های راحتی است که بیمار در آرامش تمام وقت خود را سپری کند.

در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک پزشکی بخشهای کاربردی تحویل نسخه و صندوق و … دکوراسیون داخلی کلینیک پوست و مو بسیار اهمیت دارد. پس داشتن یک محیط تمیز، زیبا، ایمن و راحت یکی از اصول اصلی کلینیک زیبایی است. مورد بعدی در خصوص القا کردن شخصیت خودتان به محیط است. اینکه چه رنگی با شرایط روحی و روانی بیمار سازگار است خیلی مهم است، مثلاً در مطب های روان شناسی از رنگ های خنثی و کسل کننده کمتر استفاده میشود. فشارزدایی ستون فقرات با استفاده از حسگرهای کامپیوتری برای اعمال حرکات کششی روی ستون فقرات به منظور بهبودی انجام میشود.

برخی تحقیقات نشان دادهاند که هنگامی که این روشها با ورزش ترکیب شوند، میتوانند فواید بیشتری داشته باشند، البته برای اثبات این امر به تحقیقات بیشتر و با کیفیتتری نیاز طراحی داخلی کلینیک پوست و مو است. به طور کلی تمامی تجهیزاتی که قرار است در کلینیک دندانپزشکی قرار گیرد و یا نصب گردد در طراحی داخلی آن تاثیر گذار است. درمان با اولتراسوند در کلینیک فیزیوتراپی نوعی الکتروتراپی است که سالهاست در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار میگیرد. در استفاده از رنگ زیاده روی نکنید و از رنگهای پررنگ و روشن در بیش از یک دیوار خودداری کنید مگر اینکه بیماران کودک باشند در این صورت نقاشی دیوار ها لازم است. لطفا به سایت ما مراجعه کنید و در قسمت طراحی اماکن درمانی بیش از 8 سال تجربه رو مشاهده کنید و با مشاوران ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید تا کارشناس مربوطه به محل شما اعزام شود برای بررسی هزینه ها و تبادل اطلاعات و ایده های ناب روز که در کمتر جایی میتونید مشاهده کنید. این برنامه درمانی شامل طیف وسیعی از تمرینات ساده برای ادامه درمان در خانه و اولین جلسه درمانی میباشد. در اولین جلسه ملاقات در کلینیک فیزیوتراپی امید، متخصص فیزیوتراپی با در نظر گرفتن سلامت عمومی، فعالیتها و سبک زندگی، ارزیابی کاملی از وضعیت فعلی شما انجام میدهد.

متخصصین فیزیوتراپی در کلینیکهای فیزیوتراپی چه مواردی را درمان و مدیریت میکنند؟ سوزن خشک و طب سوزنی، با تحریک فیبرهای عضلانی عمل میکنند و افراد مختلف، تجربههای متفاوتی از ورود سوزنهای طب سوزنی دارند. روش درای نیدلینگ (درای نیدلینگ نقاط ماشهای میوفاشیال) در کلینیک فیزیوتراپی با استفاده از سوزنهای جامد تارمانند (به آنها سوزنهای طب سوزنی نیز اطلاق میشود) یا سوزنهای زیر پوستی توخالی صورت میگیرد. یک مبدل (دسته صدا) که به دستگاه اولتراسوند متصل است روی ژل قرار داده میشود و توسط متخصص فیزیوتراپی به صورت مدور حرکت میکند. برای سالن انتظار این کلینیک باید مبلمان راحتی تهیه شود که مراجعین بتوانند تا زمانی که وقت معاینه و درمان آنها فرا میرسد استراحت کنند. کلینیک های دندانپزشکی کودک، کلینیک داخلی اطفال و… اگر قرار است در بخشي از مطب كارهاي دندانپزشكي اطفال صورت گيرد و يونيت خاصي براي كودكان در نظر گرفته شده است، بهتر است اين بخش از بخشهاي ديگر مطب كه مخصوص كارهايي مانند كشيدن و جراحي دندان براي بزرگسالان است، از نظر صدا آكوستيك شده و از نظر بصري جدا باشد تا ديدن مناظر ترس و اضطراب يا احياناً صداي وسايل و بيماران، موجب ترس و نگراني كودك نشود و در مواردي كه متراژكلينيك دندانپزشكي اجازه مي دهد از فضاي انتظار ثانويه نيز استفاده شود تا افرادي كه جراحي مي شوند در آن بخش مستقر شده و وارد فضاهاي انتظار عمومي يا فضاهاي انتظار اطفال نشوند.