ضرایب دروس اختصاصی گروه های آزمایشی کنکور اعلام شد

برای داوطلبان دارای مدرک علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می کنند، منابع دروس امتحانی آزمون اختصاصی «زبان عربی» کتاب های «عربی، زبان قرآن 1، 2 و 3» و منابع درس امتحان «تاریخ» از کتاب های «تاریخ» اسلام 1 و 2 و تاریخ 3 (ایران در دوره اسلامی)» در نظر گرفته شده است.

در هر ثبت نام در آزمون اختصاصی، متقاضیان دارای مدرک علوم و معارف اسلامی که در گروه علوم انسانی ثبت نام کرده اند، باید فقط به دفترچه سوالات تخصصی «منابع مدرک علوم انسانی» یا «منابع دو درس، دیپلم» مراجعه کنند. به زبان عربی و تاریخ علوم و معارف اسلامی» پاسخ می دهند.

به گزارش ایسنا، در هر نوبت آزمون اختصاصی، بر اساس بند ۱-۲ ماده ۲ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از میانگین وزنی دروس تخصصی داوطلبان، نمره کل آزمون اختصاصی تعیین می شود. در گروه آزمایشی که در آن شرکت کرد.

داوطلبان تنها در صورتی می توانند رشته های مرتبط با زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی را انتخاب کنند که در آزمون اختصاصی مربوط به آن زبان شرکت کرده باشند و مجاز به انتخاب کد رشته ها باشند، به استثنای نوع زبان خارجی که انتخاب کرده اند. هیچ محدودیتی برای انتخاب رشته های مرتبط با سایر زبان های خارجی (به جز انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی) وجود ندارد و ملاک انتخاب تحصیلی، نمره کل نهایی، صرف نظر از نوع خاص آزمون زبان است.

در سه گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی، آزمون عملی علوم ورزشی و تربیت بدنی سالی یک بار برگزار می شود. نمره آن به عنوان یک درس تخصصی با ضریب 12 در نمره کل آزمون پذیرش ویژه رشته های مرتبط با علوم ورزشی محاسبه خواهد شد.

در گروه آزمایشی علوم انسانی برای دروس ریاضی عامل 6 زبان و ادبیات فارسی عامل 8 علوم اجتماعی عامل 5 روانشناسی عامل 2 زبان عربی عامل 5 تاریخ و جغرافیا عامل 5 فلسفه و منطق فاکتور 5 و در نهایت اقتصاد عامل 2 در نظر گرفته شده است.

در گروه آزمایشی علوم تجربی معاینه بهداشت – فوق دیپلم اختصاصی بهداشت و درمان، دوره های تخصصی بهداشت و درمان شامل دروس مراقبت های بهداشتی (سیستم گوارش، سیستم عضلانی، سیستم اسکلتی، پوست، دستگاه تناسلی، دستگاه ادراری، بیماری های گوش بینی، بینی و چشم، سیستم قلبی عروقی و خون و تنفسی)، رژیم های تغذیه و درمانی، زیست شناسی خاص، سلامت روان، بهداشت عمومی، اخلاق و قوانین تکنیک توانبخشی و توانبخشی (آموزش قبلی) که با ضریب 12 و تاثیر خاصی

در گروه آزمایشی هنر برای درک عمومی از هنر ضریب 12، برای درک عمومی ریاضی و فیزیک ضریب 5، برای خلاقیت بصری و بصری ضریب 3 و در نهایت برای ضریب 1 در نظر گرفته شده است. زبان تخصصی در گروه آزمایشی زبان های خارجی.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402012612748/%D8%B6%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF

در گروه آزمایشی هنر سالی یک بار آزمون عملی برگزار می شود. هر داوطلب فقط می تواند در حداکثر دو سری آزمون عملی از سری های زیر شرکت کند. نمره آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب 12 در مجموع نمره آزمون اختصاصی پذیرش رشته های مرتبط با این درس محاسبه می شود. تنها داوطلبانی که در آزمون عملی این مجموعه شرکت کرده اند می توانند حوزه های دارای آزمون عملی را انتخاب کنند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، آزمون ویژه زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی برگزار می‌شود و داوطلب باید در زمان ثبت نام یکی از آن‌ها را برای پاسخ‌گویی انتخاب کند.

بر این اساس در گروه آزمایشی فنی و ریاضی برای درس ریاضی 12، فیزیک 9 و شیمی 7 ضریب دارد. همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی، درس زیست شناسی ضریب 12، فیزیک ضریب 7، شیمی ضریب 9، ریاضی ضریب 7 و زمین شناسی ضریب 1 در نظر گرفته شده است. . .

ضرایب دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی اعم از فنی و ریاضی، انسانی، تجربی، هنری و زبان های خارجی در نوبت دوم کنکور 1402 اعلام شد.