شروع ثبت نام آزمون بورسیه / اعلام شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام

* همراه داشتن دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز یا گواهی قبولی از دانشگاه ها یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کلیه رشته ها الزامی است.

5. پزشکان متخصص داوطلب می توانند با ارائه مجوز صادره از معاونت مرکز درمان / امور دانشکده های وزارت بهداشت در این آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی و شروع دوره باید کلیه تعهدات خود را انجام داده باشند. حداکثر تا 31 سپتامبر 1402. .

نکات مهم:

شرایط خاص :

صدور مجوز جدید برای پذیرش شروع دوره توسط مرجع ذیصلاح الزامی است و هرگونه قطع ارتباط پزشکان با دانشگاه ها قبل از پایان تعهدات منجر به عدم صدور گواهینامه مربوطه می شود. صدور هرگونه گواهی از مراجع مذکور منوط به ارائه گواهی کار به روز از پزشکان خواهد بود.

فقط مدارک ثبت نامی که قبل از پایان مهلت ثبت نام و از طریق سایت مربوطه ارسال شده باشند، رسیدگی می شود.

به گزارش ایسنا، مراحل ثبت نام در این آزمون از امروز شنبه 6 فروردین آغاز شد و تا روز جمعه 18 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط مرکز سنجش پزشکی، این آزمون در تاریخ 4 خرداد ماه سال جاری توسط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود.

هزینه ثبت نام برای خدمات پیامکی 3 میلیون ریال (300.000 تومان) و 8.000.500 ریال (850 تومان) می باشد که متقاضیان باید به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی پرداخت کنند. پس از پرداخت اینترنتی، داوطلب کد پرداخت دریافت می‌کند و می‌تواند با کد مذکور مراحل ثبت نام را آغاز کند. مبلغ فوق غیر قابل استرداد می باشد.

شرکت در این آزمون نیازمند شرایط عمومی و اختصاصی است.

سایر شرایط پذیرش و ضوابط و مقررات موضوع، همواره همانند سایر شرایط پذیرفته شده می باشد، لذا لازم است داوطلبان محل تعهد خود را در فرم ثبت نام انتخاب نمایند. این تعهد قابل انتقال و خرید نیست و دانشجویان پذیرفته شده ملزم به ارائه سند تعهد محضری در شروع دوره می باشند.

داوطلبان برتر (5%) در آزمون دانشنامه تخصصی رشته های پیش نیاز سال تحصیلی 1401 ارائه شده به سازمان نظام وظیفه باید آن را در فرم ثبت نام اینترنتی اعلام کنند. در صورتی که مشمولان به خدمت سربازی اعزام شده باشند، این دبیرخانه مسئولیتی در قبال اخذ معافیت از تحصیل نخواهد داشت.

* دارندگان مدرک دانشنامه تخصصی که به استخدام رسمی دانشگاه های علوم پزشکی می باشند و یا دوره تخصصی خود را با استفاده از مزیت های پذیرش سهمیه زنان گذرانده اند در صورت ارائه خدمت معادل مدت تحصیل (با احتساب ضریب منطقه) ) مجاز به شرکت در این آزمون تا 31 شهریور 1402 می باشند.

*کلیه پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیاری دوره های تخصصی تکمیلی (بورسیه) که خدمات ضریب K را انجام می دهند و در آزمون شرکت می کنند، موظف به انجام وظایف محوله در محل کار خود پس از اعلام از قبولی در آزمون تا زمان شروع آزمون می باشند. آموزش، پس از اخذ مجوز از معاونت مرکز پردازش/ امور دانشکده های وزارت بهداشت، اجازه ترخیص و شروع آموزش را خواهند داشت.

در این دوره محدودیت سنی برای شرکت در آزمون وجود ندارد. بررسی مدارک ارسالی برای ثبت نام نیز توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی انجام می شود.

* دارندگان مدارک دانشنامه تخصصی که در حال انجام خدمت سربازی هستند باید مجوز شرکت در آزمون را به بالاترین مقام سازمان مربوطه ارائه دهند.
* کلیه داوطلبان شرکت در آزمون پذیرش دستیاری دوره های تکمیلی تخصصی (بورسیه) اعم از رتبه های برتر دانشنامه تخصصی یا … که با استفاده از سهمیه مناطق محروم قانون تأسیس عدالت آموزشی در مقطع تخصصی خود پذیرفته شده اند. ، برای شرکت در آزمون این دوره باید حداقل نیمی از تعهدات خود را بگذرانند.

4. داشتن کارت معافیت از خدمت سربازی یا معافیت عمومی برای آقایان

7. عدم تحصیل در یکی از رشته های تخصصی پزشکی و دروس تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و دکتری.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون (شرایط عمومی و شرایط خاص)

متقاضیانی که خدمات حقوقی اعم از وظیفه عمومی یا پیام رسان سلامت را انجام می دهند، در صورت ارائه گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی در تاریخ 10 شهریور 1402، مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی تکمیلی (بورسیه) خواهند بود. بود.

1. تایید صلاحیت عمومی طبق آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تبصره: اعضای هیات علمی رسمی (مستمر یا موقت) نیازی به انتخاب مجدد ندارند.

2. داشتن مدرک دانشنامه تخصصی در رشته پیش نیاز یا گواهی قبولی از دانشگاه ها یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

* کلیه فارغ التحصیلان ( دارندگان مدرک دانشنامه تخصصی ) که در خدمت وزارت بهداشت نیستند می توانند با گواهی عدم اشتغال از سوی وزارت بهداشت در آزمون فوق شرکت نمایند.

در صورتی که داوطلب به موجب ماده 1 قانون تامین کادر علمی جذب و در حال خدمت باشد، طبق مقررات از سمت خود برکنار می شود.

9. اعضای هیأت علمی که در گروه آموزشی دستیار فلوشیپ مشغول به کار هستند، مجاز به ثبت نام در همان برنامه فلوشیپ در همان گروه نیستند. چنین افرادی می توانند برای برنامه های بورسیه اجرا شده در سایر بخش ها ثبت نام کرده و در آزمون مربوطه شرکت کنند.

شرایط و ضوابط:

* كليه پزشكان متخصص (داراي مدرك دانشنامه تخصصي) كه بدون صدور مجوز از معاونت درمان وزارت بهداشت خدمات خود را انجام داده و گواهي پايان تعهد اخذ كرده اند، صرفاً با ارائه گواهي پايان تعهدات. صادره از معاونت درمان وزارت بهداشت / مرکز امور دانشکده ها می توانند در آزمون فوق شرکت کنند.

شامل مشمولان واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران و ایثارگران، پذیرش با استفاده از قانون استقرار دادگستری آموزش و پرورش (سهمیه مناطق محروم) که در دفترچه راهنما آمده است.

داوطلبانی که طبق ماده 1 قانون نحوه تامین کادر علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در صورت موافقت دانشگاه محل خدمت خود تا تاریخ 31 شهریور 1402 معادل مدت خدمت سربازی عمومی مورد تایید ستاد فرماندهی کل ارتش (دو سال از شروع خدمت وظیفه عمومی) می توانند با ارائه گواهینامه از مرکز امور علمی وزارت بهداشت، تحت شرایطی در آزمون شرکت کنند. و در صورت قبولی و عدم منع قانونی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا طبق مقررات اقدام به تحصیل نمایید.

8. با توجه به مصوبات جلسه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و قوانین فوق و در راستای رفع نیازهای کشور، تربیت نیروی انسانی تحت دوره تکمیلی فلوشیپ های تخصصی در رشته های مورد نیاز (حوزه های ناباروری). ، پیوند کلیه، اقدامات مداخله ای قلب و عروق بزرگسالان و جراحی تومورهای اسکلتی) عضلانی) در صورت تمایل داوطلبان با انتخاب در فرم ثبت نام، اخذ تعهد اسناد رسمی به نفع منطقه مورد نیاز از پرداخت شهریه معاف می باشند.

3. داشتن گواهی پایان تعهد برای پزشکان مشمول مزایای ضریب ک حداکثر تا تاریخ 4 شهریور 1402.

بر اساس موضوع هشتاد و چهارمین جلسه شورای پزشکی و آموزش استثنایی، در این مدت اسامی داوطلبان واجد شرایط آزمون پذیرش دستیاری دوره های تکمیلی تخصصی (بورسیه) که در چهلمین دوره نیز شرکت کرده اند، اعلام شد. آزمون پذیرش دستیار فوق تخصص، از لیست شرکت کنندگان در آزمون توسعه حذف خواهد شد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402012613264/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%81%D9%84%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%BE-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85

در صورت کسب مجوز از معاونت درمان مرکز/امور هیات علمی وزارت بهداشت برای شروع خدمات قانونی و اشتغال به رشته های مورد نیاز حداکثر 5 درصد از رتبه های برتر در هر رشته، پیش نیاز آزمون گواهینامه علمی Honors 1401 است. و متعهد می شوند که این خدمات را تا پایان شهریور 1402 ادامه دهند. مجاز به شرکت در کنکور می باشند.

کلمه معافیت به معنای معافیت دائم است و داوطلبان بهره مند از معافیت موقت پزشکی یا کفالت می توانند با مسئولیت خود در آزمون پذیرش دستیار تخصصی (فلوشیپ) شرکت کنند. در صورت فراخوان برای انجام وظایف، این وزارتخانه هیچگونه تعهدی نسبت به انجام وظایف نمی‌پذیرد.

کلیه مدارک باید به صورت اسکن شده با فرمت jpg و حجم 100 تا 300 کیلوبایت ارسال شوند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون بورسیه را همزمان با شروع ثبت نام در آزمون بورسیه اعلام کرد.

کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 23 و 24 خرداد 1402 از طریق دانشگاه های متولی آزمون توزیع می شود.

پس از ثبت نام و انتخاب رشته، به هیچ وجه تغییر رشته مجاز نمی باشد.

6. شرکت و قبولی در آزمون پذیرش دستیاری دوره های تخصصی تکمیلی (فلوشیپ)

رهایی مدرک دانشنامه تخصصی از موظف یا صدور هر نوع گواهی تحصیلی، تایید فارغ التحصیلی منوط به انجام کامل تعهدات فارغ التحصیلان و تایید دانشگاه محل انجام تعهدات می باشد.

داوطلبان واجد شرایط می توانند در بازه زمانی درج شده (26 فروردین لغایت 8 اردیبهشت 1402) با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی و با توجه به حیطه تخصصی پیش نیازها و با در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون اقدام کنند. یک رشته و یک دانشگاه با توجه به دستورالعمل انتخاب و ثبت نام کنید.