شرایط ثبت نام اتباع خارجی در آزمون اعلام شد

پذیرش اتباع غیرایرانی که در آزمون های سراسری و دوره های بدون آزمون مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه ای شرکت می کنند باید فارغ التحصیل مدارس جمهوری اسلامی ایران و همچنین مدارس بین المللی ایران باشند.

کلیه داوطلبان پذیرش شده در آزمون سراسری دوره روزانه موظف به پرداخت شهریه طبق مصوبات هیأت رئیسه دانشگاه های وزارت علوم تا سقف 80 درصد شهریه دوره دوم و گروه پزشکی می باشند. طبق مصوبات وزارت بهداشت.

جمهوری اسلامی ایران در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده های متقاضیان تحصیل به استثنای همسر و فرزندان دانشجو هیچ تعهدی ندارد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402012009239/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B9-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF

متقاضیان تحصیل غیر ایرانی مجاز به انتخاب رشته در مناطقی هستند که اتباع غیرایرانی مجاز به تردد و اسکان نیستند و در صورت موفقیت در کد رشته مناطق غیرایرانی، قبولی آنها در کنکور همان سال خواهد بود. لغو شد. متقاضیان هر رشته تحصیلی باید واجد شرایط قوانین و مقررات پذیرش بوده و محل تحصیل خود را بر اساس ضوابط مربوطه انتخاب کنند در غیر این صورت قبولی آنان باطل خواهد بود.

متقاضیان غیرایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز به تحصیل هستند و تکرار مقطع تحصیلی شبانه، روزانه، پیام نور، علمی کاربردی کامل، بدون آزمون و دانشگاه آزاد از سایر موسسات آموزش عالی ایران ممنوع است. .

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، دانشجویان غیرایرانی به دلیل تابعیت غیرایرانی مشمول قانون نظام وظیفه برای تحصیل در دانشگاه ها نیستند.

به گزارش ایسنا، بر اساس شرایط و ضوابط اعلام شده، فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری هستند و در صورت شرکت اتباع غیرایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان خواهد بود. لغو شود. کلیه داوطلبان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در رشته ها، مقاطع و مقاطع مختلف مشمول شرایط اعلام شده جهت شرکت در آزمون می باشند.

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در نوبت دوم کنکور 1402 داوطلبان غیرایرانی شرکت کننده از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته‌هایی که تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه دارد اعم از تعهدات استخدامی و رشته‌های خاص و غیرمجاز مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنسه ممنوع است.

حداکثر مدت مجاز تحصیل در پروانه ادامه تحصیل برای متقاضیانی که بر اساس ضوابط و مقررات سازمان سنجش آموزش کشور در دوره های دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند 5 سال و در صورت افزایش سنوات، نیمسال تحصیلی می باشد. حسب مصوبه تا دو نیمسال قابل تمدید می باشد کمیسیون ویژه پرونده دانشگاه پیام نور اخذ خواهد شد.

داوطلبان غیرایرانی پذیرفته شده در مرحله اول ثبت نام در دانشگاه ها موظفند یکی از مدارک اقامتی معتبر که گذرنامه با حداقل شش ماه مجوز اقامت، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد، ارائه دهند. کارت شناسایی ویژه اتباع غیرایرانی معتبر در همان سال آخرین کارت آزمون معتبر طبق اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین یکی از آن مدارک می باشد.