شاخص ترین تغییرات آموزشی در رشته داروسازی در سال جدید اعلام شد

برنامه آموزش دکتری عمومی بدون تغییر باقی مانده است

بررسی استانداردها و شاخص های اعتباربخشی و بازدید حضوری از کلیه دانشکده ها

همکاری گروه های آموزشی در موضوعات دوره های کارورزی

با توجه به روند اعتباربخشی دوره عمومی دکتری داروسازی که در دانشکده های داروسازی کشور انجام شده است، مقرر شد ضمن بررسی استانداردها و شاخص های اعتباربخشی از کلیه دانشکده ها بازدید حضوری صورت گیرد. و رفع شکاف های موجود همچنین مقرر شد پس از تدوین استانداردهای اعتباربخشی کلیه رشته‌های دکتری و تخصصی دبیرخانه داروسازی توسط هیئت‌های تخصصی مرتبط، اعتباربخشی این دوره‌ها انجام شود.

مهم ترین تغییرات رشته داروسازی در سال 1402 اعلام شد و بر این اساس مقرر شد آزمون جامع 180 واحد داروسازی به عنوان شرط اخذ دکتری عمومی در این رشته از داروسازی در نظر گرفته شود.

همچنین مقرر شد از مشارکت کلیه گروه های آموزشی مرتبط با موضوعات کارورزی در آموزش واحدهای کارورزی داروسازی و صنعت استفاده و به اطلاع کلیه دانشکده های داروسازی برسد.

قبولی در آزمون فراگیر شرط اخذ دیپلم برای دانشجویان دکتری رشته داروسازی عمومی می باشد

در طراحی سوالات امتحانی از هیئت علمی دانشکده های داروسازی سراسر کشور بهره مند شوید

با توجه به بازنگری ضرایب مربوط به تعهدات اعضای هیأت علمی، مقرر شد در مورد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، به دلیل مسافت و شرایط اقلیمی خاص، ضریب K کاهش یابد. از مدت زمان مطالعه تا 75 درصد دوره مطالعه.

مقرر شد در ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع عالی و دکتری بررسی لازم صورت گیرد. همچنین مقرر شد دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این خصوص نظارت لازم را داشته باشد.

بازنگری در ضرایب مرتبط با تعهدات معلمان محقق

موضوع برگزاری آزمون 180 واحدی دانشجویان داخلی، ارزشیابی و ارتقای دانشجویان خارجی به صورت جداگانه مطرح شد و در نهایت با تلفیق دو آزمون ارزشیابی و ارتقاء و برگزاری آزمون 180 واحدی به صورت جداگانه موافقت شد.

همچنین مقرر شد برای متقاضیان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، امکان ادامه تعهدات خدمت تا دو و نیم برابر مدت تحصیل، مساعدت لازم و مکاتبات لازم با مرکز تجاری دانشکده ضمناً دانشگاه محل خدمت موظف به اعلام تجدیدنظر و تغییر وضعیت در مدت تعیین شده می باشد.

جلوگیری از خالی شدن ظرفیت داروخانه ها در حوزه های تخصصی

سوال کلی انتقال آزمون فراگیر داروسازی از سطح 180 واحد به پایان دوره و تغییر شرط قبولی در آزمون جامع برای اخذ واحدهای پس از 180 واحد مطرح شد و با قبولی در آزمون جامع به عنوان شرط فارغ التحصیلی دانشجویان از دوره دکتری عمومی داروسازی. مقرر شد جزئیات و نحوه انجام این بررسی تدوین و سپس جهت اجرا به دانشکده های داروسازی اعلام شود.

لینک کوتاه


منبع: https://www.isna.ir/news/1402010702813/%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AFبا توجه به اینکه نتایج برنامه مصوب 1394 هنوز قابل ارزیابی نیست، فعلاً برنامه آموزشی پیشنهادی دکتری عمومی در رشته داروسازی (شهریور 1401) تصمیم گرفته شد تا در برنامه تحصیلی (برنامه آموزشی) تجدید نظر شود. دکتری عمومی داروسازی مصوب 1394 تا تاریخ بازنگری کامل در دانشکده های داروسازی انجام شود.

به گزارش ایسنا، به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مفدا)، در سی و دومین جلسه شورای آموزش های دارویی و تخصصی به منظور تصویب مهم ترین تغییرات این حوزه معاونت آموزش داروسازی اعلام کرد دبیرخانه شورای عالی آموزش و سیاست داروسازی و داروسازی برنامه عملیاتی در خصوص سهم دانشکده‌های داروسازی در جذب اعضای هیات علمی در تجدیدنظر، برآورد هزینه‌های مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری لوازم خانگی و سایر موارد ضروری را تعیین می‌کند. موارد در مدارس و گزارش به معاونت آموزشی وزارت بهداشت.

مقرر شد در آزمون کامل داروسازی سال گذشته از رشته های (داروسازی، فارماکوژنزی، داروسازی بالینی، شیمی دارویی، فارماکولوژی و سم شناسی) شرکت کنیم. اما مقرر شد سهم سوالات با توجه به سهم واحدها بررسی و سپس طبق روال قانونی اجرا شود.

مقرر شد در طراحی سوالات آزمون های مختلف که توسط دبیرخانه شورای آموزش دارویی و تخصصی برگزار می شود از کلیه همکاران هیات علمی دانشکده های داروسازی کشور استفاده شود و متعاقبا سوالات واصله با نظر اعضای شورای تخصصی انتخاب خواهد شد.

تعیین سرفصل های آزمون جامع داروسازی

تفکیک آزمون 180 واحدی برای دانشجویان داخلی، ارزشیابی و ارتقای دانشجویان خارجی

شورای داروسازی و آموزش ویژه در این جلسه 9 سوال را تصویب کرد.