رقابت داوطلبان دوره دکتری در دانشگاه ها آغاز شد

رقابت داوطلبان دوره دکتری در دانشگاه ها آغاز شد

رقابت داوطلبان آزمون دکتری (نیمه مرکزی) سال 1403 بعد از ظهر امروز جمعه 13 اسفندماه آغاز شد.

به گزارش ایسنا. روند معاینه امروز از ساعت 14:30 آغاز شد و درهای ورودی اتاق های جلسات ساعت 14:00 بسته شد.

کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه 30 بهمن ماه جهت مشاهده و چاپ بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. متقاضیان آزمون در تاریخ مقرر به شرح فوق با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی فوق و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای (شامل نام خانوادگی، نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت نام فرصت داشتند در جلسه آزمون شرکت کنند. (شماره پرونده، شماره سریال (کد سریال، کد پیگیری و …) کارت شرکت در آزمون خود را پرینت کرده و بر اساس آدرس و زمان مشخص شده روی کارت شرکت در آزمون به حوزه آزمون مربوطه اشاره کنید.

به منظور شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون علاوه بر اصل کارت ملی یا اصل کارت شناسایی همراه با عکس الزامی است.

در جلسه آزمون به ترتیب سه بسته نایلونی به داوطلبان داده می شود: ابتدا بسته اول شامل سوالات آزمون عمومی انگلیسی (دفترچه شماره یک) با پاسخنامه شماره یک و سپس بسته دوم شامل سوالات دروس استعداد تحصیلی (دفترچه شماره دو) می باشد. ) با پاسخنامه شماره دو و در نهایت بسته سوم شامل سوالات تخصصی (دفترچه شماره سه) به همراه پاسخنامه شماره سه است که داوطلبان باید به سوالات هر یک از دفترچه های ذکر شده در همان پاسخنامه پاسخ دهند.

دفترچه شماره 1 آزمون شامل سوالات عمومی انگلیسی (40 سوال) است که تمامی داوطلبان باید در مدت 40 دقیقه در پاسخنامه شماره 1 به آنها پاسخ دهند.

دفترچه امتحانی دو شامل سوالاتی در مورد توانایی های تحصیلی (25 سوال) می باشد که تمامی داوطلبان باید در پاسخنامه دوم در مدت 50 دقیقه به آنها پاسخ دهند. این جزوه شامل چهار قسمت می باشد که قسمت های 1 تا 3 برای کلیه متقاضیان رشته های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی و زبان مشترک است و متقاضیان صرف نظر از اینکه در کدام گروه امتحانی قرار می گیرند، باید در این سه بخش به سوالات پاسخ دهید.

در قسمت چهارم آزمون توانایی های تحصیلی از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت اول قسمت چهارم شامل سوالات توانایی های منطقی می باشد که متقاضیان تمامی گروه های آزمون به جز گروه آزمون فنی و مهندسی باید به سوالات این قسمت پاسخ دهند و قسمت دوم قسمت چهارم شامل سوالات توانایی های بینایی می باشد که باید به سوالات این قسمت پاسخ دهند متقاضیان گروه آزمون فنی و مهندسی فقط به سوالات آن پاسخ می دهند. لازم به تاکید است که متقاضیان گروه های امتحانی باید در این قسمت به سوالات خود پاسخ دهند.

ج- آزمون تخصصی (شماره 3): دفترچه شماره 3 آزمون شامل سوالات دروس تخصصی مربوط به هر حوزه آزمون و داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی می باشد. ، و زبان در مدت زمان 105 دقیقه و داوطلبان گروه ها به سوالات تجربی: علوم پایه، فنی و مهندسی در 135 دقیقه پاسخ خواهند داد.

متقاضیان با توجه به رشته امتحانی که در آن ثبت نام کرده اند، باید قبل از حضور در جلسه آزمون به راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1403 و بسته به رشته/گرایشی که می خواهند انتخاب کنند و در آن تحصیل کنند، به مواد امتحانی مراجعه کنند. این فیلد/فیلدها (دفترچه 3) و در حین امتحان فقط به سوالات مربوط به این رشته/رشته های دفترچه سوالات پاسخ می دهد.

به عنوان مثال متقاضی که در سری آزمون های علوم جغرافیایی با کد 2103 ثبت نام کرده است (طبق مثال زیر) اگر فقط بخواهد رشته جغرافیای سیاسی یا جغرافیای نظامی را انتخاب کند باید دروس «روش تحقیق در جغرافیا» را بگذراند. “، “مبانی جغرافیای سیاسی و ایران)” و “اصول و مفاهیم جغرافیای سیاسی – نظریه های جغرافیای سیاسی” متقاضی انتخاب رشته جغرافیا، برنامه ریزی شهری یا آمایش سرزمین تنها باید به سوالات “روش تحقیق در جغرافیا»، «جغرافیای شهری (مبانی و ایران)» و «نظریه‌ها و نظرات توسعه شهری – تکنیک‌ها» و مدل‌های برنامه‌ریزی شهری» پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402120402351/%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF