رئیسی همچنین با بیان اینکه یکی از حوزههای لایحه رتبهبندی معلمان که پیگیری و بعد از ۱۱ سال اجرایی شد، توجه به معیشت معلمان بود، افزود: تکریم معلمان، حفظ کرامت و شان معلمان و کیفیت کار معلمان و معیشت معلمان مورد توجه است. در افکار عمومی اینگونه تصور شد که رتبه بندی معلمان مساوی با معیشت آنهاست که این مساله فقط یک بخش از رتبهبندی است و همه مسائل فقط معیشت نیست. البته نیاز معیشتی معلم باید برطرف شود اما منزلت، کرامت و شان معلم حتما باید حفظ و بر کیفیت کار معلم افزوده شود. بنابراین دانشگاه فرهنگیان و رشته معلمی با سایر رشتهها فرق میکند. ما میخواهیم بچههای این کشور را دست معلمان بدهیم. کسانی که شرایط لازم را داشته باشند حتما باید تبدیل وضعیت شوند. پسندیده نیست که حقوق معلمان حقالتدریس با تاخیر پرداخت شود. باید در زمان خودش این حقوق پرداخت شود این وظیفه دستگاههای اداری است.
رئیسجمهور خاطرنشان کرد: این حرف درستی است که باید تحول را در مدرسه آغاز کرد و من تاکید دارم که وزارت آموزش و پرورش حتما از نگاهها و نظرات اساتید و دانشجویان این دانشگاه استفاده کند. این طور نشود که برنامهای ارائه شود و مجریان امروز و آینده نسبت به این برنامه بیگانه باشند یا نسبت به این برنامه تبیین نشده باشند.
وی تاکید کرد: در حوزه آموزش و پرورش چهار دهه تجربه را پشت سر گذاشتهایم. نباید بعد از این کماکان نگاه آزمون و خطایی داشتهباشیم. دوره آزمون و خطا گذشته است. تاکید دارم که مهمترین دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش اجرای فرمایشات رهبری است و باید بررسی کند که چرا سند بنیادین آموزش و پرورش هنوز اجرایی نشدهاست. اگر کسانی در مجموعه مدیریت آموزش و پرورش هستند که آمادگی و روحیه تحول را ندارند و به وضع موجود عادت کرده باشند نمی گویم با آنها برخورد شود یا کنار گذاشته شوند اما حتما از مسیر تحول کنار بروند تا در این حوزه تحول ایجاد شود. انتخاب مدیران باید مبتنی بر نگاه تحولی باشد. همه سطوح مدیریتی باید نگاه تحولی داشته باشند تا تحول رخ دهد. کانون تحول در آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است. باید نگاه همراه باشد با پیشرفت، خلاقیت، ابتکار و نوآوری و مهارت آموزی و مهارت افزایی. کشور به این نگاه نیاز دارد.
این خبر تکمیل می شود.