ذوق زدگی بایدن برای ملاقات با همتای چینی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ + فیلم

به گزارش ایرنا، فیلم های منتشر شده از لحظه دست دادن و ملاقات جو بایدن با شی جینپینگ ، نشان می دهد که بایدن درحالی که لبخند هم به لب دارد، لحظاتی را برای رسیدن به شی ، به سمت او می دود؛ رفتاری که در تشریفات و آداب دیپلماتیک چندان مرسوم نیست و برداشت هر بیننده ای این است که رئیس جمهوری آمریکا برای انجام این ملاقات کاملا ذوق زده است.

شی با اشاره به روابط دو کشور اعلام کرد: در شرایط فعلی  روابط میان دو طرف در شرایط نامناسبی قرار دارد و این مساله به نفع ما نیست.

شی افزود دو طرف باید برای توسعه روابط میان چین و آمریکا تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد اگرچه تا کنون چندین گفتگوی از طریق مجازی، گفتگوی تلفنی و مکاتبه میان دو طرف انجام شده است ولی هیچ کدام به اندازه گفتگوی رو در رو تاثیر گذار نیست.

شرایط سخت انتخابات اخیر کنگره برای بایدن و حزب دموکرات، باعث شد تا جو بایدن آن گونه که باید، نتواند با یک پشتوانه سیاسی و مردمی قوی در اجلاس بالی شرکت کند اما در سوی دیگر، شی جینپینگ در هفته های اخیر بار دیگر و برای سومین بار متوالی(برای نخستین بار در تاریخ چین) ، به عنوان دبیرکل حزب حاکم کشورش انتخاب شد؛ رویدادی که در سیستم حکومتی چین بسیار مهم شمرده می شود و شخصی که به عنوان دبیرکلی حزب انتخاب می شود، از پشتوانه سیاسی و مردمی بسیار قوی برخوردار است.

بایدن نیز نیز در این ملاقات گفت بشریت با چالش های بی سابقه ای روبرو است و جهان در تقابل قرار گرفته است.

در مقابل، رئیس جمهوری چین در محلی که برای دست دادن دو رئیس جمهوری مشخص شده و پرچم های دو کشور نیز در آنجا قرار داده شده است، در جای خود ایستاده درحالی که بایدن دوان دوان و با گام های سریع به سمت او می آید. 

بایدن خاطرنشان کرد: ما فرصت های زیادی در پیش رو داریم و می توانیم اختلافات خود را با چین حل و فصل کنیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84944500/%D8%B0%D9%88%D9%82-%D8%B2%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D9%84%D8%A7%D8%B3-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین روز دوشنبه در ملاقات جو بایدن همتای آمریکایی اش با تاکید بر اینکه جهان نظاره گر روابط پکن و واشنگتن و رفتار آنها در قبال یکدیگر است، گفت: باید از بروز هرگونه درگیری میان چین و آمریکا جلوگیری شود.

ذوق زدگی بایدن برای ملاقات با همتای چینی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ + فیلم

ذوق زدگی بایدن برای ملاقات با همتای چینی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ + فیلم

شی گفت بدون شک جلسه دو جانبه ما توجه جهانیان را به خود جلب می کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد از هرگونه درگیری میان واشنگتن و پکن جلوگیری شود.

رئیس جمهوری چین تصریح کرد چین و آمریکا بایستی به تاریخ به عنوان آینه ای به عنوان چراغ راه آینده بنگرند.

وی افزود: باید با تمام کشورها به گونه‌ای همکاری کنیم تا امید به صلح و ثبات را افزایش دهیم و بر بحران ها غلبه کنیم.

رئیس جمهوری چین تصریح کرد من مشتاقانه منتظر همکاری با رییس جمهور ی امریکا هستم تا روابط را به مسیر درست برگردانم و به دو کشور و جهان خدمت کنم.

وی گفت: جهان انتظار دارد چین و آمریکا  نقش مهمی در حل و فصل تغییرات اقلیمی و مشکلات مربوط به امنیت غذایی ایفا کنند.