دیزل ژنراتور چیست؟

فیلتر روغن مانند فیلتر روغن تمامی موتور های دیگر عمل تصفیه و پاکسازی روغن موتور را انجام میدهد. این دستگاه از طریق سنسور های که بر روی موتور هست وضعیت کنونی دستگاه را به شما نشان میدهد که کمک بسیار زیادی در تولید و تعمیر موتور میکند. تابلوی کنترل موتور دیزل: این تابلو معمولا شامل سوئیچ استارت موتور، نشاندهنده های دمای آب و روغن، نشاندهنده فشار روغن و نشانگر وضعیت شارژر باتری است. دیزل ژنراتور ها معمولا با توجه به میزان بار الکتریکی (Electrical Load) که قرار است تامین کنند انتخاب می شوند. یک نیروگاه جزیره ای در نظر گرفته شده برای منبع توان اصلی، یک اجتماع مجزا (توان اصلی) غالباً دارای حداقل سه ژنراتور دیزل خواهد بود، که از هر دوی آن ها انتظار می رود که بتوانند بار مورد نیاز را حمل کنند.

آیا برای صدای دیزل ژنراتور نیاز به اطاقک ضد صدا است؟

همچنین ممکن است با یک پنل ATS برای کارکرد خودکار برق شبکه استفاده شود. با توجه به انتقادات صورت گرفته به کارکرد این وسیله ها و موقعیتی که بیماران بیمارستان دارند قطع برق گزینه ی مناسبی نیست. سوخت دیزل ارزانتر از بنزین است و کارکرد آنها ارزانتر است. حتما نام دیزل ژنراتور را شنیدهاید و ممکن است برای استفاده در منازل شخصی، صنایع مختلف، سازمانها و موارد دیگر، به دنبال خرید یک دیزل ژنراتور باشید. به عبارت دیگر کانوپی وسیله ای است که برای کاهش صدای ناشی از کار کردن دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد. آیا برای صدای دیزل ژنراتور نیاز به اطاقک ضد صدا است؟ در محیط های کنترل شده، پایین نگه داشتن سطح سر و صدا یک ضرورت و امر ضروری است.

قیمت دیزل ژنراتور

کلیه قطعات تشکیل دهنده یک دیزل ژنراتور در یک اتاقک قرار میگیرد که به آن کانوپی دیزل ژنراتور میگویند. قسمتی اولی که در عکس مشاهده میکنید به آن ریل سوخت میگویند که در اینجا سوخت قبل از اینکه به سوزن انژکتور برسد قرار میگیرد. در این مطلب به پاسخ این سوال که قبل از خرید دیزل ژنراتور باید از خود بپرسیم ” دیزل ژنراتور چیست ؟ 6. یکی از نکتههای مهم در انتخاب دیزل ژنراتور این است که میتوانید بهجای استفاده از یک ژنراتور بزرگ از دو ژنراتور کوچک استفاده کنید که اگر زمانی یکی از دیزل ژنراتورها نقض فنی پیدا کرد، دیگری به خوبی به کار خود را انجام دهد و بتواند برق مورد نیاز شما را تامین کند.

به طور پیوسته در جاهای که منبع اصلی برق وجود نداشته باشد، دیزل ژنراتور نقش منبع اصلی برق را دارد و به صورت پیوسته استفاده می شود. مصرف ۱ لیتر گازوئیل به طور متوسط ۷ کیلوگرم CO2 تولید می کند. جهت تعیین میزان بار الکتریکی مصرفی، ابتدا لیستی از مصرف کننده ها تهیه کرده و سپس آنها را به دو دسته ی سه فاز و تک فاز تقسیم بندی کنید. عملیات استخراج از معادن زیرزمینی در تجهیزات دیزل خلاصه می شود از جمله تجهیزات استخراج مواد و کامیون بار می باشد. گاز های خروجی اگزوز موجب کشش و تخلیه گرد و خاک داخل گردگیر می شوند و حالت خود تمیز کنی را به وجود می آورد. در حالت اتوماتیک دیزل ژنراتور مربوطه در صورت قطع و وصل برق شهر، به وسیله تابلو برق چنج آور کار میکند و به صورت اتوماتیک روشن و خاموش میشود و فقط نیاز به سرویس و نگهداری دارد.

کاربرد دیزل ژنراتور

آلترناتور به زبان ساده وسیله ایست که انرژی مکانیکی چرخشی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند که اینکار توسط دو قسمت اصلی آلترناتور یعنی سیم پیچی ثابت و سیم پیچی چرخشی انجام میشود. اما اگر از دیدگاه فنی، دیزل زنراتور وسیله ای است که از دو قسمت اصلی یعنی موتور دیزلی و آلترناتور (ژنراتور) تشکیل شده است و بوسیله آن میتوان با سوخت دیزل یا همان گازوئیل در مقیاسهای متفاوت برق تولید کرد. دیزل ژنراتور یا موتور دیزلی در انواع مختلف خود، در صنایع گوناگونی کاربرد دارند. دوام: موتورهای دیزلی در محیط کار بسیار سخت هستند و در شرایط مختلف محیطی در برابر سایش و آسیب، مقاومت بالایی دارند. موتورهای دوزمانه از لحاظ ساختاری سادهترند اما موتوهای چهارزمانه کارایی بیشتری دارند.

در این مقاله جزئیات بیشتری از دیزل ژنراتورها بررسی خواهیم کرد. اگرچه دیزل ژنراتور از نظر قیمت ارزانتر است، اما هزینه نصب ممکن است زمان بیشتری را صرف کند و هزینه بیشتری نیز داشته باشد. با این حال ، موتور دیزل ژنراتور OHV نیز گران تر از موتورهای دیگر است. چرخه تنزل به این معناست که موتور بزودی بطور تغییر ناپذیری آسیب میبیند و ممکن است هرگز شروع بکار نکند و زمان طولانی تری قادر نخواهد بود که به تمام توان زمانی که نیازمند است، دست یابد. استفاده تحت بار زیر حد مجاز بهناچار نه تنها باعث دود سفید از سوخت نسوخته میشود بلکه با گذشت زمانهای بیشتر، با دود آبی روغن کاری سوخته نشتی از رینگهای پیستون قدیمی آسیب دیده همراه خواهد شد و دود سیاه نیز حاصل از خرابی تزریقکننده هاست. ممکن است یک نواره ترمو استاتیک نیز به عنوان ورودی در آن به کار رفته باشد تا مثلا دمای یک کوره را کنترل کند.

برای مثال دربی وجود دارد که دسترسی به صفحه کنترل دیزل ژنراتور را ممکن میسازد. حتی مزارع ممکن است به موتور برق یا دیزل ژنراتور پشتیبان نیاز داشته باشند تا انرژی لازم برای انکوباتورها، هواکشها و سایر سیستمهای پشتیبانی را برای ایمن و سالم نگه داشتن دام فراهم کنند. ژنراتور یا همان دینام (همچنین به عنوان “genhead” شناخته می شود.) بخشی از ژنراتور گازوئیلی است که از ورودی مکانیکی عرضه شده توسط موتور دیزل ژنراتور، خروجی برق حاصل می نماید. همچنین این تابلو ها می توانند شامل برد کنترل مخصوص با قابلیت استارت اتوماتیک به هنگام قطع برق شهر باشند (در تابلو های برق امرجنسی). سوخت در محفظه احتراق به گازهای مضر تبدیل می شود که به دفع این گازهای مضر می پردازد.

برخلاف موتورهای بنزینی، موتور دیزل از گرمای تراکم برای احتراق و سوزاندن سوختی که به محفظه تزریق شده است استفاده می کند. ژانراتور مورد استفاده در دیزل ژنراتور چیست ؟ دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی برای انواع وسیله نقلیه دارد ؟ شارژر اتوماتیک باتری یکی از اجزای تشکیل دهنده تابلو برق دیزل ژنراتور است و یک وسیله الکترونیکی کوچک بوده که درون تابلو ژنراتور جهت نظارت بر خروجی برق باتری و شارژ باتری دیزل ژنراتور نصب میگردد. شاسی: شاسی قطعه ای است که تمامی تجهیزات یک دیزل ژنراتور بر روی آن نصب و مونتاژ می شود. در حین مونتاژ تمام متعلقات نیز به آن اضافه خواهد شد. همچنین در انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب باید پارامتر هایی نظیر ارتفاع از سطح دریا و دمای محیط نصب دیزل ژنراتور را نیز در نظر گرفت. سطح شیب تانک دیزل ژنراتور همیشه باید قبل از پر شدن و همچنین هنگام استفاده از آن کنترل شود.

عدم هماهنگی قبل از اتصال می تواند باعث جریان اتصال کوتاه بالا یا ساییدگی و ناپایداری در ژنراتور و یا switchgear شود. قبل از اینکه ، رابطه بین الکتریسیته و مغناطیس کشف شود مولدهای الکترواستاتیکی کشف شدند که از اصول الکترواستاتیک برای تولید انرژی الکتریکی استفاده میکردند. معدن : دیزل ژنراتور ها به طور گسترده در عملیات استخراج معادن در سراسر جهان استفاده می شود. خاموش و روشن کردن دیزل ژنراتور: شما می توانید از طریق کنترل پنل دیزل ژنراتور نحوه خاموش و روشن شدن آن را مدیریت و در زمان قطعی برق به طور خودکار ژنراتور را روشن و وارد مدار کنید. ژنراتور: تولید توان الکتریکی دیزل ژنراتور را بر عهده دارد و انرژی اولیه خود را از موتور می گیرد و تبدیل به انرژی الکتریکی می کند. ژنراتورهایی که در دیزل ژانراتور مورد استفاده قرار می گیرد بر اساس نیاز پروژه تعیین می شوند. زمانی که لوازم برقی مورد استفاده را لیست کردیم.

ابتدا نام مصرف کننده ها را لیست کنید . دیزل ژانراتور کوچک که توان آن تا 250 کیلو وات می باشد علاوه بر تامین و تولید برق اضطراری می تواند نیاز نیروگاه را در زمان اوج مصرف مصرف به طور مستمر و مداوم نیز تامین کند. همچنین بسته به نیاز و شرایط دارای تجهیزات جانبی دیگری نیز مشاهده سایت هست. نحوه کار دیزل ژنراتور به این صورت است که موتور دیزل با تبدیل سوخت دیزل به انرژی مکانیکی موجب چرخاندن میل لنگ شده و در واقع با انتقال انرژی حاصل شده از طریق احتراق به میل لنگ، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای ژنراتور را تولید می کند. همکاری مشترک این دو کشور در تولید محصول دیزل ژنراتور منجر به ارایهی یک ژنراتور دیزلی با کیفیت و با قیمت مناسب شده است که سهم بسیار قابل توجهی از بازار مصرفکنندگان ژنراتور را نیز به خود اختصاص داده است.

دیزل ژنراتور چیست

دیزلها برای دلایل دیگری نیز خریداری شدهاند، اما باید برای حصول اطمینان بهطور کامل آزمایش شود. در این زمان ضریب توان الکتریکی ژنراتور نیز باید مشخص شود.علاوه بر مقدار نامی KVA، یک مولد دارای ولتاژ، جریان الکتریکی، فرکانس، سرعت، تعداد فازها، تعداد قطبها، جریان میدان، ولتاژ تحریک، حداکثر حد مجاز افزایش دما و … کشتیها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از دیزل ژنراتور بایگانیشده در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine نه فقط برای تأمین برق روشنایی بلکه برای تأمین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده میکنند. اغلب ماشین های سنگین ، ماشین های نظامی ، قطارها و حتی کشتی ها علاوه بر تامین نیروی برق و محرکه از ژنراتور استفاده می کنند. برای ثابت کردن ولتاژ ورودی در مدار و برق ورودی به وسایل الکتریکی، از وسیلهای به نام تنظیمکننده ولتاژ و یا رگولاتور استفاده میشود.

انواع دیزل ژنراتور

ژانراتور می تواند انرژی مکانیکی از موتور دیزل را به جریان الکتریکی یا برق مبدل کند. هنگامی که هر دو جز با هم کار میکنند، یک حرکت نسبی بین میدانهای مغناطیسی و الکتریکی ایجاد می شود که سبب تولید برق میگردد. هدف از محاسبه بار الکتریکی مصرفی ، رسیدن به یک مقدار عددی حتی الامکان دقیق برای محاسبه توان الکتریکی ژنراتور است. دنیای امروزی وابسته به صنعت برق است به همین منظور نبود برق حتی برای چند دقیقه میتواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد. بهطور مثال در انگلستان تعداد ۰٫۵ GWe از دیزلها بهطور منظم استفاده میشوند تا از شبکه ملی حمایت کنند که پیک بار آن ۶۰ GW است. چرا به جای موتور الکتریکی از دیزل ژنراتور استفاده می شود؟

در یک دیزل ژنراتور- توربین ، یک سیال متحرک مانند آب ، بخار ، گازهای احتراق یا هوا ، مجموعه ای از تیغه های نصب شده بر روی شافت را فشار می دهد که شافت را به یک ژنراتور متصل می کند. سوما ببینید تعمیر کار آن موتور دیزل ژنراتور چقدر هست و آیا در شهر شما تعمیرکار آن وجود دارد یا خیر. دستگاهی که مصرف سوخت آن گاز است را ژنراتور گازسوز و دستگاهی که مصرف سوخت آن بنزین است را ژنراتور بنزینی می گوییم. برخی از انواع دیزل ژنراتورها برای مصرف خانگی و فروشگاهی هستند و برق تک فاز تولید میکنند. در اکثر مصارف خانگی از تک فاز و در مصارف صنعتی و تجازی از سه فاز. زیرا این قیمت برای مصارف گوناگون ، مختلف می باشد. یکی از بهترین روشها این است که دیزل ژنراتورها درون اتاقکی بهنام کانوپی قرار بگیرند. در نتیجه برای ایجاد انرژی مکانیکی در ژنراتور بایستی از یک مبدل دیگر به اسم موتور درون سوز استفاده نمود.

از چرخیدن این سیم پیچ چرخشی در درون سیم پیچ ثابت نیروی الکترومغناطیس تولید میشود که در خروجی میتوان نیروی الکتریکی یا همان برق را دریافت کرد . انرژی الکتریکی میتواند در فرایندهایی مانند تولید نور یا گرما به دیگر صورتهای انرژی تبدیل می شود و اساس کار آن مکانیکی است. معیار موتور- معیارهای مختلف نشان می دهد که پارامترهای مهمی مانند فشار روغن، دمای خنک کننده، ولتاژ باطری، سرعت چرخش موتور و دوره عملکرد است. دیزل ژنراتور های تک فاز معمولا در توان های پایین و دیزل ژنراتور های سه فاز در توان های مختلف ساخته میشوند. همچنین مشخص شده است که عمر مفید باتری ها کوتاه است و باعث اسیدی شدن هوا میشوند.

تولیدکنندگان توصیه میکنند از یک برنامه تعمیر و نگهداری مشخص پیروی کنید تا ژنراتور شما در اوج کار کند و عملکرد بدون مشکلی داشته باشد. برای مشخص کردن توان الکتریکیمورد نیاز بهتر است از افراد متخصص کمک گرفت. دیزل ژنراتور های جدید برای کنترل هر چه بهتر وضعیت موتور و ژنراتور و تولید یکنواخت الکتریسیته مجهز به کنترلرهای هوشمندی هستند که به آنها کمک میکند تا ضمن کنترل تمامی قسمتهای موتور و ژنراتور، مدیریت خودکار روشن و خاموش شدن و در مدار قرار دادن دستگاه دیزل ژنراتور را برعهده بگیرد، و برای راه اندازی و کنترل آن دیگر نیاز به حضور نیروی انسانی نباشد. اما با به روی کار آمدن سیستم های آلایندگی ، کنترل سوخت و وضعیت موتور تمامی موتور ها نیازمند این دستگاه شدن. پس از تبدیل شدن از انرژی پتانسیل، انرژی الکتریکی را همیشه میتوان نوع دیگری از انرژی (گرما، نور، حرکت و غیره) نامید.