دلیل رتبه ضعیف برخی معلمان با سنوات بالاتر/ شروع رسیدگی به مدارک از هفته های آینده

ستاری فرد گفت: به نظر می رسد توزیع رتبه ها منطقی است. اگر معلمان اعتراضی داشته باشند، چارچوبی برای ثبت نام در نظر گرفته شده است. رتبه بندی و ارزیابی کار انسانی است و خطاهایی وجود دارد و ما آن خطاها را رد نمی کنیم. روند ارزیابی ما قطعا قابل بازنگری است. ما با مسائلی از جمله مواردی که دارای سالهای طولانی خدمت هستند یا مواردی که مدارک آنها توسط ارزیاب ارزیابی نشده است سروکار داریم. همه اینها مشروط به طرح اعتراض هستند.

چرا برخی از معلمان با نمرات بالا نمره پایین گرفتند؟

هاشمی گفت: میزهای پاسخگویی باید با حضور اعضای واحدهای سنجش، منابع انسانی و ارزیابی عملکرد تشکیل شود و به سوالات معلمان در این زمینه پاسخ داده شود و دغدغه آنها برطرف شود. ، در هفته های آینده اسناد را می شنویم و شروع به رسیدگی خواهیم کرد و به سمت قانون و عدالت حرکت خواهیم کرد.

ستاری فرد بیان کرد: خود را موظف می دانیم که به ایرادات همکاران پاسخ دهیم و برخی از مشکلاتی که تذکر داده شده را برطرف خواهیم کرد. ما خود را متعهد می‌دانیم که نسبت به اعتراضات همکاران خود اقدام کنیم، از این رو در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فناوری و ارزیابی، عملکرد و اندازه‌گیری گام‌هایی برای انجام آن برداشته شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس رفتارها و فعالیت های معلمان را تشریح و ارزیابی کردند و برای استانداردسازی رفتارهای استانداردی در نظر گرفته شد تا مدیران مدارس با توجه به فعالیت معلمان یکی از سطوح فعالیت را انتخاب کنند. مانند؛ خوب صحبت کنید، خوب گوش کنید، مفاهیم را منتقل کنید و غیره. در نظر گرفته شد و با این مثال ها در سیستم، شرح رفتار سنجیده شد و به نمره تبدیل شد که به معنای امتیاز مستقیم برای مدیر نبود.

به گزارش ایسنا، روند رتبه بندی معلمان پس از مدتی چند ماه و شروع رسمی بارگذاری مدارک و مدارک توسط معلمان در مرداد ماه 1401 آغاز شد و در نهایت وزارت آموزش و پرورش در 31 اسفندماه اعلام کرد که رتبه بندی نهایی 930 هزار معلم بازنشسته و فعال است. با توجه به طبقه بندی، صادر شده است.

وی تصریح کرد: کارنامه مفصلی در اختیار معلمان قرار می گیرد که ارزیابی های انجام شده در رتبه بندی معلمان را در اختیار معلمان قرار می دهد و بر اساس این نتایج معلمان می توانند مسیر مورد نیاز خود را برای رشد و توانمندسازی خود برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: خودارزیابی معلم ملاک ارزشیابی نبود، بلکه هدف ما آشنایی معلمان با روند نمره دهی بود تا بدانند در مرحله نمره دهی چه فرآیندهایی وجود خواهد داشت و چگونه یادداشت می شود.

زارعی گفت: رتبه 3 باید به تصویب اعضای هیأت ممیزی استان می رسید و برای رتبه های 4 و 5 هیأت حسابرسی مرکزی باید تأیید می کرد، بنابراین فرآیندهای بررسی اسناد در هر دو شورا بررسی شد و این روند طی شده است. برای هر همکار انجام می شود.

صادق ستاری فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش وی همچنین با بیان اینکه درجه بندی آغاز و پایانی ندارد، درجه بندی سیستمی است که در طول خدمت همه همکاران ادامه دارد و تمام تلاش ما بر این بوده که از قانون استفاده کامل داشته باشیم، گفت: در سال دوم هستیم. طبقه بندی و متن قانون این است که در سال سوم همکاران باید دوباره بررسی شوند. مراحل رتبه بندی همچنان ادامه دارد و کلیه همکاران شامل خواهند شد. رتبه همکاران باید در این مرحله در پایان اسفندماه اعلام می شد.

سال 1401 اولین سال اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان بود و در روزهای پایانی اسفندماه اعلام شد که تمامی معلمان نمرات نهایی خود را دریافت کرده اند و از ابتدای سال آینده بر اساس آن پرداخت حقوق انجام می شود. از دستورات رتبه بندی نهایی

معلمانی که گواهینامه آنها به هیئت بازرسی نرسیده بود نمره ندادند

زارعی با اشاره به اینکه برخی از همکاران با چندین سال سابقه نمرات پایینی کسب کردند، گفت: امتیاز ارشد معلمان با 30 سال سابقه حرفه ای 60 امتیاز و مدرک تحصیلی حداکثر 80 امتیاز است و مطمئن هستیم که همکاران با داشتن دیپلم دبیرستان یا تجربه حرفه ای دارای صلاحیت بالایی هستند.بسیاری از کسانی هستند که باید این مدارک را با استفاده از مدارکی که به دست آورده اند ارائه دهند.

وی گفت: ممکن است پس از قضاوت ها و تعیین رتبه، خطای انسانی رخ داده یا مشکلی در سیستم ایجاد شده باشد. بررسی می شود و قسمت هایی که نیاز به مدارک نداشتند در این مرحله نیازی به بارگذاری مدارک ندارند اما اسنادی که قابلیت بارگذاری مدارک را داشتند در مرحله اعتراض قابل بارگذاری هستند.

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی در تمامی مراحل به صورت سیستمی انجام شده و تمامی سوابق ثبت می شود که در قالب بانک کامل موجود است، گفت: همه موضوعات قانون رتبه بندی در این طرح گنجانده شده و داریم. برای هیچ فرد یا گروهی استثنا قائل نشده و همه آنها به یک شکل بررسی شده اند. کلیه مراحل رتبه بندی بر اساس قانون و ظرفیت قانونی انجام شد و از ظرفیت داخلی آموزش و پرورش و معلمان در رتبه بندی استفاده شد و ارزیابان حرفه ای متعلق به همکاران ما در آموزش و پرورش بودند و در این فرآیند دخیل نبودند. خارج از سیستم آموزش و پرورش.

سجاد سیاح، رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه اعتراض معلمان به نمرات اعلامی دو بند ارائه شده است، در قسمت اول همکاران می توانند آن نمونه ها را در قسمت نمونه هایی که به آن اعتراض دارند بنویسند و موارد جدید را ارائه نکرده ایم. در این مرحله آپلود کنید و برنامه ریزی می کنیم که در صورت نیاز به همکاری جهت اخذ مدارک به آموزشگاه و ادارات با توجه به تعطیلات پیش رو از نظر کمبود وقت دچار مشکل نشوند. اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: برای رسیدگی به اعتراضات یک فرآیند سه مرحله ای را تعیین کرده ایم. مرحله اول ثبت اعتراض است که 10 روز مهلت دارد. AT مرحله دوم مجوز اصلاح برخی اسناد است به فرد می دهیم و در مرحله سوم رسیدگی به شکایات آغاز می شود و با استفاده از ظرفیت کارگروه ها در سطح منطقه، پرونده ها بررسی می شود و معاونان مناطق بر اساس اساسنامه کمیسیون های رسیدگی، کارگروه هایی تشکیل می دهند و شروع به رسیدگی به ایرادات می کنند که در صورت وجود، رسیدگی می شود. نیاز به بررسی اسناد و مدارک

رسیدگی به اعتراضات درجه بندی مشروط به ثبت

روند اسناد در هفته های آینده آغاز خواهد شد

بررسی همکاران در سال سوم اجرای درجه بندی

وزیر آموزش و پرورش نیز در آخرین اظهار نظر خود درباره رتبه بندی سال گذشته گفت: رتبه بندی آغاز شده و امسال در حدود اعتبارات تعیین شده پرداخت می شود. از سال آینده (1402) حقوق همکاران با توجه به رتبه آنها به طور کامل پرداخت می شود. اعتراض حق همکاران من است. در سیستم برنامه ریزی شده، کل فرآیند ثبت می شود. همکاران و دستگاه های نظارتی نیز می توانند ببینند.
منشأ اعتراضات از دو چیز است. اول اینکه ممکن است برخی از امتیازها به فرد تعلق نگرفته باشد یا کمتر دریافت کرده باشد. اما بیشتر ایرادات مربوط به این است که همکاران به دلیل مشغله کاری قانون، آیین نامه و دستورالعمل را به دقت مطالعه نکرده و مدارک را با دقت دانلود نکرده اند.

وی افزود: با توجه به فشار و حجم کار ممکن است رضایت همکاران را جلب نکرده باشیم، لذا امسال تظاهرات مورد بررسی ویژه قرار می گیرد و به دنبال استیفای حقوق همه همکاران خواهیم بود.

وی افزود: حمایت های رئیس جمهور و تذکرات مکرر وزیر آموزش و پرورش باعث شد تا بتوانیم مرحله استقرار رتبه را انجام دهیم.

سید مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش وی با بیان اینکه قانون رتبه بندی معلمان اولین تجربه در آموزش و پرورش بود، گفت: مبنای رتبه بندی خوداظهاری معلمان بود و مدارک ارائه شده توسط معلمان توسط مدیر مدرسه بررسی شد. تمام تلاش اعضای شورای بازرسی استانی و مرکزی بر این بوده است که تمامی ارزیابی ها براساس مستندات ارائه شده باشد و صحت نظر کافی برای احقاق حقوق معلمان وجود داشته باشد. طبق مفاد قانون، معلمان می توانند نسبت به نمرات کسب شده اعتراض کنند و هدف ما کمک به معلمان برای احقاق حقوق قانونی خود است.

در این بین معلمان از نمرات گزارش شده خود گلایه کرده اند و معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حجم نارضایتی معلمان از نمرات گزارش شده خود، گفت: از زمان مشاهده رتبه برای معلمان 10 روز تعیین می شود. در سیستم تا بتوانند اعتراض خود را مطرح کنند.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه 3 اسفندماه، مسئولان وزارت آموزش و پرورش و اعضای کمیته حسابرسی رتبه بندی جلسه ای مجازی با مدیران برگزار کردند و جزئیات رتبه بندی و روند رسیدگی به اعتراضات را ارائه کردند.

سؤالات معلم باید پاسخ داده شود

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401122719108/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A9

وی افزود: به مدیران مدارس مرجع که باید مدارک بارگذاری شده را با اصل مدارک تطبیق می دادند اعتماد کردیم که این مدارک از نوع شایستگی بوده و سایر مدارک مانند گواهی تحصیلی، ارزشیابی معلمان و …. در دسترس بودند. در سیستم در مرحله بعد، ارزیابان اسناد را بررسی می کنند. ارزیابان توصیف رفتار را با نمونه هایی از رفتار بررسی می کردند و اگر همکاری در آن زمینه امتیاز می گرفت، باید بررسی می کردند که چه شواهدی در زمینه های دیگر در آن حوزه دارد. ضمناً در صورتی که ارزیابان به این نتیجه برسند که سندی در ارتباط با این اقدام وجود ندارد، کدهایی را برای اعضای کمیته حسابرسی درج می کنند. اعضای کمیته حسابرسی با توجه به نظر ارزیابان رسیدگی را انجام داده و در صورت وجود مغایرت، پرونده را به ارزیابان ویژه ارسال می کنند.

وی افزود: همانطور که قبلا گفته شد، همکاران مدارک خود را به صورت دقیق بارگذاری کنند تا ایرادی نداشته باشد و همکاران آنچه را که حق دارند دریافت کنند.