دستیابی به تولید 23 درصدی املاک آموزشی مازاد در سال 1401 / تمرکز بر تکمیل پروژه های خیریه نیمه تمام

وی تعداد مدارس نیازمند بازسازی و نوسازی را قابل توجه دانست و افزود: استفاده از ظرفیت خیرین در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد. تسریع در ساخت و ساز و استفاده از مصالح صنعتی برای سرعت بخشیدن به ساخت و ساز نقش مهمی در ترغیب و جذب خیرین به مدرسه سازی دارد و این راهکار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 70 درصد مدارس خوب کشور در مناطقی است که نیازی به مدرسه نیست و توجیه مناسب و مناسب برای آن وجود دارد. ساخت مدارس در مناطق مورد نیاز باید مورد توجه قرار گیرد. به منظور انجام پروژه های خیریه مدرسه سازی با پیشرفت فیزیکی بیش از 75 درصد، انعکاس امکانات در حال رصد است.

وی افزود: از محل تولید مدارس و املاک مازاد آموزشی می توان اعتبار ساخت مدرسه چند کلاسه را به اعتبار ساخت مجتمع آموزشی افزایش داد. بهره وری مبنای افزایش اعتبارات در ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402012612952/%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%DB%B2%DB%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B1-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان محمدی در سفر به استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه بهره وری مدارس مازاد و املاک آموزشی باید به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: بهره وری مدارس و املاک مازاد آموزشی ارزش افزوده ایجاد می کند و در نهایت دانش آموزان نقش اول را خواهند داشت. ذینفعان این طرح

وی یادآور شد: خیرین تاکنون 5260 میلیارد تومان در حوزه مدرسه سازی در سال 1401 تعهد کرده اند و هدف خیرین برای مدرسه سازی در سال آینده 16 هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدرسه گفت: محدوده ساخت مدرسه خیرساز باید به اجزای کوچکتر تبدیل شود و ساخت و ساز توسط میدان متری انجام شود تا مشارکت در ساخت و ساز افزایش یابد. مدرسه. ضمناً فرهنگ سازی در حوزه پرداخت عزاداران متوفی باید در حوزه مدرسه سازی مورد توجه قرار گیرد.

خانم محمدی همچنین در دیدار با جمعی از خیرین مدارس و گروه های جهادی این استان گفت: در طرح تولید مازاد کالای آموزشی هیچ گونه کالای خیریه و وقفی به فروش نمی رسد. ارزش افزوده محل تولید مازاد املاک آموزش و پرورش با اولویت انجام پروژه های خیریه نیمه تمام هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید املاک آموزشی مازاد نقش مهمی در تبدیل املاک بلااستفاده به سرمایه گذاری و تولید ارزش افزوده دارد و این راهکار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. بر اساس گزارش ها، استراتژی تولید دارایی مازاد در سال 1400 به میزان 1 درصد و در سال 1401 به میزان 23 درصد محقق شد و دستیابی به این استراتژی باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تولید املاک مازاد آموزشی نقش مهمی در تبدیل املاک بلااستفاده به سرمایه گذاری و ارزش افزوده دارد و این راهکار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. : بر اساس گزارش ها، استراتژی مازاد تولید ملک در سال 1400 به میزان 1 درصد و در سال 1401 به میزان 23 درصد محقق شد و دستیابی به این استراتژی باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان افزود: اولویت ما در این سفر باید برنامه ریزی و هماهنگی برای جذب اعتبارات به منظور تکمیل نیمه تمام آموزشی استان باشد. برنامه ریزی ها و با بررسی، هماهنگی و بررسی باید از ظرفیت های اعتباری سفر دوم ریاست جمهوری عادلانه استفاده شود.