درباره دستگاه هواساز آپارتمانی زنت توسعه تجارت افروز جم-بتا تهویه

این نوع فیلتر در کلاس بازدهی F5 تا F9 تولید می گردد و در تهویه مطبوع و صنعتی ، از جمله دستگاه هواساز ، کاربرد وسیعی دارد. هر کی از کلاس های بازدهی دارای راندمان مشخصی در فیلتراسیون گرد و غبار با بزرگی 1 میکرون مورد استفاده قرار می گیرند . این فیلترها جز دسته فیلترهای راندمان بالا می باشند و عموما راندمان این کیسه ها از 45 درصد تا 85 درصد متغیر است. هواساز یکی از تجهیزهای مهم در سیستم تهویه مطبوع به حساب می آید .

هواسازهایی با الزامات ویژه در طراحی و ساخت که می توانند هوای کاملاً استریل و تمیزی (عاری از گرد و غبار، ذرات معلق و مواد آلاینده) را برای فضاهایی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه های ابزار دقیق و اتاق های تمیز تأمین کنند. از جمله این الزمات، استفاده از پروفیل های ترمال بریک در تولید فریم دستگاه، ساخت جداره داخلی بدنه از ورق استیل و با گوشه های منحنی، استفاده از فن های بدون پولی و تسمه و استفاده از فیلترهای بیشتر و حساس تر می باشد. در هوارسان هایژنیک، می بایست تنها از هوای تازه برای هوادهی دستگاه استفاده نمود؛ بنابراین در این نوع سیستم، جهت بهره بردن از انرژی هوای خروجی از ساختمان، فقط می توان از سیستم بازیافت حرارت استفاده نمود. عموما در متون خارجی و انگلیسی اگر بخواهید در مورد هواساز تحقیق کنید باید از عبارت Air Handling Unit یا همان AHU استفاده کنید. حالا که به چند صورت مختلف در مورد دستگاه هواساز صحبت کردیم، گفتیم بد نیست که بدانید هواساز به انگلیسی چه می شود و چه املایی دارد. با دانستن این مطلب، سرچ در منابع انگلیسی برای شما راحت تر خواهد شد.

زمستان نسبت به تمیزی و کیفیت هوا نیز اقدام موثری انجام دهید. آب توسط نازل به قطرات ریز تبدیل می شود و در هوا انتشار می یابد. کانال هايش از کويل هاي گرمايش مجدد استفاده شده باشد، خواهد بود. تجهيزات فن – کويل اين تجهيزات در اين بخش مورد بحث قرار گرفته اند . از این که تا انتها ما را همراهی کردید، صمیمانه شرکت برودت تهویه آسایش نسیم تشکر می کنیم.

  • مقاله اواپراتور چیست می تواند به خوبی به یاری این گرامیان بشتابد زیرا توسط کارشناسان مانا تهویه نقش جهان نگاشته شده است.
  • شما باید در هنگام خرید دستگاه هواساز متراژ محیط را در نظر بگیرید و بر اساس آن دستگاه هواساز خود را تامین نماید.
  • ظرفیت برودتی کویل سرمایشی یا ظرفیت حرارتی کویل گرمایشی در اصل همان میزان انتقال انرژی گرمایی از هوا به سیال داخل کویل در واحد زمان می باشد .
  • لازم به ذکر است که از این اتاقک به منظور مکش هوای تصفیه تولید شده و دمیدن آن در فضا استفاده می شود.

در هوارسان همانطور که گفتیم علاوه بر دما، رطوبت نیز تنظیم می شود. برای این کار، از دستگاه ها و ساختارهای مختلفی برای رطوبت زنی یا رطوبت زدایی استفاده می شود. تفاوت این دستگاه ها در هواسازهای مختلف خود باعث شده است تا دسته بندی مشخصی از هواسازها بر اساس رطوبت زن ایجاد شود. از جمله تجهیزات رطوبت زنی می توان به انواع اسپری آب، تشت بخار و شبکه بخار اشاره کرد. نوع دیگری از تقسیم بندی انواع هواسازها، بر اساس نوع موتور فن آن ها است. بر این اساس هوارسان هایی که با موتور فن معمولی ساخته می شوند، از هواسازهایی که با موتور فن اینورتر یا دور متغیر استفاده می کنند، مجزا می شوند.

هم­چنین سیستم رطوبت‌گیری در دستگاه هواساز توسط کویل سرمایشی با استفاده از آب سرد و از طریق کاهش دمای سطح کویل تا دمای شبنم هوا انجام می‌­پذیرد. در روش دیگر رطوبت‌گیری از طریق قرار دادن گردانه بزرگی حاوی مواد شیمیایی جاذب رطوبت نظیر اتیلن گلیکول در مسیر هوای عبوری و چرخش آن توسط الکتروموتور استفاده می­شود. هواساز همان طور که در مقاله توضیح داده شده است دستگاهی برای تامین هوای مطبوع و سالم با دستیابی به دما و رطوبت مناسب بوده و یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع که در مسیر چیلر و بویلر با کانال هوا قرار می‌گیرد. HEPA FILTER که مختصر شده کلمه Filter High Efficiency Particulate Air ( فیلترینگ ذرات هوا با عملکرد بالا) بوده ، یکی از مهم ترین نوع فیلترها در سیستم ها تهویه مطبوع یا تصفیه هوا می باشد . این نوع فیلتر عموما براساس نوع طراحی و آنالیز هوا مورد استفاده قرار می گیرد .

این هوا روی لوله ‌های اواپراتور سرد جریان دارد و هوا را خنک می ‌کند در حالی که یک رطوبت ‌گیر رطوبت اضافی را از بین می ‌برد. مخصوص امكان هوادهی با دما و رطوبت‌های مختلف به مناطق متفاوت وجود دارد. اگر بخواهیم برای سیتم تهویه‌هایی همچون هواساز و چیلرها نامی را معرفی کنیم بدون شک اسم ویلیس کریر سهم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

درباره دستگاه هواساز آپارتمانی زنت توسعه تجارت افروز جم-بتا تهویه

یک موردی که کمابیش به آن اشاره کردیم، نکات مربوط به ابعاد هواساز می باشد. مشخصا از روی شکل ظاهری آن این قضیه کاملا آشکار است، اما منظور ما چیز دیگری است. شما به عنوان یک کارفرما یا خریدار هواساز، نخست لازم است ابعاد پروژه خود را تعیین کنید. یک دستگاه هواساز در ابعاد متفاوتی ساخته و پرداخته می شود که با توجه به کاربری و نوع پروژه، مدل آن تعیین می گردد.

نحوه کار دستگاه هواساز

یکی از تجهیزات بسیار مهم و کاربردی و البته بدون جایگزین جهت تهویه مطبوع تابستانی و زمستانی دستگاه هواساز یا هوارسان است. از دمپر برای کنترل هوای ورودی و دمای خروجی دستگاه هواساز استفاده می شود که در دو نوع دستی و برقی طراحی می شوند. هرچه فیلترهای بکار رفته در هواساز بیشتر باشد هوای خروجی از آن تمیزتر می شود. کنترل ظرفیت هواساز به وسیله موتور دمپر هوای تازه ورودی و برگشتی که با توجه به دمای محیط و فرمان ترموستات میزان اختلاط هوای تازه با هوای برگشتی از ساختمان کنترل می گردند.

در ادامه ای این مبحث، سعی شده به انواع دستگاه هواساز به طور تمام و کمال اشاره شود. شرکت مانا تهویه نقش جهان، متخصص در طراحی و عرضه مناسب ترین سیستم های برودتی و تهویه مطبوع، مطابق با نیاز واقعی مشتری و امکانات مالی کارفرمایان محترم، آماده ارائه انواع هواساز (معمولی، بهداشتی یا بیمارستانی و سقفی توکار) در ظرفیت های مختلف می باشد. تمامی دستگاه های هواساز قابل ارائه توسط این شرکت، با طراحی دقیق و با استفاده از متریال با کیفیت، تولید می شوند و در صورت وجود تقاضا، کارفرمایان و مشتریان عزیز می توانند از روند تولید دستگاه سفارش داده شده، در محل تولید بازدید کنند.

انتخاب هواساز

اتصال دهانه خروجی هواساز به کانال کشی مطابق ضوابط و قوانین استاندارد باشد. درصورت تعیین دقیق ظرفیت و عایق کاری مناسب دستگاه و لوله ها، مشکلی ندارد و جوابگو است. (اگر برای ساختمان بیش از یك هواساز استفاده می شود باید سهم هر هواساز از بارهای سرمایی و گرمایی كلی مشخص شود). هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو ترجمه کلمه انگلیسی ‏weather maker میباشند که در گذشته این کلمه به هواساز ترجمه شده است. ولی با توجه به اینکه هوا ساخته نمی شود و فقط تحت عملیات مشخص به شرایط بهینه می رسد در نتیجه کلمه هوارسان جایگزین این کلمه شده است. ولی با توجه به اینکه در فرهنگ گفتاری ایران کلمه هواساز جا افتاده است به همین علت بیشتر از کلمه هواساز به جای هوارسان استفاده می شود.

انواع هوارسان براساس محل قرارگیری فن دمنده