دانشگاه نوشیروانی بابل در مدار توسعه‌ی فضای آموزشی

ایسنا/مازندران مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از دریافت مجوزهای لازم برای اجرای طرح توسعه فضای آموزشی و رفاهی در این دانشگاه خبرداد.

“علیرضا میرزا گل‌تبار روشن” در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حوزه مدیریت فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه فعالانه درصدد اجرای دقیق و کامل طرح‌های عمرانی ابلاغ شده از سوی وزارت علوم، اجرای طرح‌های مصوب دانشگاه، پدافند غیرعامل، مسائل مربوط به ایمنی و HSE ، مدیریت سبز، سرویس‌دهی و نگه داری سیستم‌های تاسیساتی دانشگاه است که در این بخش با مدیریت جهادی گام برمی‌دارد.

وی از بهره برداری طبقه اول و همکف ساختمان جدید به عنوان کتابخانه مرکزی در ساختمانی به مساحت حدود ۵۳۰۰ مترمربع اشاره کرد و افزود: طبقه دوم، سوم و چهارم آن با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد به‌زودی بهره برداری و معاونت پژوهشی دانشگاه به این ساختمان جدید منتقل می‌شود.

مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از طرح در حال اجرای پروژه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به مساحت حدود ۷۵۰۰ متر مربع با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: تا حد زیادی نیازمندی‌ها و استانداردهای لازم یک دانشکده در آن رعایت شده است.

این مسئول افزود: پروژه سالن ورزشی به مساحت حدود دو هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۵ درصد که بخشی از این بنا به معاونت دانشجویی اختصاص یافته و مابقی به‌عنوان فضای ورزشی به‌زودی به بهره برداری می‌رسد.

میرزاگل تبار روشن از اجرای پروژه مرکز رشد و فنآور دانشگاه نوشیروانی خبر داد و یادآور شد: به زودی طرح تکمیلی آن نیز اجرایی و فضای کتابخانه قدیمی به فضای اداره کل آموزش و اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه و معاونت آموزشی، تغییر کاربری پیدا می‌کند.

دکتر گل تبار با اشاره به طرح‌هایی که در تابستان و ماه گذشته اجرایی شده است، گفت: بلوک‌های خوابگاه دانشجویی شهید امینیان قدمت زیادی پیدا کرده که بلوک یک خوابگاه شهید امینیان با هزینه حدود سه میلیارد تومان به سیستم خنک کننده VRF مجهز شده و به بهره‌برداری رسیده، هم چنین بلوک یک خوابگاه امینیان به کلی تعمیر اساسی صورت گرفته و تعمیرات اساسی در سرویس‌ها انجام گرفته است.

به گفته این مسئول، آماده سازی فضای فیزیکی مرکز تحقیقات خودروی‌های هیبریدی، بازسازی کلاس‌های درس دانشکده‌های برق، عمران و مکانیک، بازسازی و رنگ آمیزی خوابگاه‌ها، اتصال سیستم فاضلاب دانشگاه به اگو شهری، از دیگر طرح‌های اجرایی دانشگاه است که اخیرا انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یک طبقه اضافه در ساختمان خوابگاه ریحانه به مساحت حدود ۸۰۰ مترمربع در حال اجراست، تصریح کرد: سلف سرویس دانشگاه در حال توسعه و تکمیل است و سرویس تاسیساتی، نمازخانه خوابگاه ریحانه آماده بهره برداری شده و نمازخانه خوابگاه کوثر نیز در حال آماده سازی است.

گل‌تبار افزود: برای رفاه حال دانشجویان این دانشگاه، کمدهای دانشجویی واقع در دانشکده‌ها در حال تعمیر و رنگ آمیزی است. پست برق جدید در داخل سایت خوابگاه شهید امینیان، Gate  ورودی اصلی دانشگاه و نیز طرح تابلو نام دانشگاه در حال نصب است.

مدیر طرح‌های عمرانی و عضو هیات علمی دانشگاه به طرح‌های آینده دانشگاه اشاره کرد و گفت: رایزنی برای اخذ مجوز از وزارت علوم و دیگر سازمان‌های مرتبط برای دو دانشکده مهندسی مکانیک، مهندسی دانشکده شیمی و متعاقب آن برای دانشکده مهندسی عمران، به‌روز رسانی و تکمیل طرح ساماندهی دانشگاه، پیگیری جهت اخذ اعتبار به منظور احداث خوابگاه متاهلین در داخل زمین جنب خوابگاه ریحانه در چندین طبقه و در هر طبقه دارای سه تا چهار واحد آپارتمانی از طرح‌های آتی محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اجرای یک بلوک جدید خوابگاه مجردین در داخل سایت خوابگاه شهید امینیان، طرح پل عابر پیاده مکانیزه و برقی بین سایت اصلی دانشگاه و سایت کتابخانه مرکزی جدید، به روزرسانی و استاندارد سازی سیستم‌های برقی و تاسیساتی آسانسورها، افزایش فضای دفتر پردیس و بین الملل از دیگر طرح‌های اینده این دانشگاه محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اجرای طرح منظر گوشه‌های فاخر دانشگاه با اجرای طرح‌های محوطه سازی و نمادسازی‌ها به منظور معرفی چهره ماندگار تاریخ، دانشمندان و نوآوران برتر جهانی دانشگاه، از برنامه‌های ما در دانشگاه نوشیروانی است، خاطرنشان کرد: توسعه و تکمیل فضاهای آزمایشگاه تکنولوژی بتن، توسعه مرکز بهداشت و مرکز مشاوره دانشگاه، از سری طرح‌هایی است که مجوز اجرای آن دریافت شد.

به گفته دکتر گل‌تبار، انجام معاینات فنی و به‌روزسازی موتورخانه‌های دانشگاه، تکمیل فضای ساختمان مرکز رشد و فناوری دانشگاه، هوشمندسازی اسپلیت‌های خوابگاه دانشگاه، هوشمندسازی و رصد مصرف برق دانشگاه، احداث آلاچیق‌ها در داخل سایت خوابگاه، ایجاد سایبان‌ها و باران‌گیرها در محل تردد در بین دانشکده‌ها و ساختمان‌ها، اجرای طرح‌های پله فرار ساختمان‌ها، اجرای طرح‌ها در راستایHSE   و پدافند غیرعامل، مدیریت سبز و استفاده از نزولات جوی آسمانی در سرویس‌ها و سیفون‌ها، اجرای سایت جدید سرور دانشگاه و اجرای طرح‌های هوشمند به منظور رعایت در مصرف بهینه انرژی‌ها از جمله پروژه‌های آتی دانشگاه است که امیدواریم پس از تامین اعتبارات اجرا و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402080503555/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C