خانه هوشمند چیست مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه و آپارتمان

ماژول سیستم صوتی خانه هوشمند knx دارای بهترین کیفیت صدا و همچنین وسعت صدای چشمگیر می‌باشد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تشکیل مولتی مدیا خانه هوشمند به شمار می‌رود و برای استفاده بسیار توصیه می‌شود. این تجهیزات مهم‌ترین کلید پیاده‌سازی یک خانه هوشمند به شمار ‌می‌روند چرا که بر اساس قابلیت‌های این تجهیزات در درجه اول هوشمندی خانه تعیین شده و سپس قابلیت‌های مختلفی در اختیار اپراتور و ساکنین خانه قرار می‌گیرد. دسته‌بندی‌های مختلفی را می‌توان برای تجهیزات یک خانه هوشمند در نظر گرفت. از سطح هوشمندی گرفته تا دسته‌بندی‌های کیفی و برندی اما در نهایت موضوعی که حائز اهمیت است میزان کارایی و بهینه‌سازی هرچه بهتر تجهیزات بر اساس بودجه هوشمند‌سازی می‌باشد بنابراین انتخاب تجهیزات درست اهمیت بسیار بالایی دارد. در رابطه با دسته‌بندی کلی تجهیزات خانه هوشمند پیشتر صحبت شد قصد داریم تا در رابطه با جزئیات این موضوع مطالبی را به خدمتتان عرض کنیم.

سیستم اتوماسیون هوشمند استخر میزان گرمایش و یا تصفیه آب استخر و جکوزی را بصورت اتوماتیک در طی شبانه روز انجام دهد. جهت صرفه جویی در انرژی می توانید ساعاتی از شبانه روز را که از استخر استفاده نمی کنید تعیین کنید بطور مثال می توانید تنظیمات را طوری انجام دهید که گرمایش استخر از حدود ساعت 9 شب متوقف شود و در ساعت 5 صبح مجدداً شروع به کار کند. اگر ساعت 9 شب گرمایش را متوقف کنید هنوز تا ساعت 10 شب میزان دمای آب مناسب است و اگر ساعت 5 صبح پمپ ها مجدداً شروع به کار کنند حداکثر تا ساعت 8 صبح دمای استخر به میزان دلخواه شما خواهد رسید. ملاحظه می کنید که حدود نیمی از شبانه روز بدون اینکه نیاز به کنترل شما باشد بصورت خودکار در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

بهترین خانه‌های هوشمند در جهان

عمران مدرن یکی از شرکت‌های نوپا در زمینه فعالیت‌های ساختمانی است که هدف آن ایجاد بستری هوشمند در زمینه ارائه خدمات و محصولات ساختمانی و حدف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم خریدار و ارائه دهنده است. در این سایت می‌توانید تمامی خدمات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه خود را -از ابتدا تا انتها- بیابید. افزایش زیبایی و لوکس شدن فضای خانه با استفاده از به روزترین تجهیزات هوشمندسازی منازل مسکونی.

  • هزینه ها در این روش به شکل قابل توجهی کاهش یافته و شیوه های متنوعی برای برنامه نویسی و پیاده سازی تجهیزات هوشمند سازی وجود دارد.
  • بنابراین، وقتی شما بیرون هستید هیچ حرکتی در خانه از چشمان شما دور نمی ‏ماند.
  • عده زیادی از سازندگان بعد از اجرای خانه ممکن است به یاد هوشمند سازی بیفتند.
  • ما در شرکت خانه های هوشمند تمامی ساختمان ها را فارغ از نوع کاربری، اندازه و سال ساخت آن ها هوشمند می کنیم.
  • شما از طریق یک سیستم یکپارچه هتلی می توانید پاسخگویی بسیار سریعی به نیازهای مسافران و مشتریان وفادار هتل داشته باشید.

خانه هوشمند چیست مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه و آپارتمان تنظیم ساعت ها همه در اختیار مصرف کننده است و هر فردی حتی برای اولین بار می تواند این کار را به سادگی توسط مانیتور سیستم هوشمند انجام دهد. تمام تنظیمات و حتی راهنمای انجام آنها به زبان فارسی ساده در اختیار شما است. انجام خودکار کلرزنی و یا تصفیه توسط اوزن و همچنین کنترل میزان رطوبت محیط استخر، کنترل زمان روشن شدن سونا و میزان دمای آن نیز به سادگی توسط سیستم هوشمند ام اند اچ انجام می گیرد. افزایش طول عمر تجهیزات، صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش کیفیت آب استخر و جکوزی همه از دستاوردهای هوشمند سازی تأسیسات استخر به شمارمی روند. این تجهیزات چنانچه قابلیت تنظیم به شکل هوشمند را داشته باشند می توان یک منزل هوشمند تمام عیار را رقم زد. از قهوه ساز و ماشین لباسشویی گرفته تا سیستم اطفاء حریق و سیستم های گرمایش سرمایش و سیستم خانه هوشمند کنترل تردد هوشمند.

BMS یا سیستم مدیریت ساختمان چیست؟

با حضور هوشمند سازی ساختمان در زندگیمان هنگام خروج از منزل دیگر نگران فراموش کردن بستن درب ها، خاموش کردن سیستم روشنایی و وسایل برقی روشن در خانه نیسیتم. امروزه شرکت های زیادی با توجه به پیشرفت زیاد تکنولوژی در زمینه خانه هوشمند ایرانی فعالیت می کنند. همچنین در سال های اخیر استفاده از خانه هوشمند سالمندان برای راحتی بیشتر این عزیزان نیز مورد توجه بسیار قرار گرفته است. به کمک تجهیزات هوشمندسازی ساختمانمی توان مکان های هوشمند زیادی مانند هتل ،مدرسه ،بیمارستان، ساختمان و حتی خوابگاه هوشمند داشت. تمامی اجزای به کار رفته در پکیج هوشمند سازی خانه توسط کنترل کننده مرکزی منزل به هم متصل شده و فرمان های اجرایی از طریق کنترل کننده به آن ها ارسال می شود. لازم به ذکر است که این سیستم دارای حافظه بوده و عملکرد تمامی اجزا در آن ثبت می شود.

سیستم‌ کنترل و شبکه

جریان پریز برخی بارهای موقتی (نظیر تلویزیون) و … قطع می شود، و سنسورهای امنیتی تشخیص حضور افراد فعال می شوند تا در صورت ورود برخی افراد، آژیر به صدا در آید. هر کسی انتظار دارد که در منزل یا محیط کار خود آسایش و راحتی داشته باشد. تجهیزات برقی مدرن باید در عین عملکرد مناسب، راحتی و آسایش را در محیط های کاری و مسکونی به ارمغان آورند.

تاکنون بسیاری از افراد جان خود را بر اثر نشت گاز یا آتش­ سوزی از دست داده­ اند اما امروزه با هوشمند سازی ساختمان و با استفاده از سیستم اعلام و اطفا حریق در خانه های هوشمند خسارت­ های ناشی از آتش سوزی به حداقل رسیده است. مثلاً وقتی کسی در اتاق نباشد، چراغ‌ها می‌توانند به‌طور خودکار خاموش شوند و ترموستات را می‌توان طوری تنظیم کرد تا دمای داخل در طول روز کاهش یابد و درست قبل از رسیدن ساکنان خانه،‌ دوباره به درجه‌ی مناسب برگردد. تمام این کارهای خودکار، همراه‌با دستگاه‌های مدرن و کم‌مصرف، در مصرف برق، آب و گاز صرفه‌جویی می‌کنند.