جزئیات و منابع آزمون ورودی مدارس سمپاد / مهلت ثبت نام تا 25 فروردین

تبصره 1: پذیرش داوطلبان دوره دوم متوسطه فقط برای رشته انتخابی بوده و در صورت عدم موفقیت در رشته انتخابی امکان اعلام پذیرش در سایر رشته ها وجود ندارد.

تبصره 1: «تربيت بدني و صلاحيت عمومي» جزء برنامه درسي محسوب مي شود.

برخی ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو

– آزمون ورودی پایه هفتم ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 10 تیرماه و پایان آزمون توانمندی پایه دهم ساعت 9 صبح روز جمعه 11 تیرماه برگزار می شود.

سوالات آزمون به صورت چهارگزینه ای به منظور سنجش «هوش»، «استعداد» و «خلاقیت» دانش آموزان توسط متخصصان و صاحب نظران این حوزه طراحی شده است. در هر یک از سوالات تنها یکی از گزینه ها که نسبت به سایر گزینه ها انتخاب مناسب تری است، پاسخ صحیح آن سوال در نظر گرفته می شود.

مراحل ثبت نام:

شرایط ثبت نام کنکور سال هفتم

– ثبت نام داوطلبان کنکور سال هفتم و کنکور سال دهم از 25 تا 25 فروردین ماه انجام می شود. تمامی مراحل ثبت نام به صورت آنلاین توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل دانش آموزان مسئولیتی در قبال این مشکل ندارند.

2- با توجه به اینکه مراحل ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان به صورت کاملا اینترنتی انجام می شود، مسئولیت رعایت شرایط ثبت نام و صحت محتوای درخواست ثبت نام کاملاً بر عهده داوطلب می باشد. در صورت وجود مغایرت پذیرش داوطلب لغو و ثبت نام و ادامه تحصیل لغو می شود و از تحصیل وی در مدرسه استعدادهای درخشان جلوگیری می شود.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط شرکت در آزمون ورودی دوره اول و دوم متوسطه سال تحصیلی 1402-03 را اعلام کرد. بنابراین ثبت نام در این مدارس که از سه روز پیش آغاز شده است تا پایان هفته (جمعه 4 فروردین) ادامه دارد.

جزئیات ثبت نام:

تبصره 2: دانش آموزان مجاز به شرکت در کنکور پایه هفتم در مجموع نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم با حداکثر یک مقیاس «خوب» هستند.

به منظور شناسایی و جذب مستعدترین دانش آموزان برای ادامه تحصیل در دبیرستان های استعدادهای درخشان و بر اساس سیاست های اساسی وزارتخانه و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و اساسنامه سازمان توسعه کشور. تیزهوشان، آزمون ورودی نیمسال اول و دوم دبیرستان استعدادهای درخشان سال تحصیلی 1403-1402 با شرایط زیر برگزار می شود:

شرایط ثبت نام کنکور سال دهم

نکته 2: در صورتی که داوطلب در یک سوال بیش از یک گزینه را تیک زده باشد، نمره منفی به وی تعلق می گیرد.

1- داشتن تابعیت ایرانی (ثبت نام اتباع غیرایرانی تابع بخشنامه شماره 340/169 مورخ 20/04/1401 مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور می باشد.)

– راهنمای ثبت نام و شرکت در کنکور از طریق سامانه ثبت نام به آدرس my.medu.ir برای داوطلبان در دسترس است. مشخصات مدارس استعدادهای درخشان در سراسر کشور پس از ثبت نام قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011908710/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%B3%D9%85%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%87%D9%84%D8%AA-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B5-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%86

– کارت ورود به جلسه حوزه هفت روز قبل از تاریخ امتحان تا روز آزمون از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

ب- دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان با معدل کمتر از 18 (در سال تحصیلی 1402-1401).

– با تکمیل فرم درخواست ثبت نام اینترنتی، متقاضیان باید پس از ورود به سامانه ثبت نام، فرم درخواست ثبت نام را تکمیل کنند.

– ظرفیت پذیرش دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش بنا به پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تایید نهایی آزمون و تایید سازمان استعداد یابی کشور تعیین می شود. که با ثبت نام اینترنتی از سامانه ثبت نام مشخص می شود، نام برای متقاضیان اعلام می شود.

تبصره 1: برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ نادرست یک نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود. برای سوالات بدون، پاسخ علامت گذاری شده در نظر گرفته نخواهد شد.

– دانشجویان اتباع خارجی باید از کد ملی استفاده کنند.

– تحصیل در کلاس ششم ابتدایی در سال تحصیلی 1401-1402

تبصره ۲: در پذیرش دانش‌آموز دوره اول و دوم دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه استان فارس، بخشی از ظرفیت تعیین شده توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به تعدادی از دارندگان اعطا می‌شود. بهترین نتایج آزمون در بین دانش آموزان شاغل به تحصیل در پایه های ششم و نهم مدارس منطقه آموزش و پرورش عشایری استان فارس اختصاص می یابد. ضمنا با درخواست انتقال دانش آموزان از این مدارس به مدارس تیزهوشان شیراز تا پایان دوره دوم متوسطه موافقت نمی شود.

مواد امتحانی، تعداد و ضرایب سوالات کنکور پایه دهم

– پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در آزمون برای ورود به دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان صرفاً بر اساس اولویت های انتخابی دانش آموز و بر اساس رتبه بندی بر اساس نمره کل آزمون ورودی خواهد بود.

جزئیات و منابع آزمون ورودی مدارس سمپاد / مهلت ثبت نام تا 25 فروردین

– منابع، تعداد و ضرایب سوالات کنکور سال دهم و مدت زمان پاسخگویی به آنها به شرح جداول زیر می باشد:

– کسب مقیاس «بسیار خوب» در کلیه دروس نوبت دوم سال پنجم سال تحصیلی 1400-1401 و کسب مقیاس «بسیار خوب» در کلیه دروس نوبت اول سال ششم تحصیلی. سال 1402-1401 جهت ثبت نام در آزمون ورودی سال هفتم

شرایط و ضوابط ثبت نام

– هزینه ثبت نام 700000 ریال می باشد که فقط از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام دریافت خواهد شد. داوطلبان برای پرداخت هزینه ثبت نام باید از کارت های بانکی اعضای شبکه شتاب استفاده کنند. مبلغ فوق ثابت بوده و جدای از آن دریافت وجه به هر عنوان ممنوع می باشد.

– محتوای آزمون از دو دسته سؤال «توانایی تحلیلی» و «توانایی تحصیلی» تشکیل شده است. 50 درصد امتیازات آزمون مربوط به سؤالات «توانایی تحلیلی» و 50 درصد مربوط به سؤالات توانایی تحصیلی است.

– تحصیل در سال نهم در سال تحصیلی 1402-1401;

– با توجه به ضوابط ویژه انتقال به مدارس استعدادهای درخشان، لازم است متقاضیان نسبت به انتخاب مدیران مدارس استعدادهای درخشان مورد نظر خود با توجه به محل سکونت در سال تحصیلی 1403-1402 و با توجه به ناحیه منطقه آموزش و پرورش اقدام نمایند. که در آن مدارس استعدادهای درخشان واقع شده است. . پس از اعلام نتیجه قبولی داوطلب در اولویت انتخابی، امکان تغییر اولویت وجود ندارد.

الف- دانش آموزان پایه نهم سایر مدارس که معدل کل آنها در ماه پایه هشتم (سال تحصیلی 1401-1401) و نوبت اول سال نهم (سال تحصیلی 1402-1401) حداقل 19 باشد.

تبصره: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل آنها در خرداد پایه هشتم حداقل 18 و نوبت اول پایه نهم باشد مجاز به ادامه تحصیل در دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان بدون نیاز به نمره خواهند بود. 10 کنکور. پذیرش نهایی این دانش آموزان منوط به رعایت شرایط ماده 16 آیین نامه داخلی مدارس استعدادهای درخشان است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این دستورالعمل بهترین استعدادهای امروزی بالقوه نخبگان آینده جامعه هستند که در صورت شناسایی به موقع و هدایت صحیح می توانند علاوه بر شکوفایی و موفقیت فردی در بهبود و پیشرفت جامعه نیز نقش داشته باشند.

محتوای کنکور پایه هفتم

– پذیرش دانش آموزان دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان صرفا جهت ورود به پایه دهم جهت تکمیل ظرفیت این دبیرستان ها با برگزاری کنکور سراسری متمرکز از بین دو گروه دانش آموزی دانش آموزان زیر: