جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بوشهر مجله گردشگری دیدارگر | behgardi

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بوشهر مجله گردشگری دیدارگر | behgardi

در دوران قاجار، حاکم وقت شیراز (علی اکبر قوام الملک) به بوشهر سفری داشت. او در این سفر متوجه شد یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم این شهر، تأمین آب آشامیدنی است. برای حل این مسأله هم، دستور به مرمت و بازسازی آب‌آنبار موجود در سمت غرب شهر را داد.

  • استان بوشهر به دلیل همجواری با خلیج فارس جزایر متعددی دارد که البته در اکثر جزایر مهم آن محدودیت رفت‌وآمد وجود دارد و فقط افراد مجاز اجازه‌ی ورود به آن‌ها را دارند.
  • نقش برجسته داریوش، دسته خنجر زنان هخامنشی، کتیبه‌ای با خط میخی، ظرف‌های طلا از آثار کشف‌شده در این کاخ است.
  • این منطقه علاوه بر سابقه‌ی تاریخی، در شمار نواحی خوش آب و هوای جنوب ایران قرار دارد که می‌توانید در کنار بازدید از این ناحیه‌ی باستانی، از آب و هوای خوب آن نیز بهره‌مند شوید.
  • گره‌چینی درها و پنجره‌ها، هلال‌های رنگی، گچ‌بری‌ها و گنجه‌های دیواری از بخش‌های تماشایی این بناست.
  • بافت تاریخی بوشهر شامل چهار محله‌ی بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی است که در دل شهر بوشهر قرار گرفته است.

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی سیراف، قبرستان تاریخی آن واقع در دره لیرودی شیلو است؛ گورستانی با قبرهای سنگی قدیمی که علی‌رغم گذر زمان و دو زلزله مهیب در سال‌های دور همچنان به‌جای مانده است. از آنجا که این قبرستان در مقاطع تاریخی متفاوت، برای مردمانی با ادیان مختلف مورد استفاده قرار گرفته است کارشناسان آن را قبرستان تمدن‌ها نامیده‌اند. موزه‌ دریانوردی بوشهر با نام اصلی «موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس»پر است از اشیای قدیمی و عتیقه‌ دریانوردان و جاهای دیدنی بوشهر سیاحان قدیمی. ابزار و ادوات دریانوردی از قدیمی‌ترین قطب‌نماها تا جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت کشتی‌سازی و دریانوردی را در این موزه می‌توانید ببینید. این پارک از دو منطقه‌ی خشکی و دریایی تشکیل شده که وسعت محدوده‌ی خشکی آن ۲۲۵۰۰ هکتار می‌باشد و در ساحل جنوبی خلیج نای‌بند واقع شده است.

عمارت ملک از جاذبه های گردشگری بوشهر

این خطه در صنعت، کشتی‌سازی، تجارت، شیلات و انرژی نیز بسیار قطب مهمی است. اگر در خیابان‌ها و محله‌های شهر بوشهر قدم بزنید، مردمانی ساده و صمیمی را می‌بینید که با لهجه‌ی بوشهری صحبت می‌کنند؛ مردمی که مشاهیر بزرگ هنر، فرهنگ، ورزش و سیاست را پرورش داده‌اند. می‌توانید گردش‌تان را ادامه دهید و به خریدنی‌های جذب برسید. اما برای این‌که در این دریای توریستی غرق نشوید، بهتر است یک برنامه‌ی سفر بچینید.

با بازار سنتی بوشهر بیشتر آشنا شوید

در فاصله 140 كیلومتری از شهر “بوشهر” می توان بزرگ ترین و زیبا ترین گنبد های نمكی خاورمیانه را از نزدیك دید. آبشار های زیبایی كه كه از جنس نمك تشكیل شده اند را می توان در روستای “گنخك” این استان دید. تجمع دنیایی از زیبایی های تاریخی و طبیعی و منحصر به فرد در این استان، این استان و به ویژه شهر “بوشهر” را از پر گردشگر ترین شهر های “ایران” كرده است. با فاصله گرفتن از شهر “بوشهر” و حركت به سمت شهر “خورموج” كه در 80 كیلومتری این شهر واقع شده است، می توان قلعه ای زیبا و قدیمی كه روزگاری بلند ترین بنای این منطقه بوده است را به تماشا بنشینیم.

گنبد نمک جاشک

این شهر دارای جاذبه های فرهنگی فراوانی است زیرا دارای قدمت طولانی و فرهنگ بسیار غنی است. از قدیمی ترین نشانه های سکونت در بوشهر می توان به زمان ایلامی و تمدن بین النهرین اشاره کرد. در طول هزاره ۱و۲ قبل از میلاد، شبه جزیره بوشهر یک محل شکوفایی تمدن به نام ری شهر بود.