تمرکز ما روی کم کردن محرومیت است/ساخت مدارس نوین در مناطق کم برخوردار

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: هدف ما این است که محرومیت را کمتر کنیم، ما باید سعی کنیم مدارس نوین را در جاهای کم برخوردار داشته باشیم.

یونس بهاروند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بحث جوانی جمعیت کار مطالعاتی نیاز دارد.

وی ادامه داد: در ژاپن بحث سالمندان بسیار عمده است، وقتی کشوری به جایی برسد که سن جمعیت بالا برود با معضلاتی مواجه می‌شود، مثلاً در زمینه نیروی کار با مشکل روبرو می‌شود و مشکلات عمده دیگری نیز دارد.

بهاروند تصریح کرد: مقام معظم رهبری به درستی دست روی این موضوع گذاشتند و ما نیز جاهایی که لازم باشد این مسئله را مدنظر داریم چون به دقت و به صورت پژوهشی باید روی این موضوع کار شود.

این مقام مسئول بیان کرد: نوسازی مدارس اعتبارات زیادی دارد اما نه اینکه تمام مشکلات ما را رفع کند، برخی از اعتبارات تا ۳۱ تیرماه مهلت برای جذب داشتیم که ما توانستیم تمام ۱۰.۵ میلیارد تومان اعتبار را جذب کنیم و برخی از استان‌ها نتوانستند که اعتبار را جذب کنند که برگشت خورده بود و ما درخواست کردیم که اگر پول نقدی در دست دارند در لرستان جای کار زیاد است و ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پروژه در کجای شهر باشد برای ما فرقی نمی‌کند و تمام پروژه‌ها را به یک چشم می‌بینیم، هدف ما این است که محرومیت را کمتر کنیم، ما باید سعی کنیم مدارس نوین را در جاهای کم برخوردار داشته باشیم که امیدواریم حداقل کاری در این زمینه انجام دهیم.

بهاروند ادامه داد: در جهت نوسازی مدارس فرسوده فعلاً دست به نقدترین کار قراردادی است که با قرارگاه سازندگی بستیم، اگر محقق شود طی چند سال این پرونده این مدارس نیز بسته می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: برنامه ما این است که در صورتی که اعتبار لازم را داشته باشیم تمام مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی دارند مقاوم و مدارس فرسوده نیز بازسازی شوند.

وی با اشاره به این‌که خوابگاه دانش‌آموزی الیگودرز الان حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: ما قرارمان بر این بوده که دهه فجر تحویل شود، اما با توجه به نیاز دانش‌آموزن الیگودرزی و این که پیمانکار پروژه مشکل داشت، در حال واگذاری آن به پیمانکار جدید هستیم که بتواند پروژه را جمع کرده و در مهرماه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

بهاروند اضافه کرد: ۳۸ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ به ما تخصیص استانی دادند و ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار ملی داشتیم، پیگیری می‌کنیم که وضعیت استان را تحلیل و اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان افزود: در جلسه‌ای که با حضور استاندار در سازمان نوسازی مدارس داشتیم هردو طرف قول دو برابر کردن بودجه نوسازی مدارس لرستان را دادند که امیدواریم وضعیت اعتباری ما در سال ۱۴۰۲ بهتر شود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402061106901/%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%DA%A9%D9%85