تعجب مسئولان از مشکلات فضاهای آموزشی در پایتخت

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر مشکلات فضاهای آموزشی دولتی، یک سری مشکلات در حوزه مدارس غیردولتی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: قرار است در مدت سه سال 2500 میلیارد تومان برای حل بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی شهر تهران تامین شود و استفاده از فرصت بهره وری یکی از ابزارهای تامین این اعتبار است.

خان محمدی در ادامه بر تجربه خوب نوسازی مدارس در بحث نوسازی تاکید کرد و افزود: با توجه به کمبود بحرانی فضای جایگزین در عملیات تخریب و بازسازی، در صورت فراهم شدن شرایط، در حال بررسی نوسازی هستیم تا بخشی از این مشکلات برطرف شود.

خان محمدی تاکید کرد: موضوع ایمن سازی مدارس و سلامت دانش آموزان بسیار مهم است و نمی توان آن را نادیده گرفت، همه ما باید کمک کنیم تا محیط آموزشی فرزندانمان امن و آرام باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 4 ماه از ابلاغ طرح بهره وری می گذرد اما روند آن بسیار ضعیف است. از مدیران آموزش و پرورش انتظار داریم فعالتر عمل کنند و با معرفی املاک راکد و مازاد و طی مراحل ارزش افزوده قانونی و تدارکاتی که توسط سازمان خصوصی سازی انجام می شود، از درآمد 100 درصدی ساخت مدارس در مناطق بهره مند شوند.

وی نکاتی را در خصوص اهمیت تعمیر و نگهداری مدارس و مشکلات آن با وجود دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیر فضاهای مدارس، تجهیزات مدارس و افزایش سهم هزینه گازرسانی در تامین و استانداردسازی مدرسه بیان کرد. سیستم گرمایش.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان محمدی افزود: ایجاد امید بخشی از تبیین جهاد است. ارائه خدمات و تبیین آنها به تهران مهم است و وظیفه ما بر عهده همه است زیرا الگوی مرکزی و نمای کشور است. باید تلاش شود تا فضاهای آموزشی و آموزشی کلانشهر تهران با در نظر گرفتن این امر آماده شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات در حوزه فضاهای آموزشی در پایتخت گفت: گاهی بیان این مشکلات و محرومیت ها باعث حیرت مسئولان می شود. رشد جمعیت، سرانه پایین جمعیت و فرسودگی فضاها چالش هایی را ایجاد کرده است. با این وجود ظرفیت خوبی در تهران وجود دارد که سازوکار آن فراهم شود.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار سرکار خانم طوسی مدیر منطقه 10 تهران و مادر شهید مدافع حرم، محمدرضا دهقان امیری و آقای امینی مدیر منطقه 7 تهران و پدر از شهید محمد هادی امینی تجلیل شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه با ادامه روند فعلی رفع این مشکلات زمان بر است، افزود: در عصر جدید مثلث صنعتی شدن با احترام به ایرانی – اسلامی در حال شتاب و مستهلک شدن است. معماری و اصل مهم هویت، نظم روز است. این استراتژی در شهرستان بهارستان در حال نهایی شدن است.

در ابتدای این جلسه علیرضا کریمیان و عباس زارع، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان تهران نکاتی را در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی و مشکلات این بخش بیان کردند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402012211087/%D8%AA%D8%B9%D8%AC%D8%A8-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D8%B6%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%AE%D8%AA

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، راه اندازی طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و نوسازی 20 هزار مدرسه از محورهای سخنان رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بود. ، و فاز اول این طرح در تعطیلات نوروز امسال انجام شد و در فصل تابستان نیز ادامه دارد.

همچنین روسای مناطق 9، 13 و 17 به بیان چالش های منطقه پرداختند و دو تن از موسسان مدارس غیردولتی به بیان مشکلات این مدارس پرداختند.

این مسئول اذعان داشت: مرکز دادگستری آموزشی مرکز مناسبی برای استفاده از این ظرفیت ها است. همچنین ظرفیت خیرین، موضوع مسئولیت های اجتماعی و مشارکت سایر نهادها و سازمان ها موثر خواهد بود.

خان محمدی تحریم های ظالمانه را باعث ایجاد مشکلات اعتباری دانست و افزود: در اقدامات قانونی در حال انجام است تا توجه نهادهای بین المللی را به مشکلات ناشی از این موضوع جلب کنیم تا بدانند چه مشکلاتی از نظر این مجازات ها وجود دارد. فراهم کردن محیط استاندارد برای فرزندان این زمین آفریده شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود مشکلات در حوزه فضاهای آموزشی در پایتخت گفت: گاهی بیان این مشکلات و محرومیت ها باعث تعجب مسئولان می شود. رشد جمعیت، پایین بودن نرخ سرانه و فرسودگی فضاها چالش هایی را ایجاد کرده است. با این وجود ظرفیت خوبی در تهران وجود دارد که سازوکار آن فراهم شود.