ترویج و توسعه صنایع تحریم شده توسط دانشگاهیان

ترویج و توسعه صنایع تحریم شده توسط دانشگاهیان

معاون پژوهشی دانشگاه تهران سطح کیفی تحصیلی دانشجویان ایرانی را در حد استانداردهای جهانی دانست و گفت: ایرانی ها در دانشگاه های دنیا جایگاه بسیار خوبی دارند. این نشان می دهد که؛ روند علمی و سطح کیفی دانشجویان و دانشگاهیان در کشور بسیار بالاست. به این دلیل؛ ما با تلاش و دانش خود توانسته ایم در تعدادی از صنایع تحریم شده پیشرفت و پیشرفت کنیم.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان 1403 با مسئولان کشوری دیدار کردند و در بیانات خود کلید واژه «واقعیت شیرین مشکلات جامعه» را ذکر کردند.

در این باره باید گفت؛ دانشگاهیان بخش بزرگی از جامعه را نمایندگی نمی کنند. اما در رشد و توسعه کشور تاثیرگذار هستند و بسیاری از تحولات کشور که واقعیت های شیرینی را برای مردم رقم زده است توسط دانشگاهیان صورت می گیرد.

در همین رابطه مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جمعیت این دانشگاه زیاد نیست، گفت: اما جامعه به عملکرد آنها نگاه می کند، وی گفت: کیفیت تحصیلی دانشجویان ایرانی در حد استانداردهای جهانی است و جایگاه بسیار خوبی در بین دانشگاه های دنیا داریم. این نشان می دهد که؛ راهبردهای خوبی برای رشد علمی و ارتقای سطح کیفی در دانشگاه اتخاذ شده است. به این دلیل؛ ما با تلاش و دانش خود توانسته ایم در صنایع استراتژیک و پیشرو به جایگاه های مهمی در منطقه و جهان دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: علیرغم تحریم های بین المللی که کشور در معرض آن قرار دارد، دانشگاهیان تلاش کرده اند تا محصولات دانشی باکیفیت تولید و روانه بازار کنند. برنامه های منسجمی با توجه به ایجاد بسترهای مناسب برای مکان یابی دانشجویان و فارغ التحصیلان و استفاده بهینه از تخصص آنان در صنایع مرتبط با رشته تحصیلی تدوین و اجرا شده است. انجام پژوهش های کاربردی متناسب با نیاز جامعه و صنعت، قطعاً به دانشجویان و دانشگاهیان روحیه و انگیزه تلاش دو چندان می دهد. با اقدامات انجام شده در قالب پروژه پایان نامه/پایان نامه (پارسا) و خانه ارتباطات دانشگاه و صنعت، بخشی از نیازهای پژوهشی جامعه و صنعت توسط دانشگاهیان در قالب پایان نامه و پایان نامه تامین می شود، این اقدام باعث می شود دانشجویان احساس کنند. موثر بوده و از این رو شاهد بوده ایم که دانشجویانی که وارد صنایع مربوطه شده اند ضمن انجام پروژه تحقیقاتی برای این صنعت، خدمات موثرتری را در زمینه خود و در مدت زمان کوتاهی دریافت می کنند.

فکور یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه تهران را پس از تایید مقام معظم رهبری مبنی بر کاربرد پایان نامه ها و پایان نامه ها برشمرد و گفت: با اتخاذ برنامه ای منسجم، پایان نامه ها و پایان نامه ها را از کتابخانه ها حذف کردیم و حتی کمی به سمت عملی شدن رفتیم. کاربرد. همچنین؛ حمایت خصوصی نیز در نظر گرفته شده است و برای این منظور برنامه ای به نام PARSA تدوین کرده ایم که در آن دو مرحله ثبت تحقیقاتی و فناوری PARSA پیشنهاد شده است.

وی افزود: سامانه ای نیز راه اندازی شده که در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال فعالیت است. در این پلتفرم، گزینه های پشتیبانی ویژه برای دانشجویانی که می توانند پایان نامه ها را از سطح پژوهشی به سطح فناوری ارتقا دهند، پیشنهاد شده است. برای این دسته از دانشجویان تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده و کسانی که پارسای موفقی در حوزه فناوری بسازند در نهایت به پارک علم و فناوری معرفی خواهند شد. ما معتقدیم که ایجاد هر شرکت دانش بنیان نیاز به حمایت تحقیقاتی دارد. باید یک کار تحقیقاتی، بستر فعالیت برای بنگاه های دانش بنیان و ثبت محصولات فناورانه باشد و بهترین بستر برای انجام کارهای تحقیقاتی پایه برای محصولات دانش بنیان، قالب پایان نامه/پایان نامه است.

ویکور با اشاره به اینکه خانه دانشگاهی و صنعتی تاسیس کرده ایم، گفت: پایان نامه ها و پایان نامه ها در تعامل با صنعت و بر اساس نیاز صنایع در این خانه تعیین و نگارش می شود. این خانه به صنایع کمک می کند تا نیروی کار موثر دانشجویان را بر اساس نیاز خود جذب کنند.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403011707890/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86