تاسیس مرکز ملی توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت با همه مشکلات مالی که داشت، رتبه بندی را با بودجه چند برابری نسبت به دولت قبل اجرا کرد، رتبه بندی معلمان کار بسیار بزرگی است که موجب رشد و پیشرفت آموزش و پرورش خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی با گرامیداشت یاد و خاطره معلمان شهید، مطهری، باهنر، رجایی و بهشتی اظهار کرد: گرامی‌داشت مقام معلم، گرامی‌داشت مقام انسان‌سازی و هویت‌سازی معلم است. آموزش و پرورش آینده هر کشور را مشخص می‌کند و هر تصویری که از آموزش و پرورش داشته باشیم، تصویر آینده آن کشور را نشان می‌دهد. آموزش و پرورش هر کشوری کارخانه آینده سازی آن کشور است، لذا هر توجهی به آموزش و پرورش توجه به آینده آن کشور است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از شما معلمان می‌خواهم با تمام تلاش برای آینده ایران مدیر و مسئول خوب تربیت کنید، اظهار کرد: داشتن آینده خوب برای کشور، مشروط به اراده معلمان است.

صحرایی با اشاره به اینکه امروز هر مسئله‌ای که در کشور داریم، راه‌حل آن در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: کودکان باید در مدرسه یاد بگیرند که اسراف نکنند، در مقابل خشونت نه بگویند، به محیط زیست احترام بگذارند و آسیب‌های اجتماعی را بشناسند و از آن دوری کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: محل اجرای سند تحول مدرسه است و مجری سند معلم و مدیر هستند، اما به اشتباه  مجری سند را وزیر آموزش و پرورش معرفی کرده بودیم. برای اجرای سند تحول باید همه دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند، لذا نگاشت قانونی، حقوقی، رسانه‌ای و … سند تحول آماده خواهد شد و هر فردی در هر نقطه کشور وظایف خود را نسبت به اجرای سند تحول خواهد دانست.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش ساخته می‌شود، لذا سرمایه گذاری برای سرمایه اجتماعی از سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی مهم‌تر است و این موضوع پیام هفته بزرگداشت مقام معلم است، اظهار کرد: باید از رهبر معظم انقلاب که با فرمایشات خود روح تازه‌ای به نظام تعلیم و تربیت دمیدند، تشکر ویژه‌ای ‌نمایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان شهر تهران از تاسیس مرکز ملی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: همچنین کنکور سراسری تربیت معلم را خواهیم داشت تا کسانی که استعداد معلم شدن را دارند کشف و آن‌ها را به سمت دانشگاه‌های تربیت معلم هدایت کنیم.

وی افزود: معلم با همه کارگزاران دیگر کشور تفاوت دارد. معلم چه کاری انجام می‌دهد که چنین شانی دارد؟‌ او با جهل و تاریکی مبارزه می‌کند. معلم کسی است که با جهل مبارزه می‌کند. جهل دردی بی‌درمان و منشا تمامی آسیب‌هاست.

وی با اشاره به این که توجه به آموزش و پرورش باعث کاهش هزینه‌های کشور در حوزه‌های مختلف خواهد شد، تصریح کرد: همه دست اندرکاران نظام فرهنگی کشور باید به مدرسه توجه کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ اگر جسم و روح را یکی می‌دانیم، معقول آن است که همانقدر که به جسم توجه می‌کنیم به روح هم توجه داشته باشیم، همه دستگاه‌ها برای کشور کار می‌کنند و آن دستگاهی که آینده کشور را می‌سازد آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402021911930/%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی با بیان این که همه مسئله معلمان، موضوع معیشت نیست، اظهار کرد: دغدغه معلمان برگزاری دوره‌های آموزشی برای به‌روزآوری، داشتن مراکز پژوهشی و تحقیقاتی برای انجام حوزه آموزشی و پژوهش است، تا علوم، فنون و تکنولوژی‌های آموزشی روز دنیا را فراگیرند و ان‌شاءالله این کار را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش باید آینده‌سازی کند، این سازمان باید به طور مستمر به‌روز شود. سند تحول دارای مطالب دقیق و درستی است، اما در اجرای آن غفلت کرده‌ایم و آن را در محور کارها قرار ندادیم؛ به طوری که باعث تذکر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شده است، بنابراین به‌زودی نقشه راه و شاخص‌های ارزیابی سند تحول بنیادین ارائه خواهد شد.

صحرایی تصریح کرد: باید معلمان را توانمند سازیم تا معلمان توانا بمانند، توانا ماندن معلمان، نیاز به برنامه‌ریزی در آموزش دارد، به همین دلیل مرکز ملی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان در حال تاسیس است و از تابستان امسال برنامه‌ها و کارهای بزرگ خود را آغاز خواهد کرد. همچنین کنکور سراسری تربیت معلم را خواهیم داشت تا کسانی که استعداد معلم شدن را دارند کشف و آن‌ها را به سمت دانشگاه‌های تربیت معلم هدایت کنیم.

صحرایی با بیان اینکه آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به نظام تعلیم و تربیت دارند، بیان کرد: رئیس جمهور با توجه به هفته گرامیداشت مقام معلم به من توصیه کردند که در هر برنامه‌ای که می‌روید، سلام من را به معلمان برسانید و به آن‌ها بگویید که تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط آموزش و پرورش خواهند کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زمانی که معلم  دانش آموزی را هدایت و مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد، در تمامی کارهای خیرش شریک خواهد بود، اظهار کرد: معلم شاداب، سرزنده و قوی می‌تواند جامعه سرزنده، بانشاط و قوی تربیت کند.

وی با اشاره به مشارکت آموزش و پرورش برای تدوین برنامه هفتم اظهار کرد: تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا معلمان در این برنامه، بهترین جایگاه را داشته باشند. باید برای تربیت بهترین معلمان تلاش کنیم، لذا توجه به دانشگاه فرهنگیان ضروری است.

وی گفت: همه معلمان با وجود سختی‌ها و مشکلات، نقش و مقام خود را خوب می‌شناسند و به همین دلیل بهترین کار برای نظام تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند. به عنوان معلم، انسان می‌سازیم و معلمان شرافت انسان‌سازی را دارند و یکی از وجوه اعتباری افراد به کاری است که انجام می‌دهند.